Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Klykken

Du slår det av og på ved å flytte på speilvelgeren (for justering) på førerdøren. Mener det må være valgt venstre speil for at speilet ikke skal peke nedover ved rygging. Uansett så er det motsatt av det du har nå som er løsningen.

Hvor mye ned det skal peke kan du ikke styre, dessverre. Synes selv dette er slitsomt å ha påslått, da jeg stort sett rygger etter speilene.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Magster

Ara

Bruker den kun når jeg skal lukeparkere inntil fortauskant. Så slipper jeg å kantkjøre felgen.
:)

ENY

Vi henter ut vår nye I3 fra Bilia i morgen :) Gleder oss som fy:) Vi bor i borettslag med vanlige stikkontakter på veggen. Får å få strøm til min bås i garasjen må jeg trekke en skjøteledning. Hjemmelader får vi ikke lov til å sette opp pga. bestemmelsene i sameie. Hørt litt av vært om å bruke vanlig skjøteledning for å lade bilen. Dette vil bli vår primære måte å lade på i hverdagen. Hva bør jeg tenke på i forbindelse med sikkerhet?
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

RodeoKlovn

Hvorfor kan jeg velge neste/forrige sang med iDrive når jeg streamer musikk fra Spotify over BT, men ikke når jeg hører musikk gjennom USB?

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3 Fluid Black

LMOR

Sitat fra: ENY på søndag 17. april 2016, klokken 20:08
Vi henter ut vår nye I3 fra Bilia i morgen :) Gleder oss som fy:) Vi bor i borettslag med vanlige stikkontakter på veggen. Får å få strøm til min bås i garasjen må jeg trekke en skjøteledning. Hjemmelader får vi ikke lov til å sette opp pga. bestemmelsene i sameie. Hørt litt av vært om å bruke vanlig skjøteledning for å lade bilen. Dette vil bli vår primære måte å lade på i hverdagen. Hva bør jeg tenke på i forbindelse med sikkerhet?
Kortest mulig, og tykkest mulig, 3x2,5. Og du bør sette ned til 9/10A.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

ENY

Sitat fra: LMOR på søndag 17. april 2016, klokken 20:32
Kortest mulig, og tykkest mulig, 3x2,5. Og du bør sette ned til 9/10A.

Har du en kabel anbefale LMOR?

Lidenskap for BMW

Griffel

Sameiet, om de viste hva de drev med, burde kreve ladestasjon og forby lading med skjøteledning. En skjøteledning er og blir en nødløsning, mens en venter på elektrikker. Skjøteledning er ikke for permanent bruk.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

ENY

Sitat fra: Griffel på søndag 17. april 2016, klokken 21:11
Sameiet, om de viste hva de drev med, burde kreve ladestasjon og forby lading med skjøteledning. En skjøteledning er og blir en nødløsning, mens en venter på elektrikker. Skjøteledning er ikke for permanent bruk.

Hvor lang er standard kabelen som følger med bilen?

Lidenskap for BMW

bromm

Sitat fra: ENY på søndag 17. april 2016, klokken 21:37
Hvor lang er standard kabelen som følger med bilen?
Ca. 5 meter - men som de andre sier her, så er ikke skjøteledning en permanent løsning. Du bør absolutt i det minste få undersøkt muligheten for å sette opp en egen kontakt i din egen bås. Hvis det sikreste alternativet (Type 2 veggboks) er forbudt (mest sannsynlig pga. missunnelsesfaktoren), så bør du i det minste sette opp en kontakt slik at du slipper skjøteledning. Helst av typen blå CEE som er en mye bedre og sikrere kontakttype en Schuko som følger med kladden.

JorgenM

i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

bromm

Sitat fra: JorgenM på mandag 18. april 2016, klokken 10:28
5? Den er vel mer 3 meter? :)
Da har du en kort bil :D - min kladd rekker ihvertfall med god margin fra vegguttak når bilen står midt mot veggen med fronten, og min i3 er 399 cm lang (det burde vel din være også ;) )

ENY

Sjekket kjørtetøyopplysninger hos vegvesen.no. Står oppført med Motorytelse/effekt
75 KW (102 HK) ? Dette stemmer jo ikke :) Flere som har det slik?

Lidenskap for BMW

JorgenM

Nei, hos meg står det:
125 KW (170 HK)

Mopeden jeg solgte for 22 år siden er fortsatt registrert på meg også gitt :o
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Sanasolav

ENY, det står det faktisk hos meg, også! Skal sjekke vognkortet, men tror det står riktig der... Hvor har du kjøpt? Kan det være forhandler som har gjort feil?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA