Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Kanon på tirsdag 29. mars 2016, klokken 12:52
Brooms skryting av acc, skjønner jeg ikke noe av. Jeg må ha fått b-vare eller adskillig lenger ute i alfabetet. Acc er reva, det dugger foran kameraet ved alle mulige værtyper, kanskje unntatt solskinn, men da får den solstikk og kutter allikevel.
Hvis det går an og lese ut feillogg på min i3  så skal det bli morsomt og se hvor mange ganger den ikke har fungert/falt ut. Den har og prøvd og kjøre på bilen foran. Ved køkjøring i 70-90 sløser den med energien med stadig brems/gass.
Ta en kikk på utenlandske forum, der vil du finne tråder om acc, få fornøyde acc brukere ser det ut til. Det sies at en ny Mars software skal forbedret acc. Vi får se.

Hvis du har så store problemer med dugg, så bør du få sjekket bilen for evt. fukt-kilder (eks. klimaanlegget) - det er ikke normalt at du skal ha dugg annet enn i situasjoner hvor det er væromslag, kjøring oppover med stor høydeforskjell eller at bilen står ute i høy luftfuktighet. Burde kanskje ha målt luftfuktigheten i kupé ? Du kan selvfølgelig ha et defekt kamera også (noe som absolutt gir rett til reklamasjon - er jo tross alt et sikkerhetssystem). Jeg antar at du har prøvd med hurtig re-aktivering de gangene den kobler ut - dette er nødvendig for at selv-kalibreringen av systemet flytter terskelverdiene i riktig retning. Det er normalt at ACC kobler ut oftere i starten, for så å bli gradvis bedre og bedre (gjelder de situasjonene man faktisk kan re-aktivere - hvis man har dugg eller sol-slag så tar det oftest en stund før man kan re-aktivere igjen).

bromm

Sitat fra: Magster på tirsdag 29. mars 2016, klokken 13:39
Det eneste jeg har å klage på er at den gasser på ut av rundkjøringer (hmm, kanskje dette fungerer bedre i EcoPro?).
I Comfort mode så er ACC altfor "aggressiv", ja - det er noe helt annet i EcoPRO (uten +). Jeg kjører alltid i EcoPRO, siden det gir det mest behagelige kjøremønstret for ACC (da oppfører den seg veldig likt det man selv ville ha valgt ut av rundkjøringer - noe mer pådrag vil ihvertfall ikke føre til noen energi-sparing). EcoPRO er også best mht. klimaanlegget i de fleste normale kjøreforhold - det blir mye mindre viftestøy på Auto og den midterste vifte-innstillingen i EcoPRO vs Comfort (som synes å kjøre full guffe på samme måte som med ACC).

model3citizen

#1547
Noterer meg at ikke veldig mange har skjønt dette.

Man må ikke klore etter setebeltespennen nede ved gulvet. Bare parker den helt oppe i toppen hvor beltet trekkes inn i døra. Kan peke opp, eller ned.

'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Ingeniøren

ACC fungere helt greit hos meg, men liker som sagt best å styre selv  ;). Antikollisjons biten setter jeg imidlertid stor pris på. Hender nå og da at jeg får et varsel og en gang jeg var litt sløv i kø, reddet nok denne meg fra en liten dult i bilen foran  ::)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sungrazer

Fikk et godt eksempel i dag på at antikollisjonssystem er en god ting. Jeg har det ikke på min bil, og det var bare det at jeg alltid kjører med bremseberedskap i bymiljø som reddet meg.

Det kom en buss i mot meg, og det var et gangfelt foran meg. Da bussen hadde passert var det en kar som kom over gangfeltet rett bak bussen og han ble kontinuerlig skjult bak a-stolpen fordi vi hadde en hastighet som tillot at han "forsvant". Da jeg så ham var han på høyde med venstre forskjerm og hadde ingen intensjoner med å stoppe men så bare bistert på meg. Jeg hadde da allerede bremset hardt fordi jeg hadde sett hans høyre hånd foran a-stolpen.

Antikollisjonssystemet ville ganske sikkert stoppet lenge før meg, og en mindre oppmerksom sjåfør ville antakelig meid ham rett ned. :S
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

RodeoKlovn

Hjulskift, kurrant å fikse selv? Har gjort dette selv på alle mine tidligere biler, er det noe spesielt man bør være obs på med i3'en?
BMW i3 Fluid Black

TM

#1551
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 29. mars 2016, klokken 21:44
Antikollisjons biten setter jeg imidlertid stor pris på. Hender nå og da at jeg får et varsel og en gang jeg var litt sløv i kø, reddet nok denne meg fra en liten dult i bilen foran  ::)
Jeg synes det er utrolig dårlig av BMW å ikke levere antikolliasjon som standard i en innovativ bybil som i3. Det burde i det minste være mulig som opsjon uavhengig av interiørvalg. Hvis det ikke endres på 2017 så lurer jeg virkelig på hva de tenker med 

Ara

#1552
Ja, den A-stolpen er i3 er farlig stor i visse situasjoner. Her om dagen kom jeg kjørende i en svak venstre sving, og skulle krysse et forgjengerfelt midt i svingen. Så ikke fotgjengeren i det hele tatt, godt skjult bak stolpen hele veien.
Er nå veldig oppmerksom på dette og lener meg både frem og tilbake i slike svinger  :o

Antikollisjon hadde absolutt vært på sin plass.

Klykken

Sitat fra: RodeoKlovn på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:42
Hjulskift, kurrant å fikse selv? Har gjort dette selv på alle mine tidligere biler, er det noe spesielt man bør være obs på med i3'en?
Jekkpunktet knekker hvis du ikke benytter deg av (tilpasset) jekkpute eller en planke, som jeg benytter meg av.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Snapcase

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 13:50
Sitat fra: RodeoKlovn på onsdag 30. mars 2016, klokken 11:42
Hjulskift, kurrant å fikse selv? Har gjort dette selv på alle mine tidligere biler, er det noe spesielt man bør være obs på med i3'en?
Jekkpunktet knekker hvis du ikke benytter deg av (tilpasset) jekkpute eller en planke, som jeg benytter meg av.

Byttet i går.
Tok en arbeidshanske jeg hadde liggende å brettet noen ganger å la på jekken å jekket opp.
Sett den bak, da jekker man opp hele siden på bilen å man kan skifte begge hjul med engang.

Så like fint ut dette plast jekke punktet når den var nede igjen.

Har dog en X1 hvor det ikke er like helt lenger, og da har den vært hos "fagfolk" å byttet hjul.
Gjør det selv fra nå av, skal dog kanskje bestille en sånn adapter kopp til vinteren.


Klykken

Hvilken jekk bruker du?
Og jekker du opp hele siden fra et jekkepunkt? Aldri turt det selv.. :S
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Snapcase

Sitat fra: Klykken på onsdag 30. mars 2016, klokken 15:13
Hvilken jekk bruker du?
Og jekker du opp hele siden fra et jekkepunkt? Aldri turt det selv.. :S

En som ser omtrent slik ut. Ikke noe dyre saker.
http://www.mekonomen.no/bil/tilbehor/garasje/garasjejekker/garasjejekk-pa268516no

Og ja, brukte jekkepunktet ved bakhjulet og bilen er så stiv at hele siden løftes.

Klykken

Jaggu. Ligner Biltema sin jekk dette. Mer eller mindre samme sak jeg har selv.
Kanskje jeg skal begi meg ut på å jekke hele siden selv når det blir dags for sommersko på bilen! :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Brukte nettopp en Biltema jekk selv til å legge på sommerskoa. Latterlig fort gjort på i3en. Brukte dog en sånn som flere andre her inne: http://www.ebay.com/itm/Metal-BMW-Jack-Pad-Adapter-E46-E90-E91-E92-E93-M3-E60-E82-E87-E88-1M-E84-E83-E53-/261883272162?hash=item3cf9759be2&item=261883272162&vxp=mtr

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

ENY

Sitat fra: turfsurf på onsdag 30. mars 2016, klokken 17:02
Brukte nettopp en Biltema jekk selv til å legge på sommerskoa. Latterlig fort gjort på i3en. Brukte dog en sånn som flere andre her inne: http://www.ebay.com/itm/Metal-BMW-Jack-Pad-Adapter-E46-E90-E91-E92-E93-M3-E60-E82-E87-E88-1M-E84-E83-E53-/261883272162?hash=item3cf9759be2&item=261883272162&vxp=mtr

Den linken du referer til, passer den jack paden på I3 også?
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA