Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

ENY

#1530
Takk for tilbakemeldinger! :) Det er mye nytt å sette seg inn i, og da er det greit at det finnes et slikt fora der man kan spørre å få raske svar :) Nok en gang, stor creds til alle dere som bidrar med kunnskap til oss som ikke vet stort om elbil   :D

Da er det på med capsen, tur å kjør, når bilen kommer om 3-4 uker 8)
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

el-rotta

Min i3 har nylig vært inne til reperasjon og jeg mistenker de også benytta anledningen til å oppgradere software. Etter at jeg fikk den tilbake igjen ser jeg at skilt med hastighet ikke vises i displayet lenger. Er det noen mulighet for å få dette tilbake igjen?

ENY

Har bestilt 7GA- Comfort pakke advanced til bilen vår men ser at 5AK- LED lyselementer ikke er med, ref http://www.elbil.no/wiki/BMW_i3_ekstrautstyr

Hva er led lyselementer og har det blitt endring på pakke ettersom dette ikke står?
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

TM

I følge prislisten fra mars 2016 så er LED lyselementer inkludert i 7GA. Skal du har LED nærlys kan du oppgradere til 5A2 (kr 4800), og det er nok å anbefale.

Comfort Package Advanced
Inkluderer følgende:
- 7RS Comfort Package
- 5AK LED lyselementer
- 606 Navigasjonssystem Business (6,5" Center Information Display)

ENY

Sitat fra: TM på mandag 28. mars 2016, klokken 17:15
I følge prislisten fra mars 2016 så er LED lyselementer inkludert i 7GA. Skal du har LED nærlys kan du oppgradere til 5A2 (kr 4800), og det er nok å anbefale.

Comfort Package Advanced
Inkluderer følgende:
- 7RS Comfort Package
- 5AK LED lyselementer
- 606 Navigasjonssystem Business (6,5" Center Information Display)

Da vil jeg tro det er med selv om det ikke er nevnt spesifikt. Står klart 7GA pakke på min kontrakt.
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

turfsurf

#1535
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 28. mars 2016, klokken 09:45
Stemmer ikke helt da jeg nylig har lastet ned og installer 2016-1 kart oppdatering. Kostet ikke noe og ligger tilgjengelig for nedlastning på ConnectedDrive for folk med nyere kjøpte i3 - min er fra oktober 2015. Tok dog en time å laste ned og noe tilsvarende å laste opp i bilen.
Hm, BMW Update Manager crasher når jeg velger USB disken? Hva gjør update manager, pakker den bare ut zip filen som blir hentet ned?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Ingeniøren

#1536
Sitat fra: turfsurf på mandag 28. mars 2016, klokken 18:50
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 28. mars 2016, klokken 09:45
Stemmer ikke helt da jeg nylig har lastet ned og installer 2016-1 kart oppdatering. Kostet ikke noe og ligger tilgjengelig for nedlastning på ConnectedDrive for folk med nyere kjøpte i3 - min er fra oktober 2015. Tok dog en time å laste ned og noe tilsvarende å laste opp i bilen.
Hm, BMW Update Manager crasher når jeg velger USB disken? Hva gjør update manager, pakker den bare ut zip filen som blir hentet ned?

Hadde ingen problemer. USB pinnen må være minimum 32GB og formatert med FAT32 filformat. På min USB pinne er det 3 filer i rot og 4 underkataloger, 1,2,3,4, med nye underkatalog..., så  BMW UM pakker nok opp filen i nevnte kataloger og sjekker at filene er intakte og feilfrie.

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Olemann


Er dette tilgjengelig også for 2014 modeller, eller er det da en betalt oppgradering?

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 28. mars 2016, klokken 19:24
Sitat fra: turfsurf på mandag 28. mars 2016, klokken 18:50
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 28. mars 2016, klokken 09:45
Stemmer ikke helt da jeg nylig har lastet ned og installer 2016-1 kart oppdatering. Kostet ikke noe og ligger tilgjengelig for nedlastning på ConnectedDrive for folk med nyere kjøpte i3 - min er fra oktober 2015. Tok dog en time å laste ned og noe tilsvarende å laste opp i bilen.
Hm, BMW Update Manager crasher når jeg velger USB disken? Hva gjør update manager, pakker den bare ut zip filen som blir hentet ned?

Hadde ingen problemer. USB pinnen må være minimum 32GB og formatert med FAT32 filformat. På min USB pinne er det 3 filer i rot og 4 underkataloger, 1,2,3,4, med nye underkatalog..., så  BMW UM pakker nok opp filen i nevnte kataloger og sjekker at filene er intakte og feilfrie.

Ingeniøren

Sitat fra: Olemann på mandag 28. mars 2016, klokken 22:50

Er dette tilgjengelig også for 2014 modeller, eller er det da en betalt oppgradering?

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 28. mars 2016, klokken 19:24
Sitat fra: turfsurf på mandag 28. mars 2016, klokken 18:50
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 28. mars 2016, klokken 09:45
Stemmer ikke helt da jeg nylig har lastet ned og installer 2016-1 kart oppdatering. Kostet ikke noe og ligger tilgjengelig for nedlastning på ConnectedDrive for folk med nyere kjøpte i3 - min er fra oktober 2015. Tok dog en time å laste ned og noe tilsvarende å laste opp i bilen.
Hm, BMW Update Manager crasher når jeg velger USB disken? Hva gjør update manager, pakker den bare ut zip filen som blir hentet ned?

Hadde ingen problemer. USB pinnen må være minimum 32GB og formatert med FAT32 filformat. På min USB pinne er det 3 filer i rot og 4 underkataloger, 1,2,3,4, med nye underkatalog..., så  BMW UM pakker nok opp filen i nevnte kataloger og sjekker at filene er intakte og feilfrie.

Dukket plutselig opp hos meg, men vet det er flere med eldre biler som ikke har fått det. Vet ikke om det var inkludert i noen av pakkene jeg kjøpte som Navi Pro, men har ikke betalt noe ekstra for oppdateringen - det jeg vet :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

turfsurf

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 28. mars 2016, klokken 19:24
Hadde ingen problemer. USB pinnen må være minimum 32GB og formatert med FAT32 filformat. På min USB pinne er det 3 filer i rot og 4 underkataloger, 1,2,3,4, med nye underkatalog..., så  BMW UM pakker nok opp filen i nevnte kataloger og sjekker at filene er intakte og feilfrie.

Virket fint med å pakke ut ZIP filen på roten av USB pinnen. Langdryg prosess dog...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

bromm

#1540
Sitat fra: JorgenM på søndag 27. mars 2016, klokken 19:27
Soting av ruter kan være kjekt hvis man har barn, ellers blir det bare en utvendig design-/smakssak.

ACC føler jeg er veldig oppskrytt av noen få brukere på forumet her, jeg tar peppern sammen med Ingeniøren :)
Ja, noen liker ACC'en veldig godt, ja (meg selv inkludert ;) ) - men jeg har ikke tenkt å dele ut noe pepper for det, fordi jeg har føttene godt plantet i gulvet på bilen  ;D (og ikke har jeg fått slitasjeskader på venstre tommeltott heller). Men man må selvfølgelig innse og akseptere at sola/sikt kan by på problemer enkelte ganger (personlig synes jeg faktisk det er helt ok å ta full kontroll over bilen selv, i slike situasjoner - men det er sikkert bare meg). Hos oss,  som bor i riktig himmelretning (østlig) i forhold til jobben/byen, så skjer utkobling nesten aldri - men jeg skjønner de som bor i motsatt retning, særlig på vår/høst når sola står lavt. Det som er mest imponerende med i3ens ACC er at den er bytilpasset (se video nedenfor), slik at den godt kan brukes i tjukkeste midtbyen uten problemer - når man er tilvendt så føles det faktisk sikrere å kjøre med ACC påslått i byen, fordi den faktisk kan følge med på opptil 64 objekter samtidig, og det kan f.eks ikke jeg. Men den fungerer helt topp på landeveien også (og den letter energibesparingen fordi den tillater en god del "slack", spesielt i EcoPRO mode) - jeg lyver ikke om jeg kjørte mellom 95 og 97% med ACC på ferieturen mellom Trondheim og Gøteborg sist sommer, og jeg ville neppe ha klart å begrense forbruket bedre selv.

Men det som kanskje er aller viktigst med KAFAS-systemet er nok helt klart sikkerhetsaspektene som de fleste glemmer. Med ACC så holder man altså ALLTID 3 sekunder avstand til bilen foran - jeg blir rett og slett skremt av å se på hva som er gj.snitt hos den "vanlige" billist (det er faen ikke 2 sekunder engang). Og så er det antikollisjon, da - hvorfor er det ingen som snakker om det ? Selv har jeg blitt "reddet" to ganger mens jeg har hatt i3en - den ene gangen var da en 10-åring kom løpende etter en fotball rett foran bilen, som sto helt i ro før jeg hadde oppfattet situasjonen, den andre gangen ble jeg reddet fra å spandere ny bakdel på bilen til ei gammel kjerring som hadde bestemt seg for å bråstoppe på vei ut av en rundkjøring. 2 situasjoner som garantert ville fått konsekvenser om jeg ikke hadde hatt 5AT-pakken...


Kanon

Brooms skryting av acc, skjønner jeg ikke noe av. Jeg må ha fått b-vare eller adskillig lenger ute i alfabetet. Acc er reva, det dugger foran kameraet ved alle mulige værtyper, kanskje unntatt solskinn, men da får den solstikk og kutter allikevel.
Hvis det går an og lese ut feillogg på min i3  så skal det bli morsomt og se hvor mange ganger den ikke har fungert/falt ut. Den har og prøvd og kjøre på bilen foran. Ved køkjøring i 70-90 sløser den med energien med stadig brems/gass.
Ta en kikk på utenlandske forum, der vil du finne tråder om acc, få fornøyde acc brukere ser det ut til. Det sies at en ny Mars software skal forbedret acc. Vi får se.

Jeg angrer på valg av acc, bortkastede penger!

Magster

Kanskje bilen din må innom ett verksted?  :)

Har kjørt ca 200mil med acc på siden Januar, og den har falt ut rundt 5 ganger. Det eneste jeg har å klage på er at den gasser på ut av rundkjøringer (hmm, kanskje dette fungerer bedre i EcoPro?). Jeg synes den er fantastisk og kommer til å bestille den på nytt til høsten hvis vi bestemmer oss for i3 nr 2 da.


turfsurf

Skal love deg at den ikke gasser på i EcoPro ja. Aksellerer alltid manuelt ut av rundkjøringer.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Jorgensen

Sitat fra: Kanon på tirsdag 29. mars 2016, klokken 12:52
Brooms skryting av acc, skjønner jeg ikke noe av. Jeg må ha fått b-vare eller adskillig lenger ute i alfabetet. Acc er reva, det dugger foran kameraet ved alle mulige værtyper, kanskje unntatt solskinn, men da får den solstikk og kutter allikevel.
Hvis det går an og lese ut feillogg på min i3  så skal det bli morsomt og se hvor mange ganger den ikke har fungert/falt ut. Den har og prøvd og kjøre på bilen foran. Ved køkjøring i 70-90 sløser den med energien med stadig brems/gass.
Ta en kikk på utenlandske forum, der vil du finne tråder om acc, få fornøyde acc brukere ser det ut til. Det sies at en ny Mars software skal forbedret acc. Vi får se.

Jeg angrer på valg av acc, bortkastede penger!

Synd du opplever problemer med ACC. Jeg har ikke hatt en bil med ACC tidligere, og synes dette fungerer veldig bra, så jeg bruker ACC nesten daglig på pendling til jobben som er 47km unna på småveier og på E16.
Ut fra min erfaring vil jeg jo bare anbefale å bruke penger på dette.
Har hatt bilen i over 2 år og har kjørt ca 38000km.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA