Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Klykken

Se sitat. Har med lysforholdene ute å gjøre, samt at lysbryter står på Auto.
Sitat fra: LMOR på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:45
Sitat fra: JorgenM på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:40
Sikkert besvart 100 ganger før, men hva er forskjellen på oransje og blå tall på temperaturhjulet i bilen?
Trodde først det var blått ved kjøling og oransje ved varme, men det stemmer tydeligvis ikke  ::)
Blått når det er lyst ute, og oransje når det er mørkt  ;)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

pkhamre

Hva er optimalt dekktrykk? Oppdaget igår at alle fire hjulene på bilen min har forskjellig trykk.
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Ingeniøren

Sitat fra: pkhamre på torsdag 18. februar 2016, klokken 16:14
Hva er optimalt dekktrykk? Oppdaget igår at alle fire hjulene på bilen min har forskjellig trykk.

Tja, bruker 2.5 foran og 3 bak....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Optimalt står vel i dørsiden.
Bruker 2,3 foran og 2,8 bak.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

esv

Wallbox Pro - Laststyring
Venter på i3 og har fått montert Wallbox Pro. Ser der at det er noe som heter laststyring men er ikke aktivert. Noen som har vet hva dette egentlig er? Er det for å styre tilgjengelig strøm til laderen og som må være i forbindelse med smarthus løsninger eller er det noe annet?

vh Erlend

bromm

Sitat fra: esv på fredag 26. februar 2016, klokken 14:24
Wallbox Pro - Laststyring
Venter på i3 og har fått montert Wallbox Pro. Ser der at det er noe som heter laststyring men er ikke aktivert. Noen som har vet hva dette egentlig er? Er det for å styre tilgjengelig strøm til laderen og som må være i forbindelse med smarthus løsninger eller er det noe annet?

vh Erlend

Dette er mest sannsynlig ment for å bli styrt av et ovenforliggende Smart-system for Mode 3 veggbokser. Salto har jo slike løsninger (CLU Online og CLU Basic), med full abonnentkontroll, betalingssystemer og hele pakken:
http://www.salto.no/ladelosninger/borettslag

stkrist

Sitat fra: esv på fredag 26. februar 2016, klokken 14:24
Wallbox Pro - Laststyring
Venter på i3 og har fått montert Wallbox Pro. Ser der at det er noe som heter laststyring men er ikke aktivert. Noen som har vet hva dette egentlig er? Er det for å styre tilgjengelig strøm til laderen og som må være i forbindelse med smarthus løsninger eller er det noe annet?

vh Erlend
Laststyring er for å styre laster (forbrukere), brukes i forbindelse med begrenset nettkapasitet. Man kobler da fra (eller reduserer) lastene ved for høyt forbruk i forhold til tilgjengelig kraft.
----
Mosstek AS
Automasjonløsninger innenfor smarthus, sol og elbil-ladning i Moss og og Follo.

LMOR

#1507
Har prøvd å søke, så det er mulig jeg har drømt, men mener å huske noen som hadde laget en boks som transformerer 3x16A til 1x32A?
Det kan jo være en grei løsning både fordi neste generasjon lader på 3x16A, og en i mellomtiden da kan lade med 1x32A som flere nettselskap ikke ønsker legge opp for mye av?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

RodeoKlovn

Hentet min i3 i går, strålende fornøyd så langt!

Et par ting jeg lurer på; går det an å stille inn bilen slik at den starter i Eco Pro mode? Nå starter den i Comfort hver gang, hadde vært greit å slippe å trykke på knappen hver gang jeg skal ut å kjøre.

Og hvordan åpner jeg "frunken"? Jeg trykker på knappen på nøkkelen, og det spretter opp 5-10 cm, men jeg fant ikke noen spak e.l. som gjorde at jeg fikk åpnet det helt. Prøvde ikke så lenge, men greit med en liten forklaring :)
BMW i3 Fluid Black

pberg

Nei, den starter kun i comfort.

Det er en liten spak på midten av lokket du må vippe opp for å få åpnet. Omtrent som alle andre panser. Løft litt i lokket, og stikk inn hånden på midten. Da burde du kjenne den.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

ENY

#1510
Hei. Er ny på forumet og ny på elbil. Får levert vår nye I3 i uke 17 :) Vi gleder oss skikkelig å finne ut hva vi egentlig har kjøpt for noe. Det er begrenset hvor stort utbytte man får av en liten prøvekjøring på en times tid:) Uansett så var det nok til å overbevise oss om at I3 var eneste alternativ i forhold til budsjett vi hadde til rådighet :)
Har lest på forumet 6 timer sammenhengende, og jeg må få si at dette er den beste plassen å tilegne seg kunnskap om I3! Stor skryt til alle som bidrar ! :D

Vi endte til slutt med en High Voltage Edition med noe ekstra utstyr hva som er med der.
428 felger på sommer og vinter
5DU- Parkeringspakke
674- HK lydanlegg
7GA- Comfort Advanced Pakke
5AS- LED frontlykter
609- Navigasjonssystem Professional

Endte på totalt 308000 kroner som er innenfor vårt budsjett.
Men selvfølgelig angrer Alpha i huset på at noen ting ikke ble med og jeg tenkte å høre med dere hvor nyttig/unyttig dere mener følgende utstyr er;

Tonede ruter? Angrer på at vi ikke tok dette også med. Bilen er kjøpt gjennom Bilia. Vet de tilbyr solfilm. Noen som har fått gjort dette i etterkant? Pris? Resultat?

Adaptiv Cruice Control- vår kommer dessverre bare med standard DCC. Etter å lest en del innpå fora ser jeg at mange skryter mye av dette systemet. Kan dette ettermonteres uten at man må gå i trusa om vinteren? :)

Ellers har jeg hørt at standard 427 felger (som er fryktelig stygge) er såpass lukket for å forhindre turbulens som kan påvirke rekkevidde!? Da stiller jeg spørsmålstegn ved de andre alternativene som kan bestilles, om disse kan forkorte rekkevidde ettersom de ikke er lukket på samme måte som 427 felgene?

I tillegg tegnet vi BMW eForsikring som leveres av Enter for 3500 kroner. (12000 km i året) Dette opplever jeg som meget billig i forhold til for eks. Gjensidige som skal ha det dobbelte  :-\ Noen som har fått bedre tilbud?
Selvfølgelig tegnet vi BSI service avtale 3år/40000 km. til 2754 kroner


2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Taffelman

Gratulerer med kul bil   :)

Ang ACC så er den mest nyttig ved kø-kjøring, men ACC i i3 er en enklere variant enn i andre BMW'er så den er kun kamera-styrt som gjør at den blir ustabil i dårlig vær og ved møtende lav sol, noe som til tider kan være irriterende nok til at jeg switcher over til vanlig DCC. Men pendler man daglig i kø så har den god å ha. Tror ikke den kan ettermonteres da det kreves oppgradert interiør, som øker prisen ytterligere.

Ang. Felger så tviler jeg på at det noen reell forskjell. 428 felgene er også ganske tette da de sorte partiene ikke er helt åpne, men er lakkert sort.

Hadde tonet film på fremre sideruter på min forrige BMW og du kunne ikke se forskjell på de og de originalt tonede vinduene, men dette var "proff-montert".

3500,- i forsikring er OK, har omtrent det samme via Nemi. DNB skulle ha det dobbelte.

Rygge-kamera, Navi-pro og HK lyd er veldig "riktige" valg, som tror jeg dere vil sette stor pris på  ;)
X75D
TM3 LR AWD

Ingeniøren

Du klarer deg helt fint uten ACC, selv med mye køkjøring. Kjøpte det fordi det fikk så mye skryt her inne, men bruker det nesten ikke selv om jeg kjører en del kø. Synes jeg blir sittende å følge med på hvordan det virker, noe som dra oppmerksomhet, og foretrekker helle å ha ta kontrollen selv.

Får sikkert pepper for dette, men det er nå meg....

Kjøpte og uten soting av ruter, og det går og helt fint  ;)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Soting av ruter kan være kjekt hvis man har barn, ellers blir det bare en utvendig design-/smakssak.

ACC føler jeg er veldig oppskrytt av noen få brukere på forumet her, jeg tar peppern sammen med Ingeniøren :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

ENY

Takk for feedback. Har selv aldri hatt ACC på tidligere biler så savnet blir da heller ikke så stort. Allikevel er jeg glad i utstyr og ønsker gjerne det nyeste :) Jeg har ikke sett 428- felgene ved nærmere øyesyn, Taffelman. Men dersom det er slik du beskriver, skjønner jeg nå argumentet med lukkede felger bedre.

Har også noen spørsmål til dere sikkert kan svare på  :)

Hvordan fungerer park-assist? Forhandler sier det er 100% sikkert. Erfaringer? Må man fysisk gasse og bremse selv eller holder det at "park-assist" knappen holdes nede?

6AC- Intelligent emergency call. Hvordan fungerer dette i praksis? Er det slik at bilen ringer veihjelpen (Viking) ved kollisjon som utløser airbag? Er det det samme som BMW breakdown call?

Leveres nye biler med 4G-nett. Kan man laste ned oppdateringer i software eller kartoppdateringer for eksempel. På min nåværende 3-serie må vi betale ca 2000 kroner for nye kart. Det er dårlig synes jeg!



2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA