Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Sungrazer

Har du lest http://www.bmw.com/com/en/owners/bmw_apps_2013/apps/spotify/index.html ? :)

Du må laste ned BMW Connected og Spotify til telefonen din. Koble den til USB porten i hanskerommet mellom setene. Deretter starte BMW Connected og slik kan du da velge Spotify app'n i Connecteddrive.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Demented_Genius

Sitat fra: bromm på mandag 25. januar 2016, klokken 13:30
Sitat fra: LMOR på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:45
Sitat fra: JorgenM på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:40
Sikkert besvart 100 ganger før, men hva er forskjellen på oransje og blå tall på temperaturhjulet i bilen?
Trodde først det var blått ved kjøling og oransje ved varme, men det stemmer tydeligvis ikke  ::)
Blått når det er lyst ute, og oransje når det er mørkt  ;)
Dvs. Oransje når kjørelys er på og blåhvitt når kjørelysene er av... (kan også brukes til å sjekke om baklysene er på ifm. inn og ut av tunell osv.)
Slik er det ikke med meg. Jeg kan ha blåhvitt lys selv om kjørelys er på. Har sjekket flere ganger. Jeg er ganske sikker på det er avhenging  av hvor lyst/mørkt det er inne i kupen.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Truls Martin

Det stemmer :)


Sitat fra: Demented_Genius på torsdag 04. februar 2016, klokken 19:06
Sitat fra: bromm på mandag 25. januar 2016, klokken 13:30
Sitat fra: LMOR på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:45
Sitat fra: JorgenM på onsdag 20. januar 2016, klokken 19:40
Sikkert besvart 100 ganger før, men hva er forskjellen på oransje og blå tall på temperaturhjulet i bilen?
Trodde først det var blått ved kjøling og oransje ved varme, men det stemmer tydeligvis ikke  ::)
Blått når det er lyst ute, og oransje når det er mørkt  ;)
Dvs. Oransje når kjørelys er på og blåhvitt når kjørelysene er av... (kan også brukes til å sjekke om baklysene er på ifm. inn og ut av tunell osv.)
Slik er det ikke med meg. Jeg kan ha blåhvitt lys selv om kjørelys er på. Har sjekket flere ganger. Jeg er ganske sikker på det er avhenging  av hvor lyst/mørkt det er inne i kupen.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Ingeniøren

Greia er vel at bilen registrere om det er lyste eller mørkt og indikerer dette vha fargen på tallene. Dette brukes til å styre automatisk lys mm. Om du har kjørelys og blåhvite tall kommer vel an på hvordan du har satt lysbryteren nede til venstre....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Sungrazer

Jeg kan bekrefte at om du skrur bryteren til venstre til "0", så blir displayet blått - uansett hvor mørkt eller lyst det er ute.

Om du har bryteren på "auto" skjer dette automagisk når bilen mener det er lyst nok til å bare bruke kjørelys, og ikke halvlys. Jeg er usikker hva bilen gjør med baklys i disse situasjonene, men vil tro at baklysene er av i posisjon "0", og styres automagisk av lysforhold i posisjon "auto". Noen som kan bekrefte det siste?
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Demented_Genius

Med meg står den alltid i Auto. Kjøre lysa er ofte på selv om det er blåhvit lys inne. Er ganske sikker på at det er lysforholda inne som avgjør. Men siden lysforholda ofte er like inne og ute, så kan det virke som det er fargen som indikerer. Det som indikere om kjørelys er på, er dei to grønne lampene oppe i ventre hjørne på kjøre displayet. I følge manual.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Ingeniøren

Mulig det har noe å si om man kjører led eller halogen.....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

ifarta

#1477
Blått lys når baklys er er av og Orange lys når de e på.
Har alltid lysene på auto og da blir lyset i varmereguleringsknappen Orange hver gang jeg kjører inn i en tunell på dagtid. Er det mørkt ute lyser det konstant Orange.
Venter på BMW i3 i hvit med loft interiør.

Truls Martin

Ved lysbryter i auto styres både kjørelysene og innvendig belysning automatisk.

Det må i midlertid være 2 forskjellige følere. Rødt/hvitt lys i knappen er helt uavhengig av utvendig lys.

Ser det særlig godt i min x4. Der bytter hele instrumentpanelet samt HeadUp mellom hvit og rødt. Nå på vinterstid er kjørelysene stort sett konstant på, siden lysføleren (sitter ved regnsensoren) ligger i skyggen av skiboksen, mens lyset i instrumentpanelet styres etter hvor vidt det er mørkt i kupeen.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

bromm

Så du klarer faktisk å se blåhvitt lys i display når symbolet for kjørelys (de to grønne uggle-øynene), er på ? Det har jeg aldri klart å se på min i3 - men så har jo den større vindusflater (ikke sota) og det er heller ingen skiboks på taket  :P

Truls Martin

Det er snakk om displayet i temperaturknappen på klimaanlegget. Bytter mellom rødt og hvitt ettersom
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Lbil

Vi er kjempe fornøyd så langt, og ser frem til å tilbringe mange timer på veien i ny bil.

Det er to ting jeg lurer på:

1.Jeg synes at bilen er noe tung på rattet, i forhold til andre biler jeg har eid og kjørt. Er det bare slik med denne bilen?

2. I helgen vasket jeg bilen grundig for første gang siden overlevering for 3 uker siden,og oppdaget da flere små striper/rosemønstre i lakken. Spesielt på de svarte områdene, deriblant panseret. Kan dette komme fra klargjøringen av de som vasket bilen, og jeg antar at dette kan fikses ved polering og voksing?


Demented_Genius

Sitat fra: Lbil på søndag 07. februar 2016, klokken 21:03
Vi er kjempe fornøyd så langt, og ser frem til å tilbringe mange timer på veien i ny bil.

Det er to ting jeg lurer på:

1.Jeg synes at bilen er noe tung på rattet, i forhold til andre biler jeg har eid og kjørt. Er det bare slik med denne bilen?

2. I helgen vasket jeg bilen grundig for første gang siden overlevering for 3 uker siden,og oppdaget da flere små striper/rosemønstre i lakken. Spesielt på de svarte områdene, deriblant panseret. Kan dette komme fra klargjøringen av de som vasket bilen, og jeg antar at dette kan fikses ved polering og voksing?

1: Min er veldig fin på rattet. Veit ikke hvilken andre biler du har erfaring med. eller om det er noe gale med bilen din.

2: Min bil er også slik. Har prøvd å polere litt men det hjalp ikke. Må huske at det er plast og tror ikke dei delene er lakkert på noe vanlig måte hvertfall...
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Klykken

Lakken er veldig ømfintlig, da spesielt sort, og rosene kan komme av at vaskemetoden din ikke er skånsom nok. I tillegg til at klargjøring aldri er bra nok, selvsagt.

Forvask er alfa omega, og det er viktig at bilens overflate er uten sand og grov skitt (sand og asfaltnupper)  når du starter berøringsvasken. Hvis ikke kan disse bli med rundt i svamp/vaskehanske og lage ugagn.

Les mer om skånsom bilvask og polering over hos dcn.no.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Lbil

Jeg pleier å være rimelig skånsom med bilvaskene mine. Bruker to vaskebøtter. En med grit guard og en med kaldt vann som kun er til skylling av vaskevotten.(Bruker aldri vanlig svamp) Bilen ble også veldig godt spylt av, i tillegg ble det brukt pricktbort avfetting. Det kan umulig ha blitt så mange striper/roser etter min vask.  Det skal mange sirkelbevegelser til for å lage slike merker.

Det er derfor jeg lurer på om det er gjort en mindre god jobb på klargjøringen, og om dette er noe jeg bør ta opp med forhandler.

Når det gjelder rattet, så burde jeg vel få lånt en demobil og så sammenligne kanskje? Har i dag en relativ ny passat som man kan styre med en finger på rattet. På min I3 er dette ikke mulig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA