Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Diagnosekontakten mener jeg er åpen på min 2-serie også ja.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Dere med nyeste software, er dere tilbake på ca 18,8kWh tilgjengelig kapasitet på batteriet igjen?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

phnuxen

Hm et lite morsomt dilemma, setevarmer sjåførside har sluttet å fungere. Dette fikser sikkert verksted på garanti, men da får jeg vel også ny Software med 18.8kwh om jeg forstår riktig..(om noen flere bekrefter det)

Idag leser jeg av rundt 19.8, 19.7/6 via servicemeny og det utgjør jo faktisk noe. Men er det kanskje slik at den nyeste SW er blitt såpass "tunet" med å finne rett seilepunkt, bedre regenerering osv at det å gå litt ned på batt.kapp. likevel ikke vil ha noe å si siden bilens SW blir bedre "tunet" mon tro..

Så burde jeg fryse i ræva og komme noen KM lenger, eller burde jeg fikse feilen nå og håpe det ikke blir så stor forskjell på batt, eller bare vente til ny bekreftet SW kommer på banen med mye nytt slik at jeg VET at det vil være verdt å gå til nyeste SW. (ladeprosent, ladelukevarsel, ACC regen mykere er ikke så utrolig viktig for meg, da tar jeg heller flere km..)

JorgenM

Jeg merket i alle fall at rekkevidden økte en del (ca 1 mil) selv om kWh ble marginalt redusert i nyeste software.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moonbuggy

Sitat fra: JorgenM på onsdag 16. desember 2015, klokken 19:29
Jeg merket i alle fall at rekkevidden økte en del (ca 1 mil) selv om kWh ble marginalt redusert i nyeste software.
Hvilken rekkevidde får du typisk og hva sier snittfarten ?

JorgenM

På rundt 0 - 5 grader får jeg 12 mil, da kjører jeg mest 80 med noen 60- og 70-soner innimellom. Har 10-15 grader i garasjen og forvarmer aldri kupé/batteri.

Står som oftest ca 135 km ved oppstart, men det er vel pga varmen i garasjen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moonbuggy

Takk for svaret. Det høres ikke så galt ut...

Kanon

Hei!  Er det noen som vet om det er mulig og slå av det akustiske varslingssystemet ?   Opplever at det legger seg is og smuss på følerne,  og bilen piper og uler da den tror jeg holder på og kjøre på ting.. Har driving assistent +.  På forhånd takk!

bromm

Sitat fra: Kanon på torsdag 17. desember 2015, klokken 14:44
Hei!  Er det noen som vet om det er mulig og slå av det akustiske varslingssystemet ?   Opplever at det legger seg is og smuss på følerne,  og bilen piper og uler da den tror jeg holder på og kjøre på ting.. Har driving assistent +.  På forhånd takk!
Bare trykk på Park-knappen, så kan du slå av PDC i menyen til venstre...

Demented_Genius

Sitat fra: Kanon på torsdag 17. desember 2015, klokken 14:44
Hei!  Er det noen som vet om det er mulig og slå av det akustiske varslingssystemet ?   Opplever at det legger seg is og smuss på følerne,  og bilen piper og uler da den tror jeg holder på og kjøre på ting.. Har driving assistent +.  På forhånd takk!

Regner med du mener parkeringssensorene. Bare lyden kan du nok ikke skru av. Men du kan velge vekk funksjonen slik at dei skrur seg på når du kommer nært noe. Dei kommer da bare på når du setter bilen i R eller skrur på manuelt.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Rapid

Når jeg hurtiglader kan bilen startes, eller iallefall så er lys, radio og vifte på. Men det kommer ingen varme fra varmeanlegget. Jeg trodde at jeg skulle kunne varme opp bilen under hurtiglading...?

02jan

Svar til #1347 - du kan justere volumet for sensor-lyden, dok ikke skru volumet helt av.

Varme under hurtiglading, det går fint. 3 måter å starte varmeaperatet på ,når biler parkert/lader.

1. Når du skrur av "motor" ,så kommer det opp valg i meny , om du ønsker å aktivere varmeanlegget.
2. Bruke telefonen appen for å starte varme .
3. Den funksjonen jeg bruker ofte, starte varme fra nøkkel/FoB enheten. Forutsatt at du har stilt inn dette som valg, for ekstrakanppen på nøkkel.
Bare å kjøre ønsket varme når du Hurtiglader, går ikke utover ladehastighet.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

TorS

Sitat fra: Rapid på torsdag 17. desember 2015, klokken 19:50
Når jeg hurtiglader kan bilen startes, eller iallefall så er lys, radio og vifte på. Men det kommer ingen varme fra varmeanlegget. Jeg trodde at jeg skulle kunne varme opp bilen under hurtiglading...?
Vanligvis kan du "fråtse" i varme når du hurtiglader, men noen få ganger har jeg opplevd det samme som deg. Da er det helt umulig å få varme. Skrur jeg opp til f.eks. 28 grader blåser det bare enda mer kaldluft. Jeg fikk byttet programvare sist vinter etter at jeg klagde på det, men det hjalp ikke. Jeg tror det må være en programvarefeil, som de ikke har klart å rette på. For en uke siden opplevde jeg det samme (bare kaldluft) når kona trykket to ganger på start og forlot bilen. Det var kaldt og jeg ville sette på varme, men jeg fikk det ikke til før jeg startet bilen ved å strekke meg over og tråkket på bremsen for å få "READY". Det kan være samme feil siden det er sperret for å kjøre avgårde mens man hurtiglader.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

EinarV

Sitat fra: TorS på torsdag 17. desember 2015, klokken 21:44
Sitat fra: Rapid på torsdag 17. desember 2015, klokken 19:50
Når jeg hurtiglader kan bilen startes, eller iallefall så er lys, radio og vifte på. Men det kommer ingen varme fra varmeanlegget. Jeg trodde at jeg skulle kunne varme opp bilen under hurtiglading...?
Vanligvis kan du "fråtse" i varme når du hurtiglader, men noen få ganger har jeg opplevd det samme som deg. Da er det helt umulig å få varme. Skrur jeg opp til f.eks. 28 grader blåser det bare enda mer kaldluft. Jeg fikk byttet programvare sist vinter etter at jeg klagde på det, men det hjalp ikke. Jeg tror det må være en programvarefeil, som de ikke har klart å rette på. For en uke siden opplevde jeg det samme (bare kaldluft) når kona trykket to ganger på start og forlot bilen. Det var kaldt og jeg ville sette på varme, men jeg fikk det ikke til før jeg startet bilen ved å strekke meg over og tråkket på bremsen for å få "READY". Det kan være samme feil siden det er sperret for å kjøre avgårde mens man hurtiglader.

Jeg tror også dette er en feil, men jeg har klaget på det og fikk beskjed om at muligheten for varme ved hurtiglading var tatt bort i senere sw versjoner fordi det ble varmt i lade pluggen... Bullshit spør du meg, går vel ikke noe mer eller mindre strøm fra laderen og inn i bilen om man har på varmeapparatet vel?
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA