Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

JorgenM

Eksisterer noen oversikt over forbruk i forhold til varierende hastigheter?
Hadde vært kjekt å vite f.eks hvor mange % ekstra som kreves ved 80km/t i forhold til 70km/t osv.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

moonbuggy

I de fartsgrensene begynner luft-motstanden å "ta". I mitt regneark gir 70 km et forbruk på 9,2 kwt pr. 100km.
I 80km/t øker forbruket til 10,97 kwt pr. 100km, og i 90 km/t er forbruket 12,95 kwt pr. 100km.

(Speedometeret viser litt for mye så 80 km virkelig er antagelig 85 km/t på speedometeret.

JorgenM

Takk, det gir en god pekepinn. Ca +20% fra 70 til 80 og det samme fra 80 til 90.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Jone

Sitat fra: LMOR på torsdag 26. november 2015, klokken 17:34
Jeg fikk i hvert fall beskjed om at motorfeste fixen ikke er kommet til Europa.
Det tok lang til før %ladet kom til Europa også.
Den er iallefall kommet nå. Jeg hadde min i3 på service hos Bavaria Stavanger i går, to aksjoner ventet i systemet. Den ene var bytte av aktuatoren som setter bilen i Park, den andre var bytte av motorfeste-bolt og tilhørende software-oppdatering. På min bil fikk de ikke byttet bolten da denne var bøyd. De har bestilt en haug med deler fra Tyskland, som de bytter på nyåret. Såvidt jeg fikk med meg skal det bl.a. byttes drivaksler etc da det kan ha gitt følgeskader.

Ingeniøren

Sitat fra: Jone på onsdag 09. desember 2015, klokken 14:35
Sitat fra: LMOR på torsdag 26. november 2015, klokken 17:34
Jeg fikk i hvert fall beskjed om at motorfeste fixen ikke er kommet til Europa.
Det tok lang til før %ladet kom til Europa også.
Den er iallefall kommet nå. Jeg hadde min i3 på service hos Bavaria Stavanger i går, to aksjoner ventet i systemet. Den ene var bytte av aktuatoren som setter bilen i Park, den andre var bytte av motorfeste-bolt og tilhørende software-oppdatering. På min bil fikk de ikke byttet bolten da denne var bøyd. De har bestilt en haug med deler fra Tyskland, som de bytter på nyåret. Såvidt jeg fikk med meg skal det bl.a. byttes drivaksler etc da det kan ha gitt følgeskader.

Når er din produsert ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Anterialis

Jeg var innom lokale BMW medio forrige uke, de hadde ikke hørt om denne FW oppdateringen da (motorfeste etc)... Skal høre på nytt før jul tenker jeg..
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

LMOR

Jeg har fått beskjed om å komme inn, så det er nok kommet til Norge. Men det er ikke sikkert det gjelder nyere biler.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

Vel, gjelder det alle, så tar de nok de eldste først. Alle kan ikke innkalles samtidig.

Klykken

Blir jeg kalt inn får de komme å hente bilen. Har snart vært mer på service enn i garasjen min, for å overdrive sterkt.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Sitat fra: Klykken på torsdag 10. desember 2015, klokken 11:00
Blir jeg kalt inn får de komme å hente bilen. Har snart vært mer på service enn i garasjen min, for å overdrive sterkt.
Du får gi et par problemer til meg. Jeg leter fremdeles etter et problem på min, slik at jeg kan få gratis SW oppdatering. :)

Klykken

hehe ;D

Oppdateringen er imidlertid gratis hvis du argumenterer riktig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

Jeg jobber med det, har klaget både på ACC og klikkelyder i ladeboksen jeg ikke har....

Klykken

Høyere ladehastighet, mer utnyttet kapasitet i batteriet, flere funksjoner osv.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Tittet under dashbordet i går på i3'n og der fant jeg to retangulære åpninger i plasten rundt 10x20 cm - en på hver side (fører/pasasjer). Kjenner man under så kan man stikke armen langt oppimellom det helligste. Syntes det burde stitte noen deksler over dette mot evntuelt overivrige hender. Mulig et deksel over diagnosekontakten og. Deksel til 12V kontaken på midten mangler og.

Skal det være slik ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA