Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

02jan

Forstår godt hva trådstarter er ute etter, få inn vanlig luft inn i bilen uten å aktivere klimasystemet. Høresut som manuell AC bilene har denne mulighet. I min med aut AC , så er det nærmeste jeg kommer ved å skru av ac, sette temp på 16 for å ikke kjøre inn varme.
Men ved temp 16 , kan det. Virke som det kommer kaldere luft inn enn utetemperatur (sommer), det er ikke ønskelig.

Hadde samme problemet på forrige bil med aut AC, bruker ikke ac mer en få dager i året, og har takluke for utlufting istede for å være avhengig av AC .

I år har jeg kun brukt AC på fuktige dager , for uttørking av fukt.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

bromm

Det er så godt som ingenting å spare ved å slå av AC på i3 i vinterhalvåret. Som jeg skrev i svar #1246, så gir det ingen utslag på rekkevidde om AC står på eller av på kalde dager. Å kjøre uten AC vil bare føre til oppbygging av fukt i klimaanlegget, så det er derfor mye som tyder på at det klart vil lønne seg å alltid ha AC på i lengden (unntatt de gangene man vil spare strøm på sommeren)...

LMOR

Jeg har observert det samme bromm, men er litt tvilende til at det er riktig. Som vanlig er estimatet konservativt, så det kan være mer å spare. Tror den som har best kontroll på dette er moonbuggy som ligger langt under oss andre på gjennomsnittsforbuk.
Jeg har selv testet forskjellen på sommer og vår/høst, men ikke vinter. Skal prøve å få til noen sammenlignbare forhold og strekning nå i vinter.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Anterialis

 Hvor mange forskjellige lysinnstillinger er det i bilen? 2015 mod. Jeg har kun klart å få frem rødt (modern?) og hvitt (classic?) lys, men ser at noen har blått?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Demented_Genius

Sitat fra: Anterialis på søndag 08. november 2015, klokken 01:04
Hvor mange forskjellige lysinnstillinger er det i bilen? 2015 mod. Jeg har kun klart å få frem rødt (modern?) og hvitt (classic?) lys, men ser at noen har blått?

Det er bare dei to. Det blå lyset er når bilen blir låst opp. Da lyser det blått inni hele bilen. Men det gjelder kun dei med oppgradert interiør.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

LMOR

Og det er Moderne som er hvitt/blått
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

model3citizen

Kanskje noen kan svare på dette:

1) Er første trinn på viskerne et intervall-trinn, syntes de går med samme hastighet som trinn to uansett.
2) Går det an å kjøre med CC uten den aktive delen, eks. i tåke?
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Truls Martin

1
Vi har ikke noe intervalltrinn. Kun lav og høy hastighet, samt regnsensormodus. Dersom du står stille og setter på hastighet 1 går viskerene med intervall. Kjekt ved feks lyskryss. Starter i lav hastighet igjen i det du kjører i gang.

2.
For å deaktivere aktiv cruise holder du inne avstandsreguleringsknappen.
Da får du vanlig CC



Sitat fra: Dawg Dee-Lux på søndag 08. november 2015, klokken 19:06
Kanskje noen kan svare på dette:

1) Er første trinn på viskerne et intervall-trinn, syntes de går med samme hastighet som trinn to uansett.
2) Går det an å kjøre med CC uten den aktive delen, eks. i tåke?
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

model3citizen

Sitat fra: Truls Martin på søndag 08. november 2015, klokken 21:45
1
Vi har ikke noe intervalltrinn. Kun lav og høy hastighet, samt regnsensormodus. Dersom du står stille og setter på hastighet 1 går viskerene med intervall. Kjekt ved feks lyskryss. Starter i lav hastighet igjen i det du kjører i gang.

2.
For å deaktivere aktiv cruise holder du inne avstandsreguleringsknappen.
Da får du vanlig CC



Sitat fra: Dawg Dee-Lux på søndag 08. november 2015, klokken 19:06
Kanskje noen kan svare på dette:

1) Er første trinn på viskerne et intervall-trinn, syntes de går med samme hastighet som trinn to uansett.
2) Går det an å kjøre med CC uten den aktive delen, eks. i tåke?

Takk takk, #2 der er veldig kjekt å vite av når været blir dårligere.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

tessy

Er det mulig å visa % av gjenværende batteri mens man kjører? Joda vet att det er 25% pr blå strek under speedomteret, men er greit om man fx kjører til jobb samme distanse hver dag, og se om man klarere å bruke færre % enn dagen før, samt om man kjører en plass og bruker 45% vil man komme seg hjem om kvelden også, mens med noen teoretiske km er ikke alltid like greit...

Klykken

Hvis det ikke har skjedd noe siden oktober, da jeg oppdaterte bilens software, så må jeg dessverre skuffe deg. Du ser det imidlertid i iremote-appen når du får parkert. :)
http://www.bmw.com/_common/shared/insights/corporation/bmwi/connecteddrive/iremote.jpg
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Joda, sjekk Beckerns post her angående nyeste software:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20429.msg418119.html#msg418119

"man kan velge å vise % kapasitet igjen på batteriet med knappen ytterst venstre styre hendel."
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

r3xr0th

Hei. Jeg har i det siste lagt merke til at, kun det ene (høyre) speilet mitt vender seg ned mot bakken da jeg setter bilen i revers. Har noen en forklaring på dette, eller en måte å ev få begge til å gjøre det samme?

Stikkontakten

#1273
Noen som har bruksanvisning til connected drive og iremote?

pberg

#1274
Vinklingen av speil er en normal bmw-sak. Du kan skru det av og på med velgeren til speil-justeringen.

Se også:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg408441.html#msg408441
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA