Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

skoct

Sitat fra: bromm på onsdag 07. oktober 2015, klokken 10:54
Sitat fra: skoct på onsdag 07. oktober 2015, klokken 10:09
Hva er denne køassistent-funksjonen egentlig? Hvordan fungerer den?
Den fungerer bare på motorvei klasse A, og bare i "jam" - (dvs. kork på norsk), opp til 60 km/t.

Når den er aktiv, så vil den i tillegg til vanlig ACC (som justerer avstand + stop & go), OGSÅ holde bilen i samme felt hvis det svinger. Dette betyr at den faktisk tar over styringa av rattet (bruker samme motor som i Park Assist), og holder bilen sentrert midt i feltet man er i. Dette krever at man har minst én hånd på rattet (ellers hadde dette blitt "advokatmat"), og det er det sensorer i rattet som detekterer dette.

PS! I Norge er det veldig få multi-felts motorveier - og de vi har er det veldig sjelden kork i. Men nede på kontinentet finnes det både 4,5 og 6 felt inn mot de store byene, og køene kan være forferdelige - så der er nok dette mer nyttig...

Edit: endret fra 45 til 60 km/t - siden dette er nevnt flere steder

Aha. Det var noe sånt jeg trodde det var. Du er fra Trondheim, bromm? Jeg pendler fra trhjem til Stjørdal hver arb.dag og har prøvd denne køassistenten. Det virker som den fungerer der det er 2-felts på denne strekningen. Er det noe du er kjent med?

TorS

Sitat fra: EinarV på onsdag 07. oktober 2015, klokken 23:15
Kanskje noen kan sjekke realoem eller liknende om det er forskjell på TorS sitt kamera og mitt som står i en Mars bil fra 14?
Min er produsert 2. oktober 2014 og ble levert med kartversjon 2014-2.

Jeg oppgraderte i vår kartet til 2015-2. Mulig at det er en sammenheng med maks 45 / 60 ?
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

LMOR

#1157
Sitat fra: TorS på torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:28
Sitat fra: EinarV på onsdag 07. oktober 2015, klokken 23:15
Kanskje noen kan sjekke realoem eller liknende om det er forskjell på TorS sitt kamera og mitt som står i en Mars bil fra 14?
Min er produsert 2. oktober 2014 og ble levert med kartversjon 2014-2.
Jeg oppgraderte i vår kartet til 2015-2. Mulig at det er en sammenheng med maks 45 / 60 ?
Har du en skreddersydd manual du har lastet ned til din VIN? Hva står der om maks hastighet?
Det kan være at kamera er oppdatert, her sier de f.eks. 60km/t:
http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/2series/active_tourer/2014/showroom/driving_assistance/traffic_jam_assistant.html
De sier også det samme på de tyske i3 sidene som pleier å være riktige
Der Stauassistent bietet zusätzlichen Komfort durch eine Lenkunterstützung in Stausituationen bis 60 km/h.

Selv om det ikke ser slik ut:
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/66/66_0356/

Det kan også være software eller kart. Jeg skal til Bergen på lørdag, og har siste versjon av kart og software, og det står 40 i manualen. Skal prøve å se hva jeg får frem.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorS

Sitat fra: LMOR på torsdag 08. oktober 2015, klokken 09:45
Har du en skreddersydd manual du har lastet ned til din VIN? Hva står der om maks hastighet?
Det står 60 km/t.
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

LMOR

#1159
Sitat fra: TorS på torsdag 08. oktober 2015, klokken 13:10
Sitat fra: LMOR på torsdag 08. oktober 2015, klokken 09:45
Har du en skreddersydd manual du har lastet ned til din VIN? Hva står der om maks hastighet?
Det står 60 km/t.
Det var jo litt deprimerende... Jeg har akkurat lastet ned ny til min. Der står det 40...

Og i den andre bilen jeg har kjøpt inn, som ble produsert sommeren 2014 står det 60.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Beklager avsporingen, men har du to i3-er? I overkant entusiast, skjønner jeg? ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: Klykken på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:37
Beklager avsporingen, men har du to i3-er? I overkant entusiast, skjønner jeg? ;D
Må ha mange test objekt :-)
Jeg har kjøpt 2 stk i3. Har tilgang til begge, men det er svigermor som har betalt og bruker den.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Demented_Genius

Sitat fra: LMOR på torsdag 08. oktober 2015, klokken 09:45
Sitat fra: TorS på torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:28
Sitat fra: EinarV på onsdag 07. oktober 2015, klokken 23:15
Kanskje noen kan sjekke realoem eller liknende om det er forskjell på TorS sitt kamera og mitt som står i en Mars bil fra 14?
Min er produsert 2. oktober 2014 og ble levert med kartversjon 2014-2.
Jeg oppgraderte i vår kartet til 2015-2. Mulig at det er en sammenheng med maks 45 / 60 ?

Har du en skreddersydd manual du har lastet ned til din VIN? Hva står der om maks hastighet?
Det kan være at kamera er oppdatert, her sier de f.eks. 60km/t:
http://www.bmw.no/no/no/newvehicles/2series/active_tourer/2014/showroom/driving_assistance/traffic_jam_assistant.html
De sier også det samme på de tyske i3 sidene som pleier å være riktige
Der Stauassistent bietet zusätzlichen Komfort durch eine Lenkunterstützung in Stausituationen bis 60 km/h.

Selv om det ikke ser slik ut:
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/66/66_0356/

Det kan også være software eller kart. Jeg skal til Bergen på lørdag, og har siste versjon av kart og software, og det står 40 i manualen. Skal prøve å se hva jeg får frem.

Hvor kan jeg skreddersydd manual? Finner ikke
BMW X5 2011
BMW I3 2016

LMOR

Du må laste ned BMW i Drivers guide Appen først.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

Sitat fra: LMOR på torsdag 08. oktober 2015, klokken 15:24
Du må laste ned BMW i Drivers guide Appen først.
Drivers appen(google apps) jeg laster ned har ikke bmw i3 som mulighet.

LMOR

Her er nok årsaken. Byttet 2 ganger mellom de 2 bilene jeg refererer til ble produsert:

http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectCar/I01/MCV/BMW+i3/ECE/66/66_0355/

Dette burde vært software... Et eksempel på begrensinger i HW/FW?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på torsdag 08. oktober 2015, klokken 15:53
Sitat fra: LMOR på torsdag 08. oktober 2015, klokken 15:24
Du må laste ned BMW i Drivers guide Appen først.
Drivers appen(google apps) jeg laster ned har ikke bmw i3 som mulighet.
På iOS er det 2 versjoner. Du skal ha den med "i" i navnet.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy


Ingeniøren

Fikk bilen i går og har ikke fått app'n opp å gå enda da jeg ikke kunne bekrefte mailen fra BMW der jeg satt hos selger, så mulig noe ligger der, men:

Jeg har kun 50 km til og fra jobb og kan lade på jobb, så jeg tenkte å reduserte maks lading fra 100% til 80 % som standart for å spare batteriet. Ja jeg mener de 100% jeg ser, etter at BMW har tatt bor litt for sikkerhets skyld. Vet det går på Tesla men finner ingen steder dette kan endres. Spurte selgeren og han mente det ikke finnes.

Står bl.a anbefalt i manualen men der er vel ikke meningen man skal sitte å følge med på sakte AC lading hjemme?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LMOR

Da ha jeg testet kø-assistenten. Den går bare opp til 40km/t hos meg  >:(
Og den styrer ikke bilen uten at det er en bil foran.
De nye med 60 er jo nyttige, men med 40 tror jeg ikke rattstyring har noen stor verdi. Uansett har ikke jeg noen motorvei i nærheten.
MEN hvis dette også betyr at ACC fungerer bedre på nyere biler, er dette dårlig nytt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA