Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Sirka

Fikk brukt det senest i går, laaaang kø ut fra Oslo pga. en havarert bil på motorveien. Du må ha en hånd i kontakt med rattet, bilen styrer selv. Det virket på meg i går som den egentlig styrer mer etter filmarkeringene enn bilen foran, den søkte i hvert fall langs høyre hvite stripe selv i vide felt hvor bilen foran fulgte venstre stripe. Du kan overstyre, men det er ganske tungt, og bilen "skvetter" fort tilbake til opprinnelig kurs når du slutter å tvinge den. Fikk sjekket det bl.a. da det kom en motorsykkel bakfra som jeg ville gi bedre plass. Den koblet altså ikke ut, men mulig den ville gjort det hvis jeg hadde brukt mer kraft?
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

rth

Er det noen som har hatt bilen inne til vanlig service enda?  Jeg lurer på KM-stand. Vi har 100 000/5år serviceavtale, og jeg så for meg at det da ble 3 servicer inkludert. Men nå nærmer vi oss 30 000, og fortsatt ingen ting som tyder på at service er nært forestående. Bikker man 33 000 så får en jo bare 2 servicer på avtalen.

LMOR

Sitat fra: rth på søndag 02. august 2015, klokken 08:22
Er det noen som har hatt bilen inne til vanlig service enda?  Jeg lurer på KM-stand. Vi har 100 000/5år serviceavtale, og jeg så for meg at det da ble 3 servicer inkludert. Men nå nærmer vi oss 30 000, og fortsatt ingen ting som tyder på at service er nært forestående. Bikker man 33 000 så får en jo bare 2 servicer på avtalen.
Den første er etter 2 år, så kommer de med ujevne mellomrom, og det kan på en fossilbil fort bli 2 ganger på et år. Men vanskelig å si hvordan det slår ut på i3. Det er en tråd helt øverst om service avtale.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

rth

Mulig jeg er dårlig på å søke, men fant ikke svar på spørsmålet. Derfor innlegget.

Det normale er jo at man har 2år eller en KM, og så blir det service på det som inntreffer først. Vi ble fortalt at serviceintervallet var 30 000. Om man ser for seg kun 2 år, så kan en jo risikere at bilen har rullet 60-80 000 før service. Helt greit det, men da forsvinner jo litt av poenget med serviceavtale. For meg er poenget å spare penger.

LMOR

Mente ikke at du fant svaret, men at det kan være greit at disse spørsmålene legges inn i den tråden.
Hvis du går inn i Service menyen så ser du når du skal ha service neste gang. Noe er nok avhengig av kjørelengde.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorAtle

Med en timepris på ca 1800kr skal det godt gjøres å tape penger på en serviceavtale selv om du bare får med deg 2 servicer. På min forrige BMW mener jeg også at bytte av bremsevæske var en selvstendig service etter 3 år.

Hvis du har for vane å bytte bil hvert 3. år er jeg derimot litt usikker på om du sparer på en avtale. Jeg kan ikke huske å ha sett noe tillegg i innbyttepris for den avtalen :)
2014 BMW i3

rth

Hvis 2 år er begrensende faktor her og ikke KM, så vil en faktisk om en kjørte mer enn 100 000 km på si 1,5 år faktisk ikke få en eneste service selv om en har serviceavtale.

Regner derfor med at km også spiller inn her. Og jeg lurer da fortsatt på om noen har hatt bil på ordinær service. Da jeg tegnet avtalen ble jeg forespeilet ca 30 000 som serviceintervall. Imidlertid litt usikker på om selger bare gav ett std svar eller om dette faktisk gjaldt i3.

Kanon

Er det noen som vet om det er mulig og få trafikkmeldinger fra NSB på navigasjonsskjermen? Jeg pendler til togstasjon og vil så tidlig som mulig få eventuelle trafikkmeldinger uten og måtte knote med telefon.

el-rotta

Hei alle, jeg har en I3 som jeg er supert godt fornøyd med. Men jeg har ett lite problem. Er usikker på om det er noe jeg kan fikse selv, eller om det rett og slett av en eller annen grunn er ment å være slik fra BMW sin side. Greia er at når jeg setter bilen i reverse justeres høyre (kun høyre) sidespeil svakt nedover (går ut av posisjon), alltid i samme posisjon. Når jeg setter bilen i D (drive) justeres speilet på plass igjen. Merklig! Hva kan dette skyldes og er det noe jeg kan gjøre for å rette på det? Andre som opplever det samme?

Demented_Genius

Sitat fra: el-rotta på torsdag 06. august 2015, klokken 16:50
Hei alle, jeg har en I3 som jeg er supert godt fornøyd med. Men jeg har ett lite problem. Er usikker på om det er noe jeg kan fikse selv, eller om det rett og slett av en eller annen grunn er ment å være slik fra BMW sin side. Greia er at når jeg setter bilen i reverse justeres høyre (kun høyre) sidespeil svakt nedover (går ut av posisjon), alltid i samme posisjon. Når jeg setter bilen i D (drive) justeres speilet på plass igjen. Merklig! Hva kan dette skyldes og er det noe jeg kan gjøre for å rette på det? Andre som opplever det samme?

Det er slik det skal være. Det er for at du skal se litt mer ned på den sida som du mindre oversikt over. Er vel slik på dei fleste nyere BMWer. Har det slik på X5 min. Jeg liker det:) Jeg tror ikke du kan gjør noe med det.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Truls Martin

Sitat fra: el-rotta på torsdag 06. august 2015, klokken 16:50
Hei alle, jeg har en I3 som jeg er supert godt fornøyd med. Men jeg har ett lite problem. Er usikker på om det er noe jeg kan fikse selv, eller om det rett og slett av en eller annen grunn er ment å være slik fra BMW sin side. Greia er at når jeg setter bilen i reverse justeres høyre (kun høyre) sidespeil svakt nedover (går ut av posisjon), alltid i samme posisjon. Når jeg setter bilen i D (drive) justeres speilet på plass igjen. Merklig! Hva kan dette skyldes og er det noe jeg kan gjøre for å rette på det? Andre som opplever det samme?

Det er nøyaktig slik det skal virke. En fantastisk funksjon som er på alle BMW med utvendig speilpakke.
Hvis du av en eller annen grunn ønsker å deaktivere så flytter du valgbryteren for speiljustering mot høyre.

Funksjonen er der for at du skal se fortauskanten når du rygger.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

el-rotta

Takk for oppklaringen :) Det var jo faktisk ikke en veldig dum ting å ha, hehe.

Sandpusher

Sitat fra: el-rotta på torsdag 06. august 2015, klokken 17:14
Takk for oppklaringen :) Det var jo faktisk ikke en veldig dum ting å ha, hehe.
En annen ting du har: Dersom du kjører under 30 km/t og blinker til høyre, vil høyre sidespeil vippe litt utover og gi deg bedre oversikt for syklister etc. (Tror iallefall det er slik det virker, legger ikke merke til det lenger) Ganske subtilt, men nyttig! :)
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Morten H

Speilvipp ved revers deaktiverer du enkelt ved å sette speilvelger-knappen (for speilinstilling) i venstre posisjon

Truls Martin

Sitat fra: Morten H på torsdag 06. august 2015, klokken 21:15
Speilvipp ved revers deaktiverer du enkelt ved å sette speilvelger-knappen (for speilinstilling) i venstre posisjon

Høyre ;)
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA