Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Torodd Stangeland på fredag 17. april 2015, klokken 23:39
Så de billigste kan brukes som kjørelys? På egen bryter da?

Led nærlys dropper jeg, demobilen hadde det. Ble et rart resultat, med led nærlys og halogen fjernlys som lyser samtidig.....
Og en plagsom regnbueeffekt på toppen av lyskjeglen.
Kjørelysene står jo alltid på, så det er ikke en egen bryter. Jeg vet ikke om de fungerer likt uten LED hovedlys, men antar at det kun er U'en som lyser.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Torodd Stangeland

Da blir det vel comfort advantage pakke og. Bygger på seg gitt  ;)
Bmw I3 2015

LMOR

Nede på denne siden ser du bilde av de forskjellige lysene:

http://bmwi3owner.com/2014/02/lights/
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Torodd Stangeland

Se det ja. Led element som kjørelys så tøft ut :-)
Bmw I3 2015

Larser

Stusset litt på bagasjerommet i min i3. Har sett at flere i3er har noen stropper på gulvet tilsvarende på vedlegget, men min har ikke det, bare stroppene på veggene... Er det riktig?

LMOR

#770
Jeg finn med de stroppene på "gulvet". Er bare i veien, så jeg har rotet dem bort. Ligger sikkert på en lur plass.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jorgensen

Stropper på gulvet trodde jeg var standard..
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Larser

Nå har ikke jeg formelene til utregning, men jeg ladet 12kwt på 20min mens en leaf ladet 5kwt på 30min, noen som kan regne ut ladehastighet på begge?

LMOR

Sitat fra: Larser på søndag 19. april 2015, klokken 13:46
Nå har ikke jeg formelene til utregning, men jeg ladet 12kwt på 20min mens en leaf ladet 5kwt på 30min, noen som kan regne ut ladehastighet på begge?
Det er jo mange parametre som spiller inn, så du må vite hvor mye Leafen var ladet fra før for å si at det er dårlig eller ikke.
Du ladet ca 16% på 5min, som høres helt normalt ut siden du ladet såpass mye at det begynner å gå litt langsommere på slutten.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

12 kWh*60min/20min=36 kW
5 kWh*60min/30min=10 kW

P=E/t   ,  effekt= energi/tid

Larser

Leafen begynte på ca20% og jeg begynte med ca 6% igjen, leafen stoppet på 80 og jeg stoppet 78% i følge laderen

LMOR

Sitat fra: Larser på søndag 19. april 2015, klokken 14:11
Leafen begynte på ca20% og jeg begynte med ca 6% igjen, leafen stoppet på 80 og jeg stoppet 78% i følge laderen
Da virker tallene dine helt normale, selv om det er noen små unøyaktigheter, som jeg også så i går pga at bilen og laderen er ikke enige om hva som er 80%.
Leafen ladet da veldig sakte...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

moonbuggy

#777
[url]http://www.victronenergy.com/blog/2015/02/03/bmw-i3-bev-supplementary-battery-system/[url]
Av alle idiotiske ideer der ute, denne tar vel kaka ?

Kjøre rundt med ekstra batterier med kapasitet på 2,2 kwt, 2 invertere, og så kunne lade batteriet, fra dette tunge arsenalet i bagasjerommet for nye 15 km rekkevidde ?

Det ville jo vært langt mer rasjonelt med et Honda aggregat for formålet.

LMOR

Men det burde jo være perfekt i en veihjelpsbil?
De kommer med det, og kjører. Du lader og kjører hjem, og de henter det igjen hos deg når de er på vei hjem fra noen som trengte dem mer.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

TorAtle

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 22. april 2015, klokken 13:58
Kjøre rundt med ekstra batterier med kapasitet på 2,2 kwt, 2 invertere, og så kunne lade batteriet, fra dette tunge arsenalet i bagasjerommet for nye 15 km rekkevidde ?

Det ville jo vært langt mer rasjonelt med et Honda aggregat for formålet.

Det må være en spøk? Spesielt siden i3 faktisk også finnes som REx.

Når jeg tenker etter finnes det helt spesielle batterifundamentalister som kunne gått til et slikt skritt for å unngå en bensinmotor baki. Noen av de finnes her på forumet også.
2014 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA