Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

EinarV

Nå er det vel slik at du bruker strøm fra batteriet når du har på varme osv i bilen under lading, det jeg lurer på er om når man lader med hurtiglader og denne har kommet over knekken, altså har begynt å begrense ladestrømmen, vil da varmepumpen og litt musikk osv. gjøre at ladingen går saktere eller "dekker" laderen strømbehovet til oppvarmingen utenfor ladingen.

Anyone??
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Pit

Noen som vet hvordan man resetter trip telleren på høyre side av instrument skjermen?

GelpMan

Sitat fra: Pit på tirsdag 30. september 2014, klokken 23:34
Noen som vet hvordan man resetter trip telleren på høyre side av instrument skjermen?

Trykker på knappen høyre side, samme skjerm.

Klykken

Sitat fra: GelpMan på onsdag 01. oktober 2014, klokken 08:06

Knappen er nede på venstre hjørne. ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

GelpMan

Sitat fra: Klykken på onsdag 01. oktober 2014, klokken 08:12

Obs.... Det stemmer jo ::)

Sandpusher

Er det noen som har prøvd nøkkelen som ligger inni fjernkontrollen? Hadde bilen inne til SW oppdatering her om dagen, og de plukket den ut (ante ikke at den fantes) og ga til meg med avtale om å legge fjernkontrollen i hanskerommet.
Da jeg skulle hente bilen var det ikke tjangs å få låst opp med den, virker som det er et hull på undersiden av håndtaket, men den passet ikke og jeg ville ikke bruke makt. Nå var det jo heldigvis bare å låse opp med mobilen så det gikk jo greit, men det kan jo være greit med en plan B i tilfelle det ikke er mobildekning etc.
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

moonbuggy

Er det noe sted man kan lese av status på 12V batteriet ?
http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=1489&start=0

Ser fra denne strengen i USA at flatt 12V batteri kan få ganske drastiske følger.

GelpMan

Sitat fra: Sandpusher på onsdag 01. oktober 2014, klokken 16:57
Er det noen som har prøvd nøkkelen som ligger inni fjernkontrollen? Hadde bilen inne til SW oppdatering her om dagen, og de plukket den ut (ante ikke at den fantes) og ga til meg med avtale om å legge fjernkontrollen i hanskerommet.
Da jeg skulle hente bilen var det ikke tjangs å få låst opp med den, virker som det er et hull på undersiden av håndtaket, men den passet ikke og jeg ville ikke bruke makt. Nå var det jo heldigvis bare å låse opp med mobilen så det gikk jo greit, men det kan jo være greit med en plan B i tilfelle det ikke er mobildekning etc.

Har ikke prøvd selv, men det er meningen at man skal fjerne plastdekselet til høyre for døråpner. Bildet er ikke fra en i3, men illustrerer hva jeg mener ;)

Pit

Sitat fra: Klykken på onsdag 01. oktober 2014, klokken 08:12

Takker! Etter 8000km har jeg ennå ikke sett den knappen... pinlig     ::)

EinarV

Du kan også bruke den knappen for å få liv i displayet når tenningen ikke er på, feks under lading for å sjekke status...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Bjørg Sveen Fjeldberg

Sitat fra: lillemarius på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:03
Jeg har festet autopassbrikken på innerveggen til "bagasjerommet" i frunken. Øverst framme over der reperasjonssettet for dekk ligger. Fungerer helt fint.

Bjørg Sveen Fjeldberg

? Jeg plasserte min Auto pass brikke på frontruten under speilet. Blir det for flat vinkel for avlesing i bom-stasjonene?

LMOR

Sitat fra: Bjørg Sveen Fjeldberg på mandag 06. oktober 2014, klokken 16:11
? Jeg plasserte min Auto pass brikke på frontruten under speilet. Blir det for flat vinkel for avlesing i bom-stasjonene?
Nei, det går nok helt fint. Det er bare noen av oss som har valgt andre løsninger for å slippe å se den.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gatlas

Fjernlys, er det noen som har skiftet til andre pærer som lyser hvitere?
De orginale lyser som stearinlys.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

snakkis

Sitat fra: Gatlas på onsdag 08. oktober 2014, klokken 08:04
Fjernlys, er det noen som har skiftet til andre pærer som lyser hvitere?
De orginale lyser som stearinlys.
Det er kun én ting jeg er misfornøyd med på bilen og det er fjernlysene.
De originale er så dårlige at man nesten kan mistenke at de var glemt fordi bilen var ansett som en bybil, og så lagt til i siste liten.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA