Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Herwitz

Jeg savner en visuell markering på navigasjonen på hvor langt det er igjen til man f.eks skal ta av til høyre. Altså at den teller ned med antall meter. Har hatt dette på Garmin og TomTom og synes dette er veldig praktisk. Det eneste jeg har funnet på i3 er at det blir sagt hvis man har på lyden, men er ikke alltid så gøy å ha den svenske damen plaprende når man kjører. Er det en innstilling jeg har oversett?
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

bromm

Sitat fra: Herwitz på mandag 15. september 2014, klokken 17:22
Jeg savner en visuell markering på navigasjonen på hvor langt det er igjen til man f.eks skal ta av til høyre. Altså at den teller ned med antall meter. Har hatt dette på Garmin og TomTom og synes dette er veldig praktisk. Det eneste jeg har funnet på i3 er at det blir sagt hvis man har på lyden, men er ikke alltid så gøy å ha den svenske damen plaprende når man kjører. Er det en innstilling jeg har oversett?
Du finner dette som et avkryssingsvalg nederst i menyen der du velger hva som skal vises på split-screen. Denne menyen finner du enklest ved å flytte hele iDrive-rattet til høyre og så klikke ned/ok. Tror valget heter "show exits" eller noe sånt på Engelsk.

Man kan også dedikere hele splitscreen til å bare vise "Arrow view", og da vises slik informasjon hele tiden (inkl. piler og rundkjøringssymboler for hvordan veien går)

Herwitz

Sitat fra: bromm på mandag 15. september 2014, klokken 18:32
Sitat fra: Herwitz på mandag 15. september 2014, klokken 17:22
Du finner dette som et avkryssingsvalg nederst i menyen der du velger hva som skal vises på split-screen. Denne menyen finner du enklest ved å flytte hele iDrive-rattet til høyre og så klikke ned/ok. Tror valget heter "show exits" eller noe sånt på Engelsk.

Man kan også dedikere hele splitscreen til å bare vise "Arrow view", og da vises slik informasjon hele tiden (inkl. piler og rundkjøringssymboler for hvordan veien går)

Supert, takk for svar! :)
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

Rabiat22

Er det flere som har et hvit varsel trekant over batteriet i det lille skjerm bilde av og til? Og hva betyr det?

Klykken

Kan være feilvarsling om ett eller annet. Er det alvorlig teknisk skal det også dukke opp i appen for bilen. Du kan sjekke disse varslene i idrive.. Trykk meny - Settings og bla deg frem til "Vehicle status" eller hva det nå heter.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Det kan være noe så enkelt som at det er tomt for spylervæske. Det er BMWs "check-control" system (som kom først på 80-tallet) i siste utførelse. Du finner det som sagt her under "Vehichle info".
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Rabiat22

Sitat fra: pberg på tirsdag 16. september 2014, klokken 11:21
Det kan være noe så enkelt som at det er tomt for spylervæske. Det er BMWs "check-control" system (som kom først på 80-tallet) i siste utførelse. Du finner det som sagt her under "Vehichle info".
Står bare at det skal vises sammen med et annet symbol?  Har dere et blått lite batteri i nedre venstre hjørne? på skjermen?

Klykken

Ja, det viser batteristatus (helse), mener jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Rabiat22

Sitat fra: Klykken på tirsdag 16. september 2014, klokken 15:15
Ja, det viser batteristatus (helse), mener jeg.
Men er det sammenheng? batt symbolet har eg altid hat, men hvit trekant kan også være borte av og til. Og ja eg har forvarmet bilen fra ledning. Ser ikke sammenheng mellom temp og varsel.....

Klykken

Og du har ingen varsler liggende inne i bilens kontrollsystemer (som nevnt i tidligere innlegg)?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Rabiat22 på tirsdag 16. september 2014, klokken 14:26
Sitat fra: pberg på tirsdag 16. september 2014, klokken 11:21
Står bare at det skal vises sammen med et annet symbol?  Har dere et blått lite batteri i nedre venstre hjørne? på skjermen?
Gå inn i iDrive, to Veicloe status - der står feilmeldingen/ eller informasjonsmeldingen.  Den vises en stund i Speedometer displayet, men ligger etterpå kun der.  Dettte kanb være lav spyleveske, ACC har blitt avbrutt, for smalt for kø assistent eller lignende.  Viktige meldinger vises med gul trekant, og gjerne ett annet symbol også.  Dette har normalt ikke noe med batteriet å gjøre, men trekanten vises jo også nå rekkevidde er veldig lav.,
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Rabiat22

Ok. Det går vekk når eg setter på airbaggen igjen. Så eg velge å "tippe" på at det har med det å gjøre.
Men plaseringen av en varsel trekan over batterisymbolet uten nermere forklaring......  FY

snakkis

Dersom du skrur av passasjer airbagen vil det alltid være hvit trekant synlig.

Når rekkevidden er veldig lav så blir batterisymbolet gult eller rødt.

snakkis

Var det noen flere som benyttet seg av åpen dag på landets glattkjøringsbaner på lørdag?

Jeg benyttet anledningen for å bli bedre kjent med bilen på glatt føre før vinteren.
Jeg var spesielt interessert i hvordan regen ville oppføre seg ved unnamanøver og skrens.
Jeg fikk dessverre bare prøvd unnamanøver, men fikk bekreftet at bilen oppførte seg veldig bra.

K

Sitat fra: Vind på mandag 18. august 2014, klokken 22:08

Men ja - Automatisk cruisecontrol henger sammen med trafikk kø assistent og oppbremsingsassistenter og krever oppgradert interiør.

Er det noen som har fått en forklaring som henger på greip når det gjelder krav til oppgradert interiør for å kunne kjøpe ACC? Akkurat den rariteten irriterte meg betydelig da jeg gikk gjennom utstyrslista.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA