Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Flott, og det kan godt være at jeg også hadde null tap, eller at du faktisk hadde tap, for vi kan ikke stole på det appen sier. Hos meg sa appen 97% når jeg reiste, og 94%, når jeg kom tilbake, mens bilen faktisk hadde 96,4+%, som kan være 0 tap (sjekket ikke bilen, bare appen, når jeg dro).
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

wesnym

Det jeg lurer på er hvordan man får hjelp til å kjøre mest mulig effektivt. Feks når man kjører med Eco Pro. Skal man ikke få opp indikator på om man burde slippe opp gassen, bremse etc?
Har prøvd å få til dette når jeg har brukt navigasjon og satt bilen i Eco pro, men jeg får ikke noe hjelp eller idikatorer. Noen som vet hva man skal gjøre?
BMW i3, Oslo

pberg

Det er en innstilling for eco pro tips i en meny.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

pberg

Ser at klima-knott-displayet av og til er orange, og av og til hvitt.  Hva indikerer det?
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

wesnym

Sitat fra: pberg på tirsdag 13. mai 2014, klokken 19:48
Det er en innstilling for eco pro tips i en meny.

Jeg har sett den, og den har jeg huket av, men jeg kan ikke se at jeg får noe hjelp/indikatorer noe sted. Ikke vet jeg om dette er noe jeg kommer til å bruke heller, men jeg vil jo gjerne teste det ut :-)
BMW i3, Oslo

pberg

Det dukker opp i instrumentdisplayet hos meg i hvert fall.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

wesnym

Sitat fra: pberg på tirsdag 13. mai 2014, klokken 20:36
Det dukker opp i instrumentdisplayet hos meg i hvert fall.

Ja da får jeg teste ut litt mer da.
Men er det noe hjelp å få?
Kansje det rett og slett er bedre å kjøre med Adaptive CC og la bilen gjøre jobben ?
ACC kombinert med navigasjon bør vel være det beste kansje ?
BMW i3, Oslo

wesnym

Det jeg lurer på er: Hvordan får jeg oppdatert ladestasjoner i bilen? LadeNå appen (NOBIL) er oppdatert, men det er ikke bilen. (og ei heller Remote appen, men det er vel samme server som bilen snakker med....)
BMW i3, Oslo

LMOR

Det lurer jeg også på. Hvor blir det av dynamisk oppdatering (som jeg har kjøpt og betalt for).

Jeg har også kjøpt og betalt for dynamisk trafikkinformasjon, men når ikke kartet er oppdatert med de veiene det er kø på, og du må betale for oppdatering av kartene, har jeg da fått det jeg er blitt lovet?
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jorgensen

Da er Autopass-brikken montert etter gode tips fra andre her i forumet :-), og etter et par turer til Oslo, så ser jeg at passeringene er blitt registrert slik de skal, på Lysaker og inn i Oslo.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

LMOR

Fint, men på motsatt side av der jeg har montert den.  :D
Tapen skal normalt limes i vinduet, og da er den motsatte siden som vender utover.
Fungerer sikkert, men kanskje ikke like bra.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jorgensen

Sitat fra: LMOR på fredag 16. mai 2014, klokken 11:25
Tapen skal normalt limes i vinduet, og da er den motsatte siden som vender utover.
Enig, Autopass-brikken er nok retningsbestemt, og da bør nok baksiden av brikken peke opp mot autopass-antennen.
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

snakkis

Sitat fra: LMOR på fredag 16. mai 2014, klokken 11:25
Jeg har også plassert på motsatt side, over dekkpumpen.
Mest fordi jeg forventet å ta ut dekkpumpen sjeldnere enn jeg ville ta noe ut av det resterende rommet;
slikt som ladekabel og spyleveske.

Men ingen av disse plasseringene sørger for at baksiden peker oppover.

LMOR

Sitat fra: snakkis på fredag 16. mai 2014, klokken 11:39
Men ingen av disse plasseringene sørger for at baksiden peker oppover.
Det er nok ikke like viktig, fordi brikken leses lenge før bilen passerer bommen, så vinkelfeilen er nok ikke så forskjellig fra en "flat" vindusrute, den brikken peker nesten rett opp.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Gatlas

Jeg venter spent på i3 som blir levert i slutten av Juli og er inne å leser mye om el-bil og i3 her på forumet. Det jeg ikke har fått klarhet i er hvilke av ladestasjon leverandører bør må man ta kontakt med for enten å forhånds betale ladekort eller lage avtale med?
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA