Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Terondo på mandag 28. april 2014, klokken 23:56
Den fungerer stort sett hele tiden. I noen enkelte rare lys-situasjoner, hvor det er tvil, kobler den ut. Spesielt kjekt er det å ha ACC i lange køer, hvor man blir pent nødt til å ligge, hvor farten er fryktelig ustabil. I de tilfellene blir man tussegal av kengurukjøringen til de forran, men med ACC kan man bare sette på noe god musikk og nyte turen.
+1 Fungerer såpass bra at jeg aldri ville ha vært det foruten... Helt fantastisk i treg bytraffik, og etterhvert som man venner seg å bruke ACC så blir "manuell" regulering av fart faktisk ganske slitsomt (kjørte en VW med DSC-kasse noen mil forleden dag, og jeg trodde jeg skulle få hetta av å sitte finjustere på gasspedalen)  ;)

Aberg88

Jeg har et spørsmål om denne Comfort Accessen. Har søkt rundt og ser det står mye om denne men jeg finner ikke svar på det jeg lurer på.

Hvis man bare har Keyless Entry, betyr dette at man må sette nøkkelen i "tenningen" eller kan denne være i lomma mens man kjører? Så forøvrig på et annet forum hvor det ble nevnt at nøkkelen kunne lades vie bilen hvis man hadde keyless entry.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

Sitat fra: Aberg88 på onsdag 30. april 2014, klokken 11:05
Jeg har et spørsmål om denne Comfort Accessen. Har søkt rundt og ser det står mye om denne men jeg finner ikke svar på det jeg lurer på.
Hvis man bare har Keyless Entry, betyr dette at man må sette nøkkelen i "tenningen" eller kan denne være i lomma mens man kjører? Så forøvrig på et annet forum hvor det ble nevnt at nøkkelen kunne lades vie bilen hvis man hadde keyless entry.
Du har et litt uklart spørsmål. Mener du at det er forskjell på Comfort Access og Keyless Entry (som forøvrig ikke finnes, for nøkkelen må være med deg  ;D)?
Uansett om du har Comfort Access eller ei, så slipper du å sette inn nøkkelen noe sted for å starte bilen. Tviler på at nøkkelen kan lades, men hvis batteriet er tomt, så kan du holde nøkkelen inntil rattstammen for å starte bilen.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Aberg88

Aha, ja beklager et kanskje rotete spørsmål. Det jeg lurte på er når sånn som meg, bare har keyless entry (standarden med bilen), om jeg må sette nøkkelen i tenninga?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

bromm

Sitat fra: Aberg88 på onsdag 30. april 2014, klokken 13:20
Aha, ja beklager et kanskje rotete spørsmål. Det jeg lurte på er når sånn som meg, bare har keyless entry (standarden med bilen), om jeg må sette nøkkelen i tenninga?

BMW har hatt berøringsfrie nøkler på alle biler de siste 5-7 årene... Nøkkel i lomma -> trykk på "Start-knapp"

Aberg88

Sitat fra: bromm på onsdag 30. april 2014, klokken 13:34
Sitat fra: Aberg88 på onsdag 30. april 2014, klokken 13:20
Aha, ja beklager et kanskje rotete spørsmål. Det jeg lurte på er når sånn som meg, bare har keyless entry (standarden med bilen), om jeg må sette nøkkelen i tenninga?

BMW har hatt berøringsfrie nøkler på alle biler de siste 5-7 årene... Nøkkel i lomma -> trykk på "Start-knapp"

Fantastisk :D Thank you
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

LMOR

#186
Sitat fra: bromm på onsdag 30. april 2014, klokken 13:34
Sitat fra: Aberg88 på onsdag 30. april 2014, klokken 13:20
Aha, ja beklager et kanskje rotete spørsmål. Det jeg lurte på er når sånn som meg, bare har keyless entry (standarden med bilen), om jeg må sette nøkkelen i tenninga?
BMW har hatt berøringsfrie nøkler på alle biler de siste 5-7 årene... Nøkkel i lomma -> trykk på "Start-knapp"
berøringsfrie nøkler eller keyless start, er nok riktigere begrep å bruke i 2014 på start av bilen, enn "keyless entry" som er mer tilsvarende comfort access. Det er vel ikke så mange bilmodeller igjen som krever en fysisk nøkkel i et nøkkelhull?, og uten comfort access, så må finne frem "nøkkelen" for å komme inn i bilen. Det trenger du derimot ikke for å starte den.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jaxry

Hvor langt unna bilen må nøkkelen være for at bilen IKKE skal starte?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

LMOR

Sitat fra: jaxry på onsdag 30. april 2014, klokken 14:39
Hvor langt unna bilen må nøkkelen være for at bilen IKKE skal starte?
Antar at det er det samme som for Comfort Access, og da må den være inne i bilen. Signalet går ikke gjennom dørene. Den registrerer i hvert fall at den som har nøkkelen på seg forlater bilen. På samme måte må du stå ganske nær "din" dør når du skal inn i bilen. Du skal ikke kunne bil "forstyrret" mens en annen sniker seg inn døren på andre side av bilen f.eks. (og eventuelt starter bil og kjører i veg mens du står og ser på...)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Kan bekrefte at nøkkelen må være INNI bilen for at den skal starte. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

MortenH

Jeg har sittet i baksetet med nøkkelen mens noen andre kjørte.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

smukken

Sitat fra: bromm på tirsdag 29. april 2014, klokken 14:24
Sitat fra: Terondo på mandag 28. april 2014, klokken 23:56
Den fungerer stort sett hele tiden. I noen enkelte rare lys-situasjoner, hvor det er tvil, kobler den ut. Spesielt kjekt er det å ha ACC i lange køer, hvor man blir pent nødt til å ligge, hvor farten er fryktelig ustabil. I de tilfellene blir man tussegal av kengurukjøringen til de forran, men med ACC kan man bare sette på noe god musikk og nyte turen.
+1 Fungerer såpass bra at jeg aldri ville ha vært det foruten... Helt fantastisk i treg bytraffik, og etterhvert som man venner seg å bruke ACC så blir "manuell" regulering av fart faktisk ganske slitsomt (kjørte en VW med DSC-kasse noen mil forleden dag, og jeg trodde jeg skulle få hetta av å sitte finjustere på gasspedalen)  ;)
ACC er rett og slett et "must have"!
Her er en grunn:
"En personbil og en lastebil har krasjet rett før xxxxxx på rv xxx. Politiet fikk melding om ulykken klokken 08.45.
- Det er en personbil som har kjørt inn i bakenden på en lastebil, sier alarmoperatør Jan Ove Haga ved 100-sentralen i xxxxxxxxx.
Politiet melder på twitter at fører av lastebilen er uskadet og at fører av personbil har smerter i bryst."
Det kan godt hende ulykken hadde vert ungått om ACC hadde vert brukt.
BMW i3

bromm

#192
Sitat fra: smukken på tirsdag 06. mai 2014, klokken 09:17
ACC er rett og slett et "must have"!
Her er en grunn:
"En personbil og en lastebil har krasjet rett før xxxxxx på rv xxx. Politiet fikk melding om ulykken klokken 08.45.
- Det er en personbil som har kjørt inn i bakenden på en lastebil, sier alarmoperatør Jan Ove Haga ved 100-sentralen i xxxxxxxxx.
Politiet melder på twitter at fører av lastebilen er uskadet og at fører av personbil har smerter i bryst."
Det kan godt hende ulykken hadde vert ungått om ACC hadde vert brukt.

Heeeeelt riktig - jeg har personlig innsett at jeg holdt ALTFOR liten avstand til biler forran når jeg kjørte bil "før i tiden". Med ACC så er de 3 sekundene der automatisk for alltid, og det er skremmende å se hva andre bilister holder på med (i noen partier er det faktisk så trangt på 90 km/t motorvei, at det går 3 biler på den avstanden det ikke skal være noen...?!

LMOR

De siste 2 ukene har ACC bare koblet ut 1 gang, så den er nok over læringsfasen, og for første gang fikk jeg erfare at den er bedre enn radarsystemer på noen områder. ACC kunne følge bilen foran i ca 50+km gjennom en rundkjøring i en 60 sone, uten nøling. Det har jeg ikke klart med andre system :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Jeg merker også at systemet har lært - nå har jeg rundet 1000 km, og tror det kanskje har kuttet én gang i løpet av de siste 100. Er forresten veldig behagelig at man kan ha foten på gassen hele tiden, og gi på litt hvis man vil. Det er kun bremsepedalen som kutter systemet. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA