Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: Kjell Leaf på onsdag 23. april 2014, klokken 23:23
Jeg tror radarbasert system vil fange opp en i3.
Et riktig svar og en god begrunnelse vil gi mest poeng :-)
Noen som tror det motsatte?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Karbon

Sitat fra: esselt på onsdag 23. april 2014, klokken 14:30
Sitat fra: LMOR på tirsdag 22. april 2014, klokken 23:04
Dessverre har ingen andre klart å finne dette heller...
En av flere feil i markedsmateriellet til BMW...

Snakket nettopp med min selger på Sulland Trondheim hvor han opplyste meg om at fjernlysassistenten kun fungerte over 60km/t. Noe jeg føller setter en liten demper på hvor nyttig denne er på en bil som tross alt skal være en "superbybil".

MERK! Jeg har ikke testet dette selv så kan ikke gå god for denne informasjonen, men har planer om å prøvd dette så snart mørket legger seg.

Har snakket med samme fyren, og han sa det samme til meg.  Faktum er at fjernlyset betjenes kun manuelt.  Har prøvd mange ganger på landeveien uten gatelys og godt over 60km/t.  Så lenge det ikke er High Beem Assist i menyen så hjelper det ikke hva selger sier, han har lurt meg og sikkert deg også.

LMOR

Du finner det uansett ikke i menyen. Det er normalt knappen på venstre spak som er delt i 2. Der setter du det på, på samme måte som regnsensoren på høyre spake. Så er det normalt en A over fjernlys-symbolet i displayet.
Siden i3 har A på hovedlys, samt A på resirkulering av luft i tunneler osv, slik som andre BMWer, men ikke noen A på fjernlys, samt at ingen har fått dette til, så har vi det nok ikke...
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

LMOR

Sitat fra: LMOR på onsdag 23. april 2014, klokken 23:39
Var ikke store oppslutningen. Kjell Leaf vant! Men det blir ikke gevinst siden begrunnelsen mangler.
Karbonfiber er sammen med metaller noe av det som reflekterer radarbølger best...
Har også testet dette i praksis, for vi kan ikke stole på alt vi leser oss til  ;)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Karbon

Tror radar tar alt.  Kjenner ikke teknologien helt, men man må ha absorberende materiale, transparent eller stelth form for å lure radar.

Men jeg tror det må monteres solfilm forran kamera på i3, for maken til nervøs bil i solskinn skal man lete lenge etter.  Ender snart med en bil i hekken.  Viktig å ha en fot på gassen når bilen plutselig bremser.

Karbon

Eco pro

Hvis jeg plutselig har lyst til å kjøre på eco pro en runde, så må jeg velge det hver gang jeg starter bilen.  Har vært greit om innstillingen kunne vært like smart som radioen eller tempen. Eller er det noe som jeg gjør feil?

LMOR

Sitat fra: Karbon på torsdag 24. april 2014, klokken 00:07
Eco pro

Hvis jeg plutselig har lyst til å kjøre på eco pro en runde, så må jeg velge det hver gang jeg starter bilen.  Har vært greit om innstillingen kunne vært like smart som radioen eller tempen. Eller er det noe som jeg gjør feil?
Nei, du gjør ikke noe feil. Prøv å skru lyden høyt, og se om den står like høyt neste gang du starter. Det er sikkert like mange som er glad for at den alltid starter i Comfort, som ikke er det. Samme med sportsmodus på min andre BMW.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Jeg kommer stort sett til å cruise rundt i Comfort, iallefall. Turene mine er ikke lenger enn 6mil tur/retur. Men standardmodus skulle vært mulig å velge, likevel. Man kan ikke holde inn en av modusknappene for å velge en av de som standard da?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Kjell Leaf

Sitat fra: LMOR på onsdag 23. april 2014, klokken 23:55
Var ikke store oppslutningen. Kjell Leaf vant! Men det blir ikke gevinst siden begrunnelsen mangler.
Karbonfiber er sammen med metaller noe av det som reflekterer radarbølger best...
Har også testet dette i praksis, for vi kan ikke stole på alt vi leser oss til  ;)
Dersom i3 var "usynlig" ville alle andre rygget på den ved parkering ;D ;D
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

LMOR

Sitat fra: Kjell Leaf på torsdag 24. april 2014, klokken 10:16
Dersom i3 var "usynlig" ville alle andre rygget på den ved parkering ;D ;D
Det blir minuspoeng  ;)
Ryggesensorene ser "alt", men er ikke radarbasert. Men de virker ikke på lang avstand, slik radar og kamera gjør.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

smukken

Jeg har begynt å lure på dette med datatrafikk i bilen.
Jeg har fått beskjed om at det følger betalt simkort med bilen, dette er gratis fordi det hører under connected services bl.a.
jeg har ikke internettabonnement til bilen, men jeg så at demobilen hadde det.
Om jeg vil bruke internett på skjermen i bilen, må jeg da ha mobiltelefon med delt mobilnettverk? eller dekker medfølgende simkort datatrafikk.
Den delingen med mobiltelefon, vil den gå via wifi? eller bluetooth?
Noen som kan dette og vil forklare. :-\ :o
Jeg spør her, det kan tenkes det er flere som lurer på det samme.
BMW i3

jaxry

Sitat fra: LMOR på onsdag 23. april 2014, klokken 23:50
Du finner det uansett ikke i menyen. Det er normalt knappen på venstre spak som er delt i 2. Der setter du det på, på samme måte som regnsensoren på høyre spake. Så er det normalt en A over fjernlys-symbolet i displayet.
Siden i3 har A på hovedlys, samt A på resirkulering av luft i tunneler osv, slik som andre BMWer, men ikke noen A på fjernlys, samt at ingen har fått dette til, så har vi det nok ikke...
Er det ok da?
I brosjyren jeg fikk står det adaptive lys med fjernlysassistent. Selgeren sa også at de er adaptive i den forstand at det er fjernlysassistent, men at lysene ikke svinger med veien osv.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Vind

Sitat fra: smukken på torsdag 24. april 2014, klokken 15:39
Jeg har fått beskjed om at det følger betalt simkort med bilen, dette er gratis fordi det hører under connected services bl.a.
Om jeg vil bruke internett på skjermen i bilen, må jeg da ha mobiltelefon med delt mobilnettverk? eller dekker medfølgende simkort datatrafikk.
Bilens data trafikk er inkludert. Det betyr tjenester for å kontrollere bilen, hente ned trafikkmeldinger, vær, kollektivtilbud osv.  Surfing på skjermen kan du også gjøre, men du vil nok ikke bruke den til noe annet enn noen bokmerkede nyhetssider.  Skal du høre på webradio må du bruke din mobiltelefons datakort.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Vind

Sitat fra: jaxry på torsdag 24. april 2014, klokken 21:35
Sitat fra: LMOR på onsdag 23. april 2014, klokken 23:50
Er det ok da?
I brosjyren jeg fikk står det adaptive lys med fjernlysassistent. Selgeren sa også at de er adaptive i den forstand at det er fjernlysassistent, men at lysene ikke svinger med veien osv.
Dette har vært diskutert i en egen tråd tidligere.  Fjernlysassistent assistent er en feil i brosjyren.  Det står ikke i prislisten. I brosjyren står det også at det tas forbehold for feil i brosjyren og lokale "tilpasninger".

i3 leveres ikke med fjernlysassistent i noe land.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

smukken

Sitat fra: Vind på fredag 25. april 2014, klokken 07:21
Sitat fra: smukken på torsdag 24. april 2014, klokken 15:39
Bilens data trafikk er inkludert. Det betyr tjenester for å kontrollere bilen, hente ned trafikkmeldinger, vær, kollektivtilbud osv.  Surfing på skjermen kan du også gjøre, men du vil nok ikke bruke den til noe annet enn noen bokmerkede nyhetssider.  Skal du høre på webradio må du bruke din mobiltelefons datakort.
Takk  for svar, jeg lånte en demobil i påsken, jeg fant ikke noen meny for wifi tilkobling i bilens meny, jeg fant bluetooth. det stemmer vel ikke at mobildatadeling via mobilen går over bluetooth.
Kanskje det er et menyvalg som mangler, siden demobilen sannsynligvis hadde internettabonnement.
Når du sier: "men du vil nok ikke bruke den til noe annet enn noen bokmerkede nyhetssider" er det fordi det er tregt?
BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA