Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Mine tester av forskjell i lyd, har vært basert på samme innspilling i 256/320VBR/lossless/>88-24FLAC.

256 er for dårlig, og >88-24FLAC er tydelig best på HiFi utgaven (har mye mer detaljer enn CD kvalitet). 320VBR vs lossless tviler jeg du hører forskjell på. Da snakker vi i så fall religion/tro...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Kanskje vi skal gjøre en blind test, kan du sende to filer av samme stykke i lossless og mp3 så skal jeg få hjelp til å spille dem av uten jeg vet hvilken som går, så kan jeg gjøre en sammenligning. :)

LMOR

Sitat fra: haggen på tirsdag 08. april 2014, klokken 14:03
Kanskje vi skal gjøre en blind test, kan du sende to filer av samme stykke i lossless og mp3 så skal jeg få hjelp til å spille dem av uten jeg vet hvilken som går, så kan jeg gjøre en sammenligning. :)
Du finner mange slike blindtester på nettet, som like ofte ender med at det er den komprimerte som vinner, og som dermed tyder på at en ikke hører forskjell.
Jeg la ut en frekvensanalyse av FLAC 88/24 vs lossless, som viser stor forskjell, mens en tilsvarende mellom lossless og 320VBR ikke viser noen synlig forskjell. Utelukker ikke at noen har ekstremt bra hørsel, men da er ikke standard anlegget riktig testutstyr.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

haggen

Ok, takk for info, da holder jeg meg til 320 kbps mp3.

LMOR

Sitat fra: haggen på tirsdag 08. april 2014, klokken 22:05
Ok, takk for info, da holder jeg meg til 320 kbps mp3.
Merk at 320kbps (CBR) ikke er det samme som 320 kbps VBR. Det er den siste som vil gi nærmest lossless kvalitet.
Jeg kjører bare ACC format, og har ikke testet MP3 VBR, men antar at forskjellen ikke er så stor.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

norwegian123

Nytt spørsmål, er dette en feil på min bil eller bare en generell svakhet: når jeg slipper gassen i en motbakke (både i D og R) eller bremser for å få full stopp så begynner bilen etterpå å trille bakover som om den skulle stå i fri ?

LMOR

#141
Sitat fra: norwegian123 på lørdag 12. april 2014, klokken 12:56
Nytt spørsmål, er dette en feil på min bil eller bare en generell svakhet: når jeg slipper gassen i en motbakke (både i D og R) eller bremser for å få full stopp så begynner bilen etterpå å trille bakover som om den skulle stå i fri ?
Den gjør det hvis du ikke holder inne bremsen til den låser i oppoverbakke, eller det er flatt. Når det er flatt så må du sette på park brems. Ellers ville det blitt mye hakking når du skulle lukeparkere osv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

DokkenKongen

1. Har nettopp hatt i3 inne til software oppdatering etter at der kom opp en feilmelding. Etter å ha fått bilen igjen, starter rekkevidden mye lavere etter opplading. Noen som vet hvorfor?

2. Dette er i grunnen identisk på i3 og min nye 5-serie. Hvorfor er satelitt-view begrenset til målestokk 2km? Zoomer man lengre ned enn dette, går det over til standard data-kart.

Mvh
DK

LMOR

Nr.1 antar jeg bare er at den må lære seg alt på nytt, og dermed starter konservativt?

2 er fordi dette er oppløsningen på bildene som ligger i bilen. Det ligger bilder for hele Europa.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

DokkenKongen

Takk skal du ha:)


Sitat fra: LMOR på onsdag 16. april 2014, klokken 06:35
Nr.1 antar jeg bare er at den må lære seg alt på nytt, og dermed starter konservativt?

2 er fordi dette er oppløsningen på bildene som ligger i bilen. Det ligger bilder for hele Europa.

Karbon

Fjernlyset blender ikke selv?  Finner ikke High Beem Assist.  Fikk beskjed om at dette fulgte LED hovedlys, som jeg har.  Hva skjer.....  dette er vel noe alle biler gjør selv nå til dags.  Hvor har jeg glemt å krysse av?

LMOR

Sitat fra: Karbon på tirsdag 22. april 2014, klokken 23:01
Fjernlyset blender ikke selv?  Finner ikke High Beem Assist.  Fikk beskjed om at dette fulgte LED hovedlys, som jeg har.  Hva skjer.....  dette er vel noe alle biler gjør selv nå til dags.  Hvor har jeg glemt å krysse av?
Dessverre har ingen andre klart å finne dette heller...
En av flere feil i markedsmateriellet til BMW...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

esselt

Sitat fra: LMOR på tirsdag 22. april 2014, klokken 23:04
Dessverre har ingen andre klart å finne dette heller...
En av flere feil i markedsmateriellet til BMW...

Snakket nettopp med min selger på Sulland Trondheim hvor han opplyste meg om at fjernlysassistenten kun fungerte over 60km/t. Noe jeg føler setter en liten demper på hvor nyttig denne er på en bil som tross alt skal være en "superbybil".

MERK! Jeg har ikke testet dette selv så kan ikke gå god for denne informasjonen, men har planer om å prøvd dette så snart mørket legger seg.
BMW i3 Solar Orange/Lodge (Mars 2014)

Melhus, Sør-Trøndelag

LMOR

Etter nok en periode med mye frustrasjon rundt ACC. 3 stopp på en tur, selv om det er gått over en måned.., så begynte jeg å lure på en ting..:

Kanskje ikke radarbaserte system vil fange opp en i3, siden det er så lite metall i den?
(Da er det i hvert fall en viss mening i at kamerabasert ACC er det som gjelder på en i3...)

Hva tror dere?

(jeg har drevet grunnforskning i kveld, så fasit kommer etter at jeg har sett om noen har dette klart for seg)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kjell Leaf

Jeg tror radarbasert system vil fange opp en i3.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA