Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Terondo

Der jeg kjører har jeg knapt hatt på fjernlysene. De gangene jeg er på lengre turer og det blir mørkt har halogenpærene gjort en god jobb. Jeg har stor forståelse for hvorfor de har valgt denne løsningen. Den er langt rimeligere og til det formålet i3 har, er det ikke mange fjernlyssituasjoner. At den faller så i smak i lille Norge, med de krongestiene vi har uten veilys, er jo en annen sak. Her i Bergen er det i alle fall fint lite bruk for de. Og de ganger jeg har kjørt i tussmørket, har jeg følt at jeg har hatt gode lys.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Klykken

Alle bor ikke i bergen eller andre opplyste steder. Her hvor jeg bor er det bekmørkt fra jeg starter hjemmefra til jobb på vinters tid. Og det er utenfor bebodd område og ved mye tett skog. Vilpåkjørsler er det mange av, så godt lys er temmelig viktig.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på mandag 31. mars 2014, klokken 13:17
Alle bor ikke i bergen eller andre opplyste steder. Her hvor jeg bor er det bekmørkt fra jeg starter hjemmefra til jobb på vinters tid. Og det er utenfor bebodd område og ved mye tett skog. Vilpåkjørsler er det mange av, så godt lys er temmelig viktig.
Litt redd for å gjenta meg selv - da håper jeg virkelig du har bestilt LED lys.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

Ja, har det. Men skulle gjerne hatt det som fjernlys også. I tillegg er det fargeforskjell på LED og halogen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

Hvorfor er det så stor forskjell på anslagene til iRemote-app'en og displayet i bilen? Disse to bildene er tatt omtrent samtidig for få minutter siden (sitter og lader på "hurtigladeren" i Fyllingsdalen).
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

På NAV skjermen så kommer det ofte opp et symbol med en bil og enten et batteri eller signalatyrke og et utropstegn, oppe til høyre i grått, når jeg skrur på bilen. Så forsvinner det. Noen som vet hva det betyr,
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: LMOR på lørdag 05. april 2014, klokken 17:02
På NAV skjermen så kommer det ofte opp et symbol med en bil og enten et batteri eller signalatyrke og et utropstegn, oppe til høyre i grått, når jeg skrur på bilen. Så forsvinner det. Noen som vet hva det betyr,
Om det er i samme «rute» som klokken - så er det før bilens nett har fått kontakt med nettverket.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

haggen

Har ikke helt hengt med i utviklingen når det gjelder lyd i bil, så må ha litt hjelp når det gjelder filformat på overføring fra CD til bilen. Hvilke verktøy og filformat er ok å bruke på standard lydanlegg? Bør vel ikke komprimere for mye selv på standard anlegget?

atkhobby

Jeg har brukt 320kbps MP3 rippet med Windows Media Player. Den gir plate og spor navn så godt som alltid og ofte cover art også. Så er det lett å google cover art for de som mangler. WMP kan settes opp til å rippe automatisk når en CD legges inn og spytte den ut når den er ferdig, kjekt!

Jeg har ikke rukket å teste WMA lossless, men dersom det funker er nok det best for oss uten FLAC støtte. Har lest at andre BMW modeller har hatt problemer med dette formatet.

LMOR

Lossless på standard anlegg har ikke noe for seg. Da bruker du opp plassen på noe du ikke kan høre. Tror ikke mange hører forskjell på 320 og lossless på HiFi heller. Da må du opp på høyoppløselig FLAC elle AIFF
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

atkhobby

Er nok enig i det. Når jeg skrev "best" i går siktet jeg egentlig til best kvalitet på filen og ikke at det kan høres i bilen.
Hadde det vært mer plass på den interne harddisken hadde jeg kanskje valgt det likevel for å slippe å ha to rippede versjoner av CDene liggende, det er jo alltid greit å ha en perfekt kopi av CDene liggende som backup for en senere transkoding.

haggen

Takk for bra svar! La inn noe flac filer i går og var veldig fornøyd med lyden, skal teste noen mp3 jeg har liggende og sammenligne.

TrondW

Sitat fra: haggen på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:08
Takk for bra svar! La inn noe flac filer i går og var veldig fornøyd med lyden, skal teste noen mp3 jeg har liggende og sammenligne.

Da må du sammenligne samme musikkstykke. Innspillingkvaliteten er det mest avgjørende for lydkvaliteten. Interessant med tilbakemelding på denne "testen".
i3 levert i uke 9 2014 (solgt og dypt savnet)
Model S85D mai 2015

atkhobby

Sitat fra: haggen på tirsdag 08. april 2014, klokken 11:08

Så FLAC spiller i din bil uten HK anlegg? Har du bluetooth professional pakken? Jeg har IKKE den pakken og jeg har forstått det slik at FLAC (og video) ikke støttes uten denne. Håper jo jeg tar feil....

haggen

Flac spiller fint på mitt anlegg uten BTP.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA