Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

ACC blir dessverre også forvirret av lysene i tunneler...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

... og noen ganger av biler i høyre felt hvis du tar dem igjen i en sving ...
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

i3_X5_730

... og lav sol som lager tett-i-tett skygger av trær i kjørebanen. (Eplepsi-effekt?  :P)

Sirka

Fordelen er jo at man våkner - kontant! ;)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Rukv

Min selger sa at sålenge du ikke kjører ofte på mørke veier men i by med lys trenger du ikke led hovedlys :)
Ble ELetrisk 28.01.14. Nissan Leaf 2013, kjøpt av Gatti i Stavanger :)

smukken

Sikkert marginalt, men led lys bruker en del mindre strøm enn halogen. Jeg tror ikke dette har egentlig noen betydning for kjørelengden.
BMW i3

snakkis

Jeg hadde ønsket meg at langlysene var noe annet enn halogen. Jeg synes ikke langlysene er spesielt bra.

østfolding

Sitat fra: norwegian123 på lørdag 29. mars 2014, klokken 09:32
Prøver meg med et spørsmål, siden det er utrolig hvor mye folk vet på dette forumet: Er det mulig å få fartskamera-varsling på navigasjonssystemet ?

Det lurer jeg også på!

LMOR

Sitat fra: østfolding på søndag 30. mars 2014, klokken 23:06

Sitat fra: norwegian123 på lørdag 29. mars 2014, klokken 09:32
Prøver meg med et spørsmål, siden det er utrolig hvor mye folk vet på dette forumet: Er det mulig å få fartskamera-varsling på navigasjonssystemet ?

Det lurer jeg også på!
Har ikke fått det til på tidligere modeller. Tror du kan kjøpe uoriginale kart, men BMW vil ikke ha varsler i sin bil som de etterpå kan blir saksøkt for f.eks. i USA...
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

Sitat fra: snakkis på søndag 30. mars 2014, klokken 16:41
Jeg hadde ønsket meg at langlysene var noe annet enn halogen. Jeg synes ikke langlysene er spesielt bra.
Da er vi to, men LED lysene er så vanvittig bra at man faktisk sjelden trenger fjernøys.  Standardlysene og fjernlys er imidlertid ingen kraftig afære. 

Så trenger man gode lys bør man oppgradere til LED.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Klykken

At LED-lysene (nærlysene) lyser like langt som et normalt fjernlys tviler jeg på. Isåfall blir de som kommer mot deg blendet. Er det seriøst vanlig halogen i fjernlysene? Ikke engang xenon? Sistnevnte tok jeg som en selvfølge.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

snakkis

Sitat fra: Klykken på mandag 31. mars 2014, klokken 10:59
Er det seriøst vanlig halogen i fjernlysene? Ikke engang xenon? Sistnevnte tok jeg som en selvfølge.
Ja, vanlig halogen. Jeg hadde også regnet med xenon.
Regnet iallefall med at det var ordentlige lys siden det ikke var noen oppgraderingsmuligheter.

LED-nærlysene er bra, men på mørke østlandsveier hadde det vært ønskelig med ordentlige fjernlys.
Kanskje det går an å få bedre pærer.

Bilen er vel designet som en bybil og derav lysvalget.

snakkis

Sitat fra: Vind på mandag 31. mars 2014, klokken 10:48
Da er vi to, men LED lysene er så vanvittig bra at man faktisk sjelden trenger fjernøys.
Hvorvidt man trenger fjernlys er nok en så individuell sak at man ikke kan si på generell basis at man "sjelden" trenger dem.
Jeg kan bare snakke for meg selv; Jeg pendler delvis på mørke veier og jeg savner xenon-lysene på Passaten fra 2003.

Klykken

Samme her. Passaten min har bare xenon i nærlysene.. Gode lys er alfa omega for å kunne se elgen, barnet og whatnot i tide før nødvendig unnamanøver foretas.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Vind

Sitat fra: Klykken på mandag 31. mars 2014, klokken 10:59
At LED-lysene (nærlysene) lyser like langt som et normalt fjernlys tviler jeg på. Isåfall blir de som kommer mot deg blendet. Er det seriøst vanlig halogen i fjernlysene? Ikke engang xenon? Sistnevnte tok jeg som en selvfølge.
Det er faktisk veldig mange biler som har Halogen i fjernlys, selv om det er Xenon som nærlys - så det er ingen selvfølge.

LED lysene lyser ikke like langt som fjernlys, men de er svært kraftige, og todelte.  Den kraftigste delen lyser opp veien, men ikke slik at den blender - og det lyser svært bredt.  På mørke veier lyser fjernlysene høyere, men faktisk ikke særlig mye lenger.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA