Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

pberg

Poenget mitt var at for meg så ville ACC kostet minst 17000.- ekstra, siden verdien av et annet interiør for meg er lik null. Jeg kunne betalt mer for et skinninteriør, men å legge på nesten 10% av bilens verdi ekstra i setene er over det jeg vil spandere på en bil.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

LMOR

Jeg tror det er nyttig å pre-condition batteriene uansett. Tror netto er positiv, og det forlenger i hvert fall batterienes levetid. Det forutsetter selvfølgelig at du ikke har tenkt å kjøre Pro+ for å rekke hjem. Bilen spør også når du stopper om den skal holde bilen varm. Hvis du bare skal innom i butikken el.l, så er det nok verd det både mvh forbruk og levetid og ha den på. Da vil den også hente ut varme fra batteriene og bruke varmepumpen for å bruke minst mulig energi.

Ellers synes jeg det er riktig tenkt pberg, hvis en ikke vil bruke mer penger på bilen. Jeg ville også kuttet der. Dessverre så koster ofte største setepakkene 10% av grunnprisen på mange modeller, så de har nok funnet ut at det er nok som da likevel kjøper. Jeg hadde standard-setene som nr. 2 på listen. Lodge er bare i en annen klasse designmessig (synes jeg), og verd pengene de kostet (hadde bestemt for for disse før jeg så at ACC ikke kunne fås til standard-seter). Jeg blir glad hver gang jeg skal sette meg inn i bilen (så lykke kan kjøpes for penger)  ;D
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pberg

For meg ville det eneste alternativet til standard være skinninteriøret. Lyst materiale i seter, ratt og gulvmatter(!) er oppskriften til et vaske-og rensestyr uten like.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

jkirkebo

Sitat fra: pberg på fredag 28. mars 2014, klokken 14:21
For meg ville det eneste alternativet til standard være skinninteriøret. Lyst materiale i seter, ratt og gulvmatter(!) er oppskriften til et vaske-og rensestyr uten like.

Hmm, vi har kjørt Leaf med lyst stoffinteriør i 2,5 år nå, har ennå ikke trengt å rense setene. De ser ut som de gjorde da bilen var ny. Rattet er lysegrått skinn og ser også nytt ut. Heldigvis er gummimattene sorte ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

Tror nok du ser forskjell om du våtrenser setene. :) Forandringen skjer såpass gradvis, at det er vanskelig og se med mindre det er tydelige flekker.
Et litt dårlig eksempel kanskje, men du forstår sikkert hva jeg vil frem til: http://www.detailersclub.no/forum/topic/17261-tekstilrens-volvo-940-1993/ :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

norwegian123

Når man stopper og skal forlate bilen kommer "goodby" skjermbilde topp med valget under "change settings": Activate auxiliary climate control.

Noen som vet hva dette er ?

skritt

Sitat fra: norwegian123 på fredag 28. mars 2014, klokken 16:33
Når man stopper og skal forlate bilen kommer "goodby" skjermbilde topp med valget under "change settings": Activate auxiliary climate control.

Noen som vet hva dette er ?

Hvis du aktiverer den så holder bilen seg varm i x (husker ikke antallet) minutter. Fint om man feks bare skal inn på butikken en tur.

MortenH

Holder kupé temperatur i 30 minutter
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

eirikjac

Noen som vet hvilket moment hjulboltene skal skrus til med? Jeg har bare den elektroniske instruksjonsboken for hånden, og der klarte jeg ikke å finne det.
BMW i3 60ah
Polestar 2 (Skal erstatte fossilbilen)

pberg

Det pleier å være 130Nm på BMWer
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

norwegian123

Prøver meg med et spørsmål, siden det er utrolig hvor mye folk vet på dette forumet: Er det mulig å få fartskamera-varsling på navigasjonssystemet ?

Sirka

Jeg lurer på: Er det noen måte man kan skru av pipingen som utløses av avstandssensorene? Jeg vasker bilen i en vaskehall hvor man må sette bilen i fri og trille gjennom, og det er slitsomt å høre på all hylingen når bilen tror den blir påkjørt av maskineriet, stakkar ...
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

LMOR

Sitat fra: Sirka på lørdag 29. mars 2014, klokken 13:00
Jeg lurer på: Er det noen måte man kan skru av pipingen som utløses av avstandssensorene? Jeg vasker bilen i en vaskehall hvor man må sette bilen i fri og trille gjennom, og det er slitsomt å høre på all hylingen når bilen tror den blir påkjørt av maskineriet, stakkar ...
Hvis du trykker på parkeringssensor knappen som lyser grønt, så skrur du den av.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sirka

Aha! Er det DET den grønne knappen er til ... *grønn*
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

SE

Ang ACC: fant ut at langt trykk på avstandsknappen gjorde at den skiftet fra avstandsregulert CC til konstantfart CC.  Etter flere plutselige avbrudd på ACC er det greit å kunne bytte modus ....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA