Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

r3xr0th

Hei og hå! Jeg har nettopp bestilt min i3 og får denne mot slutten av Aug. Dette vil da være en 2016 mod, har dette noen merkbare fordeler?

Jeg vle informert om at det å lade med en evt skjøteledning ut av vinduet ikke var det smarteste en kjnne gjøre; noen måte å gjøre dette "bedre/tryggere" på? Jeg får ladet på jobb hverdag, og det er kun 8.1km ifra jobben og hjem. Så som regel er det ikke noe problem.

Klykken

Den tryggeste måten er å legge opp egen kurs til formålet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

r3xr0th

Jeg bor i blokk så jeg får se hva borettslaget lar meg gjøre...

Klykken

Hvis du koster opplegget til kursen selv og at det går på din måler, så bør det i utgangspunktet ikke være noe problem. Såfremt du har denne muligheten, da. Husk å få montert lås på det evt stikket, slik at ingen tjuvlåner av deg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

r3xr0th

Noen anelse om hva det vil koste?

Står på liste om å få garasje; har hørt at det skal være strøm i de men ikke 100% sikkert.

Klykken

Selv om det er strøm vil jeg tro det er felleskostnader på det. Avklar om det er greit å benytte stikkene som elbillading, og tilby deg å koste på en egen måler på det stikket du blir å bruke og at du vil betale for eget bruk. Også her er lås viktig, slik at det kun er ditt forbruk som blir tatt med!

Ellers koster ikke tilkobling av ny kurs noe særlig. Men trekking av kabel kan koste litt, hvis du ikke kan gjøre det selv. Hør med elektriker og få et estimat på dette.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

EinarV

Sitat fra: r3xr0th på mandag 29. juni 2015, klokken 10:10
Jeg bor i blokk så jeg får se hva borettslaget lar meg gjøre...

Anbefaler deg å ta en titt på denne: http://elbil.no/index.php?option=com_jdownloads&Itemid=148&view=finish&cid=27&catid=8

Du kan jo sende denne pdf filen til styret i borettslaget...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Kanon

Hvor mørk er egentlig fargen laurel grey? På bilder ser den nesten sort ut, det vil fruen ikke ha..

Anterialis

Ca. ganske mørk, men ikke helt sort ;)
Min er Laurel, speilhus og rundt vinduene er helt sorte:
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Giljarhus

Noen som vet om det er mulig å stille "følsomheten" for når kjørelys i Auto-modus slår seg av og på?
Min erfaring  er at de forblir påslått lenge etter at jeg har kjørt ut av tunnelen i normalt dagslys.

pberg

Tror det er en feature. Det går et minutt eller to før de skrur seg av.
BMW i3
BMW 530e
BMW M3 3.0

Tinhlevan

Noen som har erfart feilmelding i appen om servicebehov for kjørelysene? Aner ikke hva dette er, ikke noe feil med lysene i daglig bruk.

Rapid

Jeg har lagt merke til at AC kjøler innluften selv om AC knappen ikke er på. Dvs dette skjer når jeg starter bilen. AC er av men temp står til 20 grader og auto påskrudd. Om jeg trykker av Auto så går den over til vanlig utelufttemperatur på innluften.

SW eller brukerfeil?

Har SW fra produksjonsdato en gang i august 2014

Anterialis

Sitat fra: Giljarhus på tirsdag 30. juni 2015, klokken 13:17
Noen som vet om det er mulig å stille "følsomheten" for når kjørelys i Auto-modus slår seg av og på?
Min erfaring  er at de forblir påslått lenge etter at jeg har kjørt ut av tunnelen i normalt dagslys.

Et sted i instruksjonsboken står det at lysene forblir påskrudd 2 min etter feks. tuneller. Er vel mer energikrevende å skru på lyset (LED..) enn å ha de påslått kanskje?? Ellers er jeg også interessert i en forklaring på dette, og hvorfor lysene ikke automatisk skrus av ca. 5 s etter en tunell som jo er vanlig på fossil-bmwer...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Henriks111

Lurer på en liten ting; hver gang jeg starter bilen slår ac seg på automatisk (en prikk). Er det noen måte å få skrudd av dette? Ser at rekkevidden går ned med 10km! Og det vil vi ikke ha noe av  >:(  :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA