Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Torodd Stangeland

Da blir det vel comfort advantage pakke og. Bygger på seg gitt  ;)
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

LMOR

Nede på denne siden ser du bilde av de forskjellige lysene:

http://bmwi3owner.com/2014/02/lights/
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Torodd Stangeland

Se det ja. Led element som kjørelys så tøft ut :-)
Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

Larser

Stusset litt på bagasjerommet i min i3. Har sett at flere i3er har noen stropper på gulvet tilsvarende på vedlegget, men min har ikke det, bare stroppene på veggene... Er det riktig?

LMOR

Jeg finn med de stroppene på "gulvet". Er bare i veien, så jeg har rotet dem bort. Ligger sikkert på en lur plass.

Jorgensen

Stropper på gulvet trodde jeg var standard..
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Larser

Nå har ikke jeg formelene til utregning, men jeg ladet 12kwt på 20min mens en leaf ladet 5kwt på 30min, noen som kan regne ut ladehastighet på begge?

LMOR

Sitat fra: Larser på søndag 19. april 2015, klokken 13:46
Nå har ikke jeg formelene til utregning, men jeg ladet 12kwt på 20min mens en leaf ladet 5kwt på 30min, noen som kan regne ut ladehastighet på begge?
Det er jo mange parametre som spiller inn, så du må vite hvor mye Leafen var ladet fra før for å si at det er dårlig eller ikke.
Du ladet ca 16% på 5min, som høres helt normalt ut siden du ladet såpass mye at det begynner å gå litt langsommere på slutten.

Ferry

12 kWh*60min/20min=36 kW
5 kWh*60min/30min=10 kW

P=E/t   ,  effekt= energi/tid

Larser

Leafen begynte på ca20% og jeg begynte med ca 6% igjen, leafen stoppet på 80 og jeg stoppet 78% i følge laderen

LMOR

Sitat fra: Larser på søndag 19. april 2015, klokken 14:11
Leafen begynte på ca20% og jeg begynte med ca 6% igjen, leafen stoppet på 80 og jeg stoppet 78% i følge laderen
Da virker tallene dine helt normale, selv om det er noen små unøyaktigheter, som jeg også så i går pga at bilen og laderen er ikke enige om hva som er 80%.
Leafen ladet da veldig sakte...

moonbuggy

[url]http://www.victronenergy.com/blog/2015/02/03/bmw-i3-bev-supplementary-battery-system/[url]
Av alle idiotiske ideer der ute, denne tar vel kaka ?

Kjøre rundt med ekstra batterier med kapasitet på 2,2 kwt, 2 invertere, og så kunne lade batteriet, fra dette tunge arsenalet i bagasjerommet for nye 15 km rekkevidde ?

Det ville jo vært langt mer rasjonelt med et Honda aggregat for formålet.

LMOR

Men det burde jo være perfekt i en veihjelpsbil?
De kommer med det, og kjører. Du lader og kjører hjem, og de henter det igjen hos deg når de er på vei hjem fra noen som trengte dem mer.

TorAtle

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 22. april 2015, klokken 13:58
Kjøre rundt med ekstra batterier med kapasitet på 2,2 kwt, 2 invertere, og så kunne lade batteriet, fra dette tunge arsenalet i bagasjerommet for nye 15 km rekkevidde ?

Det ville jo vært langt mer rasjonelt med et Honda aggregat for formålet.

Det må være en spøk? Spesielt siden i3 faktisk også finnes som REx.

Når jeg tenker etter finnes det helt spesielle batterifundamentalister som kunne gått til et slikt skritt for å unngå en bensinmotor baki. Noen av de finnes her på forumet også.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

snakkis

Nå har jeg kjørt 30000km ut alvorlige problemer.
Har fått advarsel om Drive train failure 4-5 ganger, men de har alltid gått vekk med en restart.
Jeg hadde ikke problem med AC i fjor sommer, men nå kan det virke som den ikke kjøler som den skal.
Jeg tenkte derfor å få den sjekket.

Har noen en oversikt/forslag over andre ting jeg bør be den sjekke med det samme?

BTW: Kontakter man verkstedet direkte eller går man via selgeren man brukte?  ::)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA