Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Klykken

Hurtiglader forteller det på skjermen. Ellers må du regne, eller skaffe effektmåler.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Dede

Hvordan var nå dette igjen; ok å la bilen stå uten å være tilkoblet lader når bortreist 10-12 dager? Er ganske fullt batteri - bør jeg kjøre en tur for å tømme det litt? Har hatt bilen i 2 uker...(ny 120Ah)

(Og idag viste rekkevidden 287km da jeg kjørte fra jobb

Ingeniøren

Sitat fra: Dede på torsdag 20. desember 2018, klokken 18:29
Hvordan var nå dette igjen; ok å la bilen stå uten å være tilkoblet lader når bortreist 10-12 dager? Er ganske fullt batteri - bør jeg kjøre en tur for å tømme det litt? Har hatt bilen i 2 uker...(ny 120Ah)

(Og idag viste rekkevidden 287km da jeg kjørte fra jobb
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Disqusor

Pokker, Connectedrive funker ikke, er det flere som opplever det samme ?
Skal da søren meg ikke være slik på en splitter ny bil !
Straks OtA blir tilgjengelig vil slike software issues fikser natten over, i verste fall på minimalt av tid !

Toalmar

Tror ikke OTA hjelper med problemer som er ved f. eks Connected Drive. Noen må løse problemene uansett.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Dede

Noen vil nok grøsse av dette, men jeg vurderer altså å vaske ny-bilen i automat.. må jeg ta av antenna da? Anta jeg vil slå inn speil men antenne legger seg vel ikke ned. På gamle dieseldyret (x1) var det jo bare finne på taket så der var det bare å kjøre inn i maskinen.
Andre ting mht vask? Står jo allverdens advarsler i bruksanvisning..

Er en stasjon jeg kjrler forbi 3-5 dager i uka med helt ny vaskehall og ofte 50% på vaskepriser! Og siden jeg har dårlige/manglende  vaskemulighet hjemme er det jo enkleste løsning. Kjørte på selvvask sist nå men syntes den nye høytrykkspyleren der var sykt sterk så tenker børstevask vil være like greit.

hemi

Min har allerede vært i maskin flere ganger, selv om den er sort..

Er bruksbil.

Du må ikke ta av antenna.

Ingeniøren

Sitat fra: hemi på torsdag 10. januar 2019, klokken 00:42
Min har allerede vært i maskin flere ganger, selv om den er sort..

Er bruksbil.

Du må ikke ta av antenna.

Vi er forskjellig veit du - bruker aldri vaskeautomat, men så får jeg også gjerne igjen mange titusner over listepris når den selges  ;)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

hemi

Pleier ikke ha biler så mange mnd :p

Skifte i feb/mars igjen, går nok bra! tror ikke jeg går i + uansett om jeg bruker clay

Klykken

bruker clay uten å polere? Da anbefaler jeg deg heller å droppe clay og benytte vaskeautomat, for clay lager ofte sinnsyke merker i lakk som du bør polere bort med maskin.

Men vaskeautomat går fint, også med speila ute. Gikk i alle fall fint med den jeg observerte i vaskeautomaten. Jeg selv har kun benyttet børsteløs noen få ganger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SveinJ

Det finnes vaskeautomater uten børster folkens.——
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Dede

Vet det finnes maskiner uten børster men det jeg jo lurte på var om antenne må tas av om en er i maskin med børste..

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ferry

Hvordan virker adaptive led-lys på 120 Ah i3? Det står at de blender ned automatisk for møtende trafikk. Er det bare en kreativ måte å omtale automatisk blending, eller det en gradvis endring av lyset? Prøvekjørte en VW nylig, og den blendet ned høyre/venstre vekselvis, både ved møtende trafikk og når jeg lå bak andre. Fungerte veldig bra. Tror systemet var mekaniske klaffer som skygget for led-ene. Blendet ned for møtende bil på venstre, men lyste allikevel langt fram på høyre side.

Ferry

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA