Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

elli3

Hei. Er det noen som vet hvorfor dekktrykks målingen viser ingen verdi på displayet ?. Det viser bare : Bar ...

Hilsen
BMW I3 eier, Bergen

Klykken

Har du resatt/kalibrert måleren? Finnes i samme meny. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

elli3

Sitat fra: Klykken på fredag 08. august 2014, klokken 07:00
Har du resatt/kalibrert måleren? Finnes i samme meny. :)

Hei, nei har jeg ikke prøvd. Regnte med at dette var en del av klargjøringen av bilen når det ble utlevert for 3 uker siden. Men visst dette er enkelt, så kan jeg gjøre det selv. takk

Aberg88

Da ble jeg endelig eier av en ny i3 idag, men lurer på om det er vanlig at når man låser bilen så lyser enda varseltrekant knappen og lysene rundt lysbryteren? Er dette riktig?

Et annet sprøsmål er når jeg setter den i eco pro + så skjer ingenting, har like mye gass og AC er enda på, altså ingen forskjell. Det skal vel ikke være slik?
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

marskar

Det er riktig at disse skal lyse når bil er av.

Når det gjelder Eco Pro plus så kan du sjekke innstillingene i idrive for denne modus. Mener du kan velge eco pro plus og så trykke innstillinger.
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

chal

Vi er relativt ferske I3 eiere.
Har tre spørsmål om instruksjonsbøker:
1) Den medfølgende instruksjonsboka er på svensk. Foreligger denne på nettet noe sted?
2) Finnes den i norsk versjon på nettet.
3) Håndboken som er tilgjengelige på skjermen i bilen, er den å finne på nettet?
Takk for svar...

LMOR

Sitat fra: chal på søndag 10. august 2014, klokken 10:43
Vi er relativt ferske I3 eiere.
Har tre spørsmål om instruksjonsbøker:
1) Den medfølgende instruksjonsboka er på svensk. Foreligger denne på nettet noe sted?
2) Finnes den i norsk versjon på nettet.
3) Håndboken som er tilgjengelige på skjermen i bilen, er den å finne på nettet?
Takk for svar...
Tror du finner alle svarene i denne gamle tråden:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11328.0.html
(men svarene er nei på alle tre spørsmålene, men det du finner på nettet og på appen er ganske bra hvis du kan leve med engelsk)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

I garasjen har jeg vanlig stikkontakt. I sikringsskapet sitter det en automatsikring, og på veggen står det 13A /1,5 Hva trenger jeg utover standardutstyr for bilen? Jeg blir litt forvirret over prislista, der det er tillegg for hurtiglading. Jeg trenger muligheten for å hurtiglade langs veien på langtur. I det daglige holder det lenge med treglading i garasjen. Kan ikke grunnutgaven av bilen hurtiglades?

Det er frustrerende med alle nye ord og begreper; schuco, Mennekes, CarWings osv.Prat norsk! For he.... ;)

Snart-i3

#293
Helt enig.
Hjemme kan du klare deg med det som er i grunnutrustningen.
Hurtigladning krever ekstrautstyr, som man bør anskaffe.

Hjemmeladning foregår inntil 12A med medfølgende lader. Denne bruker standard stikkontakt som heter Schuco. Ladestrømmen kan settes lavere i bilen.
Noen kjøper en ekstra lader som kan dra 16A, litt for å ha en lader fast med i bilen. Denne bør ha en stikkontakt som heter CEE, fordi disse tåler høyere strømstyrke. I Europa er Schuko kun godkjent inntil 13A, i Norge 16A. Det kjøpes da også adapter for overgang til Scuko. På disse velges ladestrømmen på boksen som er på ladekabelen. Du må f.eks justere ned ladestrømmen til maks 13A.

Menneskes er en produsent, men også navnet på kontakten som passer i bilen.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Thomas81

Sitat fra: Snart-i3 på søndag 10. august 2014, klokken 12:33
Helt enig.
Hjemme kan du klare deg med det som er i grunnutrustningen.
Hurtigladning krever ekstrautstyr, som man bør anskaffe.

Hjemmeladning foregår inntil 12A med medfølgende lader. Denne bruker standard stikkontakt som heter Schuco. Ladestrømmen kan settes lavere i bilen.
Noen kjøper en ekstra lader som kan dra 16A, litt for å ha en lader fast med i bilen. Denne bør ha en stikkontakt som heter CEE, fordi disse tåler høyere strømstyrke. I Europa er Schuko kun godkjent inntil 13A, i Norge 16A. Det kjøpes da også adapter for overgang til Scuko. På disse velges ladestrømmen på boksen som er på ladekabelen. Du må f.eks justere ned ladestrømmen til maks 13A.

Menneskes er en produsent, men også navnet på kontakten som passer i bilen.

Hurtuglading er ekstrautstyr, kanskje det viktigste ekstrautstyret.

BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

jkirkebo

Sitat fra: Thomas81 på søndag 10. august 2014, klokken 16:57
Hurtuglading er ekstrautstyr, kanskje det viktigste ekstrautstyret.

Ennå en sak som kommer an på bruksområdet. Skulle vi kjøpt en slik hadde det blitt som nr. 2 elbil og da er hurtiglading helt uinteressant siden den andre elbilen uansett ville blitt brukt på langturene.

Har man den som eneste elbil er jeg enig i at det bør krysses av for aller først.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Thomas81

Tenker ikke bare på om man har behov for hurtiglading eller ikke, men den dagen man evt skal selge bilen tror jeg det blir svært vanskelig å selge en uten hurtiglading, bare se på tilfellet Ford Focus Electric.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Man kjøper uansett bil tiø sitt EGET behov, så hvis hurtigladimg gjør at noe man selv har lyst på må vike er det for galt.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

jkirkebo

Sitat fra: Thomas81 på søndag 10. august 2014, klokken 18:55
Tenker ikke bare på om man har behov for hurtiglading eller ikke, men den dagen man evt skal selge bilen tror jeg det blir svært vanskelig å selge en uten hurtiglading, bare se på tilfellet Ford Focus Electric.

Ja, kjøper man for å beholde i 2-3 år kan det være greit å tenke på det. Vi pleier å beholde bilene våre minst i 8-10 år og da tror jeg den biten spiller mindre rolle. Og det vil garantert ikke skille 15k på prisen for en med og en uten hurtiglading ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

LMOR

Jeg ville vært forsiktig med garantier i den ene eller andre retningen her. Vi er i hvert fall enig i at en først og fremst skal kjøpe til eget bruk. Jeg har enda ikke hurtigladet i løpet av mine 6mnd. Men samtidig ser jeg for meg at jeg vil bruke bilen mye mer på lengre strekk, når det er COMBO ladere overalt.
Om 10 år så vil det forhåpentligvis være "standard" med hurtiglading overalt.
Men det vil sikkert være et marked for biler som kun skal lades hjemme da også.
Siden det er få biler som selges uten hurtiglading bør det være mulig å selge disse, men blir det for mange, så kan det bli for få kunder, slik at prisforskjellen faktisk kan bli større enn 15'.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA