Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Regner med du har Fully Charged? Det er komfortlukking. Vannstrålen gjør samme jobben som du kan gjøre selv ved å trykke på rillene på håndtaket.
Trykker du lenge nok går speilene inn.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

thetore

Sitat fra: Zuexi på fredag 23. desember 2016, klokken 21:19
Vasket akkurat bilen i en selvvask. Når jeg gikk rundt bilen for å spyle den av blinket den med alle blinklysene, akkurat som den låste seg selv og opp igjen. Det jeg stusset over var at speilene gikk inn, og ut av seg selv.
Det gjør de jo ikke når jeg låser bilen til vanlig ved mindre jeg trykker på knappen inne i kupéen. Hadde nøkkel i jakkelomma på en vid dunjakke, så tror ikke jeg har kommet borti no knapper.

Noen som har en forklaring eller har opplevd lignende?
Hei. Har opplevd det samme selv. Fingersensoren på dørhåndtakene reagerer når man spyler over de. Holder du inne låseknappen i 3 sek så går speilene innover, samme gjelder for fingersensoren på dørhåndtakene (holde fingeren i 3 sek på fingersensoren så går speilene innover. Litt irriterende at det reagerer ved vasking.
Trondheim:
Reva 2009mod. Solgt.
Think City 2009mod. Solgt.
Think City 2011mod Lithium.
Bmw I3  Fully Charged 2017mod. (29.11.16)

Zuexi



Sitat fra: LMOR på fredag 23. desember 2016, klokken 22:29
Regner med du har Fully Charged? Det er komfortlukking. Vannstrålen gjør samme jobben som du kan gjøre selv ved å trykke på rillene på håndtaket.
Trykker du lenge nok går speilene inn.

Aha, da lærte jeg noe nytt. :-) Har FC ja, så da forklarer det saken. Visste ikke at man kunne "holde inne" rillene.

LMOR

Du holder dem ikke inne, med trykker lett på dem. Regner med at du vet du kan låse opp døren med å bare ta rundt håndtaket.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Bowers

Et tips er å la nøklene ligge inne i bilen mens man vasker eller utenfor rekkevidde av bilen. Da unngår du at speilene går ut og inn osv.

LMOR

Sitat fra: Bowers på lørdag 24. desember 2016, klokken 02:16
Et tips er å la nøklene ligge inne i bilen mens man vasker eller utenfor rekkevidde av bilen. Da unngår du at speilene går ut og inn osv.
Jeg kjenner til 2 tilfeller der bilen da går i lås likevel... hvis da mobilen også ligger i bilen så blir det litt ekstraarbeid.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Zuexi

Sitat fra: LMOR på fredag 23. desember 2016, klokken 23:01
Du holder dem ikke inne, med trykker lett på dem. Regner med at du vet du kan låse opp døren med å bare ta rundt håndtaket.
Det kjenner jeg til. Både åpning og låsing, men putter bare fingeren inntil rillene til bilen låser også fjerner jeg den. Da går ikke speilene inn.

MrManaMode

Har noen andre reagert på at ryggen på baksetene står i 90 graders vinkel ifht. setet? Går det an å justere ryggen til å lene mer bakover?

02jan

Går an å justere vinkel , ikke mye ,  en noen grader over og under 90 grader.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Klykken

Sitat fra: MrManaMode på torsdag 29. desember 2016, klokken 12:22
Har noen andre reagert på at ryggen på baksetene står i 90 graders vinkel ifht. setet? Går det an å justere ryggen til å lene mer bakover?
Hvis du har lagt ned seteryggen for å få bedre plass i bagasjerommet vil de stå alt for rett når du bikker ryggen på plass igjen. Dra i snora og skubb ryggen bakover, så får du mer normal stilling.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

jschiotz26

Har overtatt en bil fra 2014. Fikk kun med en ladekabel, er det riktig?


Sent from my iPad using Tapatalk

KapteinLefso

Det vanlige er en kabel med kladd for bruk i vanlig stikkontakt (type 2 til schuko), og en type 2 til type 2 for bruk i ladestasjoner.
2017 BMW i3

Bowers

Kan man endre farge på bilen i iRemote?

LMOR

Sitat fra: Bowers på mandag 02. januar 2017, klokken 17:47
Kan man endre farge på bilen i iRemote?
Nei, og protonic Blue mangler. Har meldt inn feil. Men den nye Connected appen gir riktig farge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

KongGeir

Har hatt min BMW I3 i litt over et år nå.  IRemote App på telefon har fungert perfekt helt fra til de siste ukene. Syns den henger seg opp ( og ikke oppdaterer)  veldig ofte, samt at eg inn i mellom fpr melding om " Feil ved oppretting av forbindelse" i Appen og at en kan ikke opprette forbindelse med BMW-server.   

Noen andre som har opplevd dette, og hva en evt kan gjøre med dette?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA