Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

NiiN

Mener det der skjedde på min når bakdøra ikke var skikkelig igjen. Måtte åpne den og så smelle igjen skikkelig før den gikk ordentlig igjen. Kan kanskje være det samme hos deg?

LMOR

Døren må slås igjen, ikke lukket forsiktig.
Døren er låst, kan ikke åpnes, men er ikke godt nok lukket til at sensoren rapporterer lukket.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Orbit

Det er den øverste låsen (overkant av døren) som har en tendens til ikke å gå helt i inngrep. Dersom du kjenner på bakdøra med den fremste åpen, vil du klare å bevege den litt i overkant. Alternativt til å lukke hardere, holder det også å dytte den igjen med hånden plassert litt høyt.

Jeg har tatt dette opp med forhandler, som hadde fått rapportert det fra flere kunder på 2017-modeller. De skal sjekke med fabrikk og komme tilbake med info. Mistanken gikk mot litt endrede gummilister på årets modell.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Dette er også et problem på en rekke biler produsert våren og sommeren i 2014, kanskje flere også.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: Orbit på onsdag 30. november 2016, klokken 15:51
Det er den øverste låsen (overkant av døren) som har en tendens til ikke å gå helt i inngrep. Dersom du kjenner på bakdøra med den fremste åpen, vil du klare å bevege den litt i overkant. Alternativt til å lukke hardere, holder det også å dytte den igjen med hånden plassert litt høyt.

Jeg har tatt dette opp med forhandler, som hadde fått rapportert det fra flere kunder på 2017-modeller. De skal sjekke med fabrikk og komme tilbake med info. Mistanken gikk mot litt endrede gummilister på årets modell.

eller slitte former slik at ting begynner å komme litt ut av posisjon....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ferry

Hva gjør bilen egentlig ved programmert forvarming? Her er et ladeforløp på kvelden etterfulgt av oppvarming neste morgen. Bilen trekker 1500 watt en halvtime midt på natta et par timer før avgang


LMOR

Dette har vi gamle tråder om  ;)

Det er varming av batteriet 3t før avreise. Antar avreise er satt til ca 07:00.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Ferry

Fant ikke riktig tråd, men putter det gjerne der i stedet. Avreise 07.15, så det er riktig observert. Men hvorfor varming så lenge i forveien, og ikke rett før avgang? Gi meg gjerne linken til riktig tråd om det allerede er forklart.

Toalmar

Sitat fra: LMOR på onsdag 30. november 2016, klokken 20:39
Dette har vi gamle tråder om  ;)
For meg som venter på min I3 leser jeg alt jeg kommer over, synes det er helt ok at dette kommer i tråden ''Ting jeg lurer på'' er jo noe noen lurer på faktisk....
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

LMOR

#2694
Sitat fra: Ferry på onsdag 30. november 2016, klokken 21:44
Fant ikke riktig tråd, men putter det gjerne der i stedet. Avreise 07.15, så det er riktig observert. Men hvorfor varming så lenge i forveien, og ikke rett før avgang? Gi meg gjerne linken til riktig tråd om det allerede er forklart.
Mye surr i de gamle trådene, så vi kan gjerne oppsummere. Forklaringen på at det skjer så langt før, er at det også skal kunne fungere på 6A og når det er skikkelig kaldt.
Synes jeg ser en liten topp rett før kupeevarmingen starter også, der bilen topper batterivarmen opp til +10 igjen rett før kupevarmingen starter.

Tidsfordriv mens en følger med på sjakk, hva viser denne kurven fra mandag?

Ingen gode forslag... Det er 2 stk i3 som er koblet til med 6A, med ca 2,5time forskjell i avreisetid.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Snorre

Hva er lademengden hos maks, redusert og lav for huskontakt 10A? Maks=10A men hva med de to andre?
BMW i3 94Ah

LMOR

Med den som nå følger med bilen er det 10 - 7,5 - 6.
Med den gamle var det 12 - 9 - 6
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

NiiN

Sitat fra: NiiN på søndag 27. november 2016, klokken 14:21
Sitat fra: LMOR på søndag 27. november 2016, klokken 14:06
Eller mål hvor mange % den lader på 1 time (må være lavere enn 75% og uten varming av bil), så kan jeg relativt sikkert si hvor mye den trekker.
Skal teste det om en ukes tid. Så kan jeg legge ut her. Er bortreist denne uken.
Hjemme igjen. Kjørte 120km etter forvarming av batteri og kupé. Parkerte hjemme med 33%. Koblet til lader med en gang. En time senere har jeg 45% (12% opp). Noen som klarer å regne ut ladehastigheten da? Det står en 20A lader på 25A kurs. Får jeg det jeg burde?

LMOR

Ja, jeg tror det. En 20A lader leverer ca 19-19,5A skulle jeg tro, og det stemmer med % økning gitt 15-20% tap.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

NiiN

Sitat fra: LMOR på fredag 02. desember 2016, klokken 19:04
Ja, jeg tror det. En 20A lader leverer ca 19-19,5A skulle jeg tro, og det stemmer med % økning gitt 15-20% tap.
Takk. Da satser jeg på det.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA