Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Klykken

Oi billig! :D
Hadde håpet å få sett hva batteriet (ikke 12v) kostet også, meeeen etter hva jeg kan se og tolke er ikke det oppgitt der.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

afo

Sitat fra: Klykken på onsdag 09. juli 2014, klokken 15:41
Oi billig! :D
Hadde håpet å få sett hva batteriet (ikke 12v) kostet også, meeeen etter hva jeg kan se og tolke er ikke det oppgitt der.

Cell module, high-voltage accumulator: $1652 (det er 8 sånne)

Thomas81

Ganske billige del tydligvis. Burde finnes en sånn side på norsk ig, GSBildeler har ikke fått med seg på sidene sine at i3 har kommet.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Dere som har montert køfribrikken i frunken. Hvor monterte dere? Jeg satte brikken mot "torpedoveggen" øverst i kassen, men brikken ble ikke registrert i bomringen når jeg passerte idag. Monterer dere den på undersiden av panseret eller?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

EinarV

Sitat fra: Klykken på torsdag 10. juli 2014, klokken 12:26
Dere som har montert køfribrikken i frunken. Hvor monterte dere? Jeg satte brikken mot "torpedoveggen" øverst i kassen, men brikken ble ikke registrert i bomringen når jeg passerte idag. Monterer dere den på undersiden av panseret eller?

Min ligger i hanskerommet, funker fint...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Klykken

Er en liten sjanse for at noen flytter på den der, ser du. Evt legger noe over den, eller at den bare blir i veien. Frunken bruker jeg ekstremt sjeldent, så tenker at den blir mindre i veien der. :) Men fungerer det ikke der så må jeg vel bare krype til korset.

Har du festet den i hanskerommet også, eller bare ligger den der?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Herwitz

Jeg har montert den der hvor "lappesakene" til dekket er. Vet ikke om det er det som er "torpedoveggen". Den sitter i hvert fall til venste for panserlåsen når du åpner panseret. Virker fint på min bil.
i3 "Stuttjukken" kom med påskeharen 2014!

Klykken

Torpedoveggen er delingen mellom panserrommet og kupeen.

Men da har du den montert på motsatt side, vendt mot frontfangeren. Jeg får prøve å flytte den dit. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

smukken

Jeg har et dashcam som har funksjoner som gjør at jeg vil ha 12V strøm til det når jeg er borte fra bilen.
Sigarett tenneren kutter strømmen etter noen minutter etter bilen er låst, så jeg kan ikke bruke de til drift av cam.
Eventuelt kunne jeg hatt et oppladbart batteri i midkonsollen eller bak i bagasjerommet, som ladet seg under kjøring og leverte strøm kontinuerlig til cam. men jeg har ikke funnet et egnet produkt til dette.
Så da lurer jeg på om det er noen andre her, som har eller har hatt denne utfordringen? hvordan løste dere det? jeg kan selvfølgelig bruke det uten støt og bevegelsesdetektor, men vi har pøbler i området, som fra tid til annen striper opp biler, tagger de ned med lakkskader og det har jeg lyst å unngå og betale for.
Setter pris på innspill.
BMW i3

Sirka

Jeg forsøkte først å la brikken ligge løst oppå det myke lokket over vindusspylevæskebeholderen, tenkte den lå trygt i klem mellom lokket og panseret. Men plutselig var den forsvunnet en dag jeg åpnet panseret, gitt! Fant den igjen liggende oppå en karosseridel bak støtfangeren et sted ...

Så nå har jeg festet den i forkant inni oppbevaringskassen, det funker fint. Har også lagt et fint belte av sugru rundt den langs "sømmen", så den er godt beskyttet mot fukt.
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

Klykken

Bilen ble faktisk registrert i bomringen i dag, så spørs om det fungerer å ha den der jeg har plassert den likevel. Får prøve en stund og se. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

EinarV

Sitat fra: Klykken på torsdag 10. juli 2014, klokken 13:32
Er en liten sjanse for at noen flytter på den der, ser du. Evt legger noe over den, eller at den bare blir i veien. Frunken bruker jeg ekstremt sjeldent, så tenker at den blir mindre i veien der. :) Men fungerer det ikke der så må jeg vel bare krype til korset.

Har du festet den i hanskerommet også, eller bare ligger den der?

Den bare ligger der, men det blinker grønt hver gang...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

jonihler

Mener å ha lest et sted at det er mulig få bilen til å gi fra seg lyd under en viss
hastighet. Kan noen bekrefte dette? Hvordan gjør man det?

Thomas81

Sitat fra: jonihler på søndag 13. juli 2014, klokken 15:57
Mener å ha lest et sted at det er mulig få bilen til å gi fra seg lyd under en viss
hastighet. Kan noen bekrefte dette? Hvordan gjør man det?

Det er et tilleggsutstyr som ikke står på den norske utstyrslista iallfall. http://www.bmwblog.com/2014/05/22/audible-pedestrian-protection-artificial-sound-bmw-i3-i8/
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

jonihler

Takk. Hadde håpet det var mulig. Merker at jeg kjører lydløst i byen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA