Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: Usikker på detta på lørdag 05. november 2016, klokken 06:08
Inntil det - deilig med 13.7kW``s lading altså :)
Hmm...du mener vel 13,7 A lading ?. Klarer du å få 13,7 kW inn på batteriet er det imponerende når laderen i bilen kun støtter inntil 11 kW (2017 modell)  ;)

Usikker på detta

Hahaha! Det stokker seg litt innimellom nå jeg forsøker å tale fagspråket :)
400v 32A 3-fas er det jeg mener å si, tror jeg.

Hakket mellom vanlig stikk og hurtiglading.

TM

 :)...det er mange muligeter. Det er mulig at du har 32A, 400V 3-fas, men da er installasjonen dimensjonert for 22 kW. Det er nok mer sannsynlig at du har 16A, 3-fas 400V (hvis du har en nyere bolig), og da vil du kunne lade med inntil 11 kW. Hvis du har 32A 230V 3-fas, vil i3 bare lade fra 1 fase med inntil 7,2 kW. Uansett, dette høres veldig bra ut, forutsatt at det virker  :)

Phantom3D

Hei, forrige søndag var jeg fast bestemt på å kjøpe meg en ny Prius, men på mandag ble brått en i3 bestilt! Ting kan snu fort.

Jeg har ikke satt meg inn i "elbil" verden, så har noen spørsmål.
Jeg har plass i en fellesgarasje i borettslaget mitt. Jeg har fått bekreftet at jeg kan få lov til å installere elbil-lading her.

Men hva bør jeg velge? Vil en vanlig kontakt være nok til å varme bilen og samtidig lade den?




BMW i3 bestilt 2/11-16
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1.3i

Griffel

Sitat fra: Phantom3D på lørdag 05. november 2016, klokken 16:06
Hei, forrige søndag var jeg fast bestemt på å kjøpe meg en ny Prius, men på mandag ble brått en i3 bestilt! Ting kan snu fort.

Jeg har ikke satt meg inn i "elbil" verden, så har noen spørsmål.
Jeg har plass i en fellesgarasje i borettslaget mitt. Jeg har fått bekreftet at jeg kan få lov til å installere elbil-lading her.
Av hensyn til sikkerhet for de andre i fellesgarasjen: velg en fastmontert ladestasjon.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Egil Fonn

Kan batteri varming deaktiveres på i3 ved korte turer i kaldt vær? På Tesla  kan dette gjøres ved og bruke rang mode. MB Belectrik kan ikke deaktivere batteri varming og bruker mye strøm på små kjøring i kaldt vær.
MB B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt familie 31.05.19)
BMW i3 94ah Rex 2017 fra 02.12.18
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
MB EQC fra 31.03.20

Beckern

Sitat fra: Egil Fonn på søndag 06. november 2016, klokken 09:57
Kan batteri varming deaktiveres på i3 ved korte turer i kaldt vær? På Tesla  kan dette gjøres ved og bruke rang mode. MB Belectrik kan ikke deaktivere batteri varming og bruker mye strøm på små kjøring i kaldt vær.

Svjv brukes batterivarming først og fremst når bilen står. Er batteriet fortsatt kaldt vil det også ha stor indre motstand og forbruket blir høyt av den grunn, ikke pga ekstern varming.  Den indre motstanden sørger også for oppvarming av batteri og dermed til redusert forbruk etter hvert.

RodeoKlovn

Siden snøen er på plass i Oslo er det også en del snø/islagte veier utenfor sentrum og "hovedveiene". Jeg har en del halvbratte bakker som fort blir veldig glatte på sånn føre.

Har fått med meg at vi kan deaktivere en eller annen form for antispinn, men nøyaktig hva er det som deaktiveres? Og hvilket "oppsett" er best på snødekte veier, mtp best fremkommelighet. EcoPro er kanskje greit da kraften ikke kommer like brått..?
BMW i3 Fluid Black

Klykken

Det som skjer er at det tillates litt skrens og hjulspinn. Men ingenting blir deaktivert helt slik at du ikke får til å gjøre noe "storgæli". Det fungerer sånn tålelig greit på litt utfordrende føre etter mine erfaringer, men synes man kunne fått litt mer frihet her likevel.

Har kun måttet gitt opp på våt speilblank is og dyp sørpe, ellers har bilen fungert greit.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

RodeoKlovn

Skjønner. Hadde første kjøretur med bilen på snø på lørdag, og kan ikke si jeg merket stor forskjell på om systemet var av eller på. Merket mye mer forskjell mellom comfort og eco pro :)
BMW i3 Fluid Black

LMOR

Sitat fra: RodeoKlovn på mandag 07. november 2016, klokken 11:51
Skjønner. Hadde første kjøretur med bilen på snø på lørdag, og kan ikke si jeg merket stor forskjell på om systemet var av eller på. Merket mye mer forskjell mellom comfort og eco pro :)
Du må aktivt skru av antispinn hvis du f.eks. sitter fast, eller har problemer å komme opp en rett bakke. Dette skjer ikke automatisk.
Du finner valget under: Innstillinger; DTC.
Hvis du velger Traction (DTC), slås antispinn av.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

RodeoKlovn

Sitat fra: LMOR på mandag 07. november 2016, klokken 12:23
Du må aktivt skru av antispinn hvis du f.eks. sitter fast, eller har problemer å komme opp en rett bakke. Dette skjer ikke automatisk.
Du finner valget under: Innstillinger; DTC.
Hvis du velger Traction (DTC), slås antispinn av.

Jepp, er der inne jeg har vært. Har også lagret en hurtigtast for rask tilgang.
BMW i3 Fluid Black

LMOR

Det anbefales ikke å kjøre i denne modusen, kun til bruk i spesielle situasjoner.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Tja, det tillates jo ikke mye krumspring før systemet gjør forsøk i å rette opp, så å kjøre hele turen i denne modusen er vel OK hvis man tror man kan komme bort i situasjoner der man skulle ha hatt litt friere tøyler. For hvis man først sitter fast er det gjerne for sent i utgangspunktet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Hm, kjørte med traction modus på hele tiden i fjor når det var snø eller slapseføre. Opplevde ikke noen problemer med det.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA