Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Usikker på detta

Flere som ikke synes regnsensoren er helt tilfredsstillende?
Jeg synes den er noe "for lite" sensitiv, og finner egentlig ingen forskjell i sensitiviteten uansett hvor jeg setter +/- bryteren.
Er faktisk i tvil om hvor den er mest aktiv - på mot + eller - ...(?)

Stadig vekk er jeg nødt til å trekke i hendelen da jeg ikke tør å vente lenger på at den slår inn automatisk.

Ingeniøren

Sitat fra: haggen på mandag 31. oktober 2016, klokken 21:24
Jepp.
blått lys en stund, og så ingen lys. Grønt lys når fult. Rødt lys når feil.

Og gult når den ikke er fult ladet og du avbryter...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Ingeniøren

Sitat fra: Usikker på detta på tirsdag 01. november 2016, klokken 06:14
Flere som ikke synes regnsensoren er helt tilfredsstillende?
Jeg synes den er noe "for lite" sensitiv, og finner egentlig ingen forskjell i sensitiviteten uansett hvor jeg setter +/- bryteren.
Er faktisk i tvil om hvor den er mest aktiv - på mot + eller - ...(?)

Stadig vekk er jeg nødt til å trekke i hendelen da jeg ikke tør å vente lenger på at den slår inn automatisk.

Den er ikke helt hundre alltid nei, men hos meg merker jeg stor forskjell når jeg justere på følsomheten.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Orbit

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 01. november 2016, klokken 06:57
Sitat fra: Usikker på detta på tirsdag 01. november 2016, klokken 06:14
Flere som ikke synes regnsensoren er helt tilfredsstillende?
Jeg synes den er noe "for lite" sensitiv, og finner egentlig ingen forskjell i sensitiviteten uansett hvor jeg setter +/- bryteren.
Er faktisk i tvil om hvor den er mest aktiv - på mot + eller - ...(?)

Stadig vekk er jeg nødt til å trekke i hendelen da jeg ikke tør å vente lenger på at den slår inn automatisk.

Den er ikke helt hundre alltid nei, men hos meg merker jeg stor forskjell når jeg justere på følsomheten.

Fra gamlebilen har jeg erfaring med at belegg på frontruten forvirrer sensoren. Spesielt en del bilvasker med "voks" har det med å legge igjen en uønsket film. Prøv å vaske området i frontruten foran sensoren med silikonfjerner.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Snorre

Jeg har fått en lang ripe etter vindusviskeren. Har hatt bilen i 5 uker. Noen som har hatt lignende problem? Er dette noe jeg kanskje kan få dekt av BMW?
BMW i3 94Ah

Klykken

Kommer an på hva som forårsaket ripen, og om det direkte er viskeren. F.eks en stein mellom bladet og glasset vil jeg tippe blir vanskelig å få dekt.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Olee

Synes lånebilen lader tregt.. Bilen stod på lading i natt i ca 12 timer, og lader med medfølgende kladd som det står 10A bakpå. I dag hadde bilen rundt 50%. Etter noen småturer og litt mer lading står det 62% i displayet, og ca 7 timer til fullading (hvis klokkeslettet angir det da..).
12 timer på 2,3kW skulle i teorien gi 27,6kWh, noe som burde antyde mer enn 50%?  ::) Hva gjør jeg feil?  ;D

Orbit

Sjekk om ladehastighet er stilt ned i bilen
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Olee


haggen

Har opplevd det samme med ny laderen.  Jeg stilte ned til low og så opp igjen og etter det så ser det ut som den lader med full fart igjen.

BingoBonzo

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 31. oktober 2016, klokken 19:08
Sitat fra: BingoBonzo på mandag 31. oktober 2016, klokken 18:41
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:04
Du skal laste ned BMW Update manager ja. Når den starter mener jeg at du ble ledet inn på BMW's sider hvor du finner noe som heter "Road Map EUROPE Next 2016-2 (i3)". Denne lastes ned og du må ha en tom USB pinne klar med kapasitet 32 GB (Formatert med FAT32).

Når du har laste ned og Update manager har skrevet ferdig pinnen, går du i bilen, setter den i USB porten og inn i menyen for å oppdater kart og starter prosessen - mulig den startet av seg selv, husker ikke helt. Hos meg tok ned lasting og skriving rundt 3 timer mens jobben i bilen tok 1 time. Du trenger ikke sitte i bilen da den klarer seg selv til oppdateringen er ferdig.

Jeg finner heller linken for å laste ned Update Manager eller andre kartoppdateringer. Har sett den i portalen før, men nå ser jeg den ikke.

Gå til Remote Cockpit - Styring, så finner du Update Manager og kart nederst i andre kolonne  ;)

Da har jeg lastet ned Update manager, den sier "No download specified" og gir meg en knapp til ConnectedDrive Portal. Trykker på den og må logge meg inn på portalen igjen... Har lastet ned "mapupdate.bmwm" som er en XML-fil med info om download, men så skjer det absolutt ingenting..
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

BingoBonzo

Sitat fra: Klykken på mandag 31. oktober 2016, klokken 20:43
Hos meg "gav den opp" på eksakt 150 på speedoen.

Hadde 156km/t på speedoen da jeg gav opp..
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

BingoBonzo

Sitat fra: BingoBonzo på tirsdag 01. november 2016, klokken 23:01
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 31. oktober 2016, klokken 19:08
Sitat fra: BingoBonzo på mandag 31. oktober 2016, klokken 18:41
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:04
Du skal laste ned BMW Update manager ja. Når den starter mener jeg at du ble ledet inn på BMW's sider hvor du finner noe som heter "Road Map EUROPE Next 2016-2 (i3)". Denne lastes ned og du må ha en tom USB pinne klar med kapasitet 32 GB (Formatert med FAT32).

Når du har laste ned og Update manager har skrevet ferdig pinnen, går du i bilen, setter den i USB porten og inn i menyen for å oppdater kart og starter prosessen - mulig den startet av seg selv, husker ikke helt. Hos meg tok ned lasting og skriving rundt 3 timer mens jobben i bilen tok 1 time. Du trenger ikke sitte i bilen da den klarer seg selv til oppdateringen er ferdig.

Jeg finner heller linken for å laste ned Update Manager eller andre kartoppdateringer. Har sett den i portalen før, men nå ser jeg den ikke.

Gå til Remote Cockpit - Styring, så finner du Update Manager og kart nederst i andre kolonne  ;)

Da har jeg lastet ned Update manager, den sier "No download specified" og gir meg en knapp til ConnectedDrive Portal. Trykker på den og må logge meg inn på portalen igjen... Har lastet ned "mapupdate.bmwm" som er en XML-fil med info om download, men så skjer det absolutt ingenting..

BMW kan bil, men ikke SW.. Etter at jeg hadde lastet ned Update Manager måtte jeg dobbeltklikke på "mapupdate.bmwm" og da kunne jeg begynne å laste ned oppdateringen fra Update Manager.....
BMW G20 - 330e 2020
BMW F15 - X5 40e 2017 (Solgt)
BMW I01 - I3 2016 (Solgt)
BMW E70 - X5 4.8i 2007 (Solgt)
BMW F01 - 740D XDrive 2011 (Solgt)
BMW E91 - 316i MSport 2009 (Solgt)
BMW E61 - 525 DAT 2004 (Solgt)
BMW E39 - 528 iAT 2000 (Solgt)

Elbil-entusiast

Versjoner på div SW?
Mottar ny 94 Ah FC denne uken, og hadde tenkt å spørre selger om jeg mottar siste versjon av all relevant SW. Men hva er egentlig dette, og hvilket versjonen er den siste? (Finnes det en samleoversikt noen plass?)
Så langt jeg har forstått har:
- selve bilen en sentralenhet med SW
- Kartversjoner
- Connected versjon? (App/SW uavhengig av bilen?)
- iDrive versjon?
- i Remote (App/SW uavhengig av bilen?)
Annet?
eGolf 2015 fra mai 2015 til November 2015 (firmabil "mistet" med jobbskifte... snufs)
Nissan Leaf Norsk 2012 mod fra juni 2015 (konebil)
Nissan Leaf SL 2011 fra November 2015 ("ventebil" til eGolf 2017 kommer :-))

Ingeniøren

Sitat fra: BingoBonzo på tirsdag 01. november 2016, klokken 23:29
Sitat fra: BingoBonzo på tirsdag 01. november 2016, klokken 23:01
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 31. oktober 2016, klokken 19:08
Sitat fra: BingoBonzo på mandag 31. oktober 2016, klokken 18:41
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 29. oktober 2016, klokken 10:04
Du skal laste ned BMW Update manager ja. Når den starter mener jeg at du ble ledet inn på BMW's sider hvor du finner noe som heter "Road Map EUROPE Next 2016-2 (i3)". Denne lastes ned og du må ha en tom USB pinne klar med kapasitet 32 GB (Formatert med FAT32).

Når du har laste ned og Update manager har skrevet ferdig pinnen, går du i bilen, setter den i USB porten og inn i menyen for å oppdater kart og starter prosessen - mulig den startet av seg selv, husker ikke helt. Hos meg tok ned lasting og skriving rundt 3 timer mens jobben i bilen tok 1 time. Du trenger ikke sitte i bilen da den klarer seg selv til oppdateringen er ferdig.

Jeg finner heller linken for å laste ned Update Manager eller andre kartoppdateringer. Har sett den i portalen før, men nå ser jeg den ikke.

Gå til Remote Cockpit - Styring, så finner du Update Manager og kart nederst i andre kolonne  ;)

Da har jeg lastet ned Update manager, den sier "No download specified" og gir meg en knapp til ConnectedDrive Portal. Trykker på den og må logge meg inn på portalen igjen... Har lastet ned "mapupdate.bmwm" som er en XML-fil med info om download, men så skjer det absolutt ingenting..

BMW kan bil, men ikke SW.. Etter at jeg hadde lastet ned Update Manager måtte jeg dobbeltklikke på "mapupdate.bmwm" og da kunne jeg begynne å laste ned oppdateringen fra Update Manager.....

Det er vel fordi BMW vil ha kontroll på prosessen. I prinsippet kunne du lastet ned en pakket fil og pakket den opp til din USB pinne, men BMW har valt å ha kontroll på denne prosessen samt at de nok har lagt inn en kontroll på at alt du skal ha blir lastet ned og pakket opp riktig. Det er dette Update Manager tar seg av  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA