Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Pit

Sitat fra: Bowers på fredag 07. oktober 2016, klokken 10:21
@Pit
Tell me more... ;)  Jeg kan alltids leve med å kjøpe et ekstremt overpriset snap-in adapter hvis det gjør at jeg får mulighet til å bruke rattet til å veksle sanger.  Du sier "Spotify appen på skjermen"... Kan du utdype?  Er det en Connected Apps versjon?  Hvordan fungerer det i praksis?

Koster ingenting, men tror premium abonnement kreves for Spotify dersom du skal få alle spillelistene dine opp.
Spotify fungerer dog uten abonnement også, men da får du ikke spillelister opp. Man kan uansett velge musikksjanger/mood og så spille av lister definert av spotify (nærmest som en radio). Og du kan så lagre låter du liker i en egen liste. Fri søk fungerer desverre ikke på spotify via i3 skjermen. Deezer fungerer derimot flott for det. (Krever Deezer premium abonnement)
Det er ikke noen spesiell spotify app som kreves på tlf. Kun den vanlige man laster ned fra applestore.

Sungrazer

Jeg bruker stort sett Tidal om jeg skal strømme lyd, og der får jeg bare valgene om å bla frem og tilbake. I Spotify appen mener jeg at jeg også kan velge spillelister etc. I Apple Music får jeg gjort alt mulig rart, mener jeg å huske, men det irriterte vettet av meg at om man kobler til telefonen via bluetooth eller USB og velger multimedia så begynner telefonen avspilling med en gang. Så jeg har fjernet Apple Music App'n. Bruker den ikke så mye uansett. Hvem kjøper musikken lenger, når den uansett kan streames/ lastes ned i (offline folders) :)

Har forøvrig iPhone6 Plus, og snart 7 (som jeg hører det er mye pes rundt når det gjelder BT og annet med i3).

Sjekk også denne siden, kan være nyttig å se hva som faktisk støttes:
http://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/mobile-devices/compatibility%20.html

2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Milo

For at Spotify integrasjonen skal fungere må man ha kjøpt Connected Drive (standard på Fully Charged).

Pit

Sitat fra: Bowers på fredag 07. oktober 2016, klokken 13:43
Pit:
Når du da har startet Spotify via Connected apps... hvordan kan du kontrollere Spotify da? Via både ratt og iDrive?
Kan du f.eks ha navigasjon på hele hovedskjermen og fremdeles skifte sang med rattet eller må du inn i Multimedia menyen på hovedskjermen hver gang for å skifte sang?
Kontroll kun via idrive, men det er jo supergreit. Bare et trykk på idrive hjulet der høyrearmen likevel hviler. :) Aldri savnet å bruke rattkontroller.
Navigasjon kan selvsagt vises samtidig.
Se bilder for hvordan spotify styres med/uten kabel tilkoblet.

Bowers

Pit: Takker i massevis for at du tok deg bryet med å ta bilder og det hele :)

Man er langt ifra den funksjonaliteten man har i andre biler (også BMW'er), men det er i det minste en måte å fikse problemet på.  Å måtte navigere seg inn i Multimedia menyen hver gang fremfor å ha knapper på rattet som alltid er klare til bruk er litt nedtur, men så er det jo mulig BMW oppdaterer software'n så scroll-hjulet begynner å virke i fremtiden.

Pit

Sitat fra: Bowers på fredag 07. oktober 2016, klokken 18:17
Pit: Takker i massevis for at du tok deg bryet med å ta bilder og det hele :)

Man er langt ifra den funksjonaliteten man har i andre biler (også BMW'er), men det er i det minste en måte å fikse problemet på.  Å måtte navigere seg inn i Multimedia menyen hver gang fremfor å ha knapper på rattet som alltid er klare til bruk er litt nedtur, men så er det jo mulig BMW oppdaterer software'n så scroll-hjulet begynner å virke i fremtiden.
Du navigerer ikke inn i menyen. Volumet styrer du fra rattet. Ved hopp til neste låt, browsing av spillelisten etc trykker du på hurtigtast ved idrive hjulet så er du der. Hvordan får du frem spillelister fra rattknappen i andre biler? Da ser du vel bare en og en låt? Det er jo primitivt spør du meg.
Split screen, skjermens plassering og idrive systemet er genialt raskt i bruk spør du meg. Mye bedre enn touch
etc. Oppløsning og lesbarhet i sollys er også topp i motsetning til alle andre bil skjermer jeg har sett/brukt.
Perfekt er det ikke, men veldig bra når man har brukt det noen dager.

MrBeery

Muligens et litt dumt spørsmål, hvordan pauser man en sang?

Bowers

Sitat fra: MrBeery på fredag 07. oktober 2016, klokken 20:39

Du trykker inn volumknappen på dashboardet :)

Usikker på detta

Sitat fra: Pit på fredag 07. oktober 2016, klokken 16:58
Sitat fra: Bowers på fredag 07. oktober 2016, klokken 13:43
Pit:
Når du da har startet Spotify via Connected apps... hvordan kan du kontrollere Spotify da? Via både ratt og iDrive?
Kan du f.eks ha navigasjon på hele hovedskjermen og fremdeles skifte sang med rattet eller må du inn i Multimedia menyen på hovedskjermen hver gang for å skifte sang?
Kontroll kun via idrive, men det er jo supergreit. Bare et trykk på idrive hjulet der høyrearmen likevel hviler. :) Aldri savnet å bruke rattkontroller.
Navigasjon kan selvsagt vises samtidig.
Se bilder for hvordan spotify styres med/uten kabel tilkoblet.

Javisst ser det fantastisk ut. Problemet er bare at det ikke fungerer for alle.
Hos meg dukker aldri denne Spotify-appen opp når jeg kobler meg til, og den eneste måten for meg blir da å navigere Spotify direkt fra mobilen, da via blåtann.

Fungerer fint det, men slike halvveisopplegg er jeg lite glad i.
Spotify i bil er en av de tingene jeg koser meg mest med når jeg kjører.

Menmen, sånn er det. Ikke jordas undergang :)

Ferry

Sitat fra: Bowers på fredag 07. oktober 2016, klokken 21:53
Sitat fra: MrBeery på fredag 07. oktober 2016, klokken 20:39

Du trykker inn volumknappen på dashboardet :)

Men da blir lyden fra Waze m.m. borte. Jeg pleier å ta tak i telefonen med venstre hånd, sveipe/trykke/klemme til jeg finner pauseknappen for musikk. Alt dette mens jeg skal følge med på trafikken, unngå å kjøre i grøfta osv. OK, jeg trykker også inn volumknappen. I ren frustrasjon.

kln66

Sitat fra: Sungrazer på fredag 07. oktober 2016, klokken 14:57
[...]
I Apple Music får jeg gjort alt mulig rart, mener jeg å huske, men det irriterte vettet av meg at om man kobler til telefonen via bluetooth eller USB og velger multimedia så begynner telefonen avspilling med en gang. Så jeg har fjernet Apple Music App'n. Bruker den ikke så mye uansett. Hvem kjøper musikken lenger, når den uansett kan streames/ lastes ned i (offline folders) :)
[...]
Til info så er Apple Music helt tilsvarende som Spotify nå. Du betaler 99 kr/mnd og har all musikk tilgjengelig for streaming. Du kan også velge å ha sanger/spillelister tilgjengelig offline, som i Spotify.
Alt du har lagt til i "Min musikk" kan velges via iDrive, uavhengig av om det er tilgjengelig offline eller ikke.
Eneste Spotify vel er bedre på er deling av spillelister, men det klarer jeg meg fint uten, så lenge Apple Music fungerer så mye bedre med iDrive.
Så vidt jeg vet er det fortsatt 3 mnd gratis prøvetid på Apple Music, så det er jo bare å teste ut (dessverre er det ikke helt enkelt å overføre spillelister fra Spotify til Apple Music)

Usikker på detta

Apple music fungerer til Android eller...?  :o

kln66

Hehe... Apple Music finnes til Android, men hvordan det fungerer med iDrive er en helt annen sak. Her har hele familien gått over til "the dark side", så jeg har ingen mulighet til å prøve.

(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.apple.android.music&hl=en)

Usikker på detta

Noen som har oversikt over hvor mye en full tank til en 94Ah koster ved hjemmelading? Eksempelvis 0-80% og 0-100%?

TM

Sitat fra: Usikker på detta på lørdag 08. oktober 2016, klokken 23:13
Noen som har oversikt over hvor mye en full tank til en 94Ah koster ved hjemmelading? Eksempelvis 0-80% og 0-100%?
Hvis du går ut fra netto batteristørrelse på 30 kWh + 15 % i ladetap, så blir det vel ca 27 kWh fra 20-100 %. Det blir vel ca 30 kr, avhengig av nettleie og strømpris. Det blir vel 1,50-2 kr/mil... :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA