Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Hvis du mener i kupeen, så har i3 et av de mest effektive varme/kjøle apparatene på noen bil (i følge en test)
Det var fra 5-10 minutt på vinteren er min erfaring.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

pkhamre

Sitat fra: Pallesnekkern på torsdag 04. august 2016, klokken 13:46
Hei

Kan noen med i3 svare på omtrent hvor lang tid det tar å få god lunk i bilen med forvarming ved å bruke appen? Altså hvis man ikke har planlagt avreise tidspunkt på forhånd, men skal ut på en spontan tur. Si at det er vinter og ca -10 grader.

Det hjelper vesentlig om du aktiverer forvarming av kupé bare minutter før du tar på skoene og går ut i bilen :)
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Jan Petter Woldseth

HVORDAN BLI KVITT DE SKREKKELIGE VARSEL(U)LYDENE på i3
Varsling fra nære objekter ved parkering etc.
For oss som vet når hvor lang / bred bilen er og gjerne vil utnytte de siste 5 - 10 cm før vi kommer borti noe så er det enerverende hylingen til denne bilen rimelig irriterende.
Det må da holde i massevis med den visuelle varslingen.
Og når det høyeste skriket på rødt starter så er det jo fortsatt +20 cm før man er nær et objekt.
Stor takk til informasjon om hvordan dette kan fjernes

john

Sitat fra: Jan Petter Woldseth på torsdag 04. august 2016, klokken 15:54
HVORDAN BLI KVITT DE SKREKKELIGE VARSEL(U)LYDENE på i3
Varsling fra nære objekter ved parkering etc.
For oss som vet når hvor lang / bred bilen er og gjerne vil utnytte de siste 5 - 10 cm før vi kommer borti noe så er det enerverende hylingen til denne bilen rimelig irriterende.
Det må da holde i massevis med den visuelle varslingen.
Og når det høyeste skriket på rødt starter så er det jo fortsatt +20 cm før man er nær et objekt.
Stor takk til informasjon om hvordan dette kan fjernes

Det første du kan gjøre er å forsikre deg om at du har justert ned lyden til minimum. Det er en egen volumkontroll for den pipingen inne i settings.

Når det gjelder å ta bort lyden helt, tipper jeg det kan ordnes med koding. Dvs. at en nerd kopler seg til bilen din med kabel og programvare og deaktiverer den inne i systemet et sted.

Kanon

Sitat fra: Jan Petter Woldseth på torsdag 04. august 2016, klokken 15:54
HVORDAN BLI KVITT DE SKREKKELIGE VARSEL(U)LYDENE på i3
Varsling fra nære objekter ved parkering etc.
For oss som vet når hvor lang / bred bilen er og gjerne vil utnytte de siste 5 - 10 cm før vi kommer borti noe så er det enerverende hylingen til denne bilen rimelig irriterende.
Det må da holde i massevis med den visuelle varslingen.
Og når det høyeste skriket på rødt starter så er det jo fortsatt +20 cm før man er nær et objekt.
Stor takk til informasjon om hvordan dette kan fjernes

Et trykk på PDC knappen, den til venstre for idriveknappene/hjulet. Er et lydsymbol på knappen.

Zuexi

Jeg står parkert i et forholdsvis trangt garasjeanlegg. Når jeg prøvekjørte bilen synes jeg det tok lang tid før bilen/sensorene varslet om trange steder fra jeg slo på tenningen og kjørte avsted. Kunne nesten kjøre ut av porten før den begynte å varsle. Er dette vanlig eller kan man justere dette?

Ingeniøren

Sitat fra: Zuexi på torsdag 04. august 2016, klokken 21:12
Jeg står parkert i et forholdsvis trangt garasjeanlegg. Når jeg prøvekjørte bilen synes jeg det tok lang tid før bilen/sensorene varslet om trange steder fra jeg slo på tenningen og kjørte avsted. Kunne nesten kjøre ut av porten før den begynte å varsle. Er dette vanlig eller kan man justere dette?

Det stemner nok. Noen ganger når bilen "holder på med andre ting" så virker det som nærhetssensorene er nedprioritert. Har opplevd det flere ganger f.eks når jeg svinger kjapt inn mot en kantsteinrekke så piper det ikke før jeg har stoppet og er i ferd med stenge av bilen. Kjører du sakte mot kanten piper det på lang avstand.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

JorgenM

Ikke noe jeg lurer på, men oppdaget ikke før idag at tall-tastene over radioen er touch-knapper :) I tillegg kan de trykkes ned også. Fiffig :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

KnutOL

Ser på bilder/videoer at det finnes en knagg i ladeluka til å henge  beskyttelseslokkene når man lader. Dere som allerede har en i3, bruker dere denne knaggen eller lar dere beskyttelseslokkene bare dingle? Er det en nyttig ting for å f.eks unngå riper?

EinarV

Sitat fra: KnutOL på søndag 07. august 2016, klokken 08:57
Ser på bilder/videoer at det finnes en knagg i ladeluka til å henge  beskyttelseslokkene når man lader. Dere som allerede har en i3, bruker dere denne knaggen eller lar dere beskyttelseslokkene bare dingle? Er det en nyttig ting for å f.eks unngå riper?

Jeg bruker den og har ikke riper. Når jeg hurtiglader trykker jeg DC lokket innpå låsen på luken...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

Sungrazer

Har noen funnet ut hvordan man forhindrer bilen (telefonen, iPhone) fra å starte og spille av første sang i mediabiblioteket når man switcher til media i bilen? Begynner å bli rimelig lei av den første melodien nå! :D
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

Sungrazer

Fant ut av det - slettet hele $%&#! musikkbiblioteket. Bruker det ikke allikevel, men tror du ikke svineriet startet opp musikk streaming!? Logget av musikk streaming i musikk app´n, så nå får vi se. Kan ikke vente til IOS 10 kommer. Da får jeg slettet native apps. Phew!
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

rth

Fikk plutselig trøbbel med å få ut ladekabelen fra bilen. Vet at det skal finnes en kabel å trekke i bak ett deksel ved bakdøra. Finner ikke noe deksel der hvor bruksanvisningen peker. Er det bak en skumknott som er limt på i nedkant av stolpen?

Den løsnet plutselig ved lit låsing/åpning av dører og bakluke.  Men kan være greit å vite hvor denne befinner seg uansett.

rth

Fant "dekselet" som var skumgummien. Ikke akkurat et deksel.

Men seriøst. Hvordan har de funnet på noe sånt? 2 blå propper som sitter bom fast. Etter en del rigling fikk jeg løs den øverste og den åpnet ladeluke. Propp for ladekontakt var ikke mulig å rikke i det hele tatt. Etter forsiktig rigling med hovtang fikk jeg proppen så langt ut at den kunne beveges med fingrene. Litt rugging fram og tilbake, litt twisting noen få grader og den kom ut. UTEN ledningen.

Hvor mye hadde det kostet å laget noe som var enkelt å betjene. Gjerne der det er plassert. Men plast mot plast og en plastwire......

Heldigvis oppfører alt seg normalt igjen, og bil skal på service om ett par uker.

Beckern

Nødåpnere er elendige og ryker den ikke der nede henger den seg gjerne opp slik at ladeport blir stående i åpen posisjon slik at lading ikke lenger er mulig uten å "operere" bak/over ladeport.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA