Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Kanon

Blir spennende å teste den nye, for det burde vært mer dynamisk og startet tettere på avreise hvis en har mer A å gå på.
[/quote]

Har prøvd og finne ut om det er noen forskjell på ny og "gammel" batterioppvarming i delekatalogen som er online, men mine evner og tålmodighet strakk ikke til.

Hejduk

Ja, det er dokumentert i en annen tråd. Forvarming trekker 1000W, og det er pga 6A lading at oppvarming av batteriet starter 3t før avreise. Blir spennende å teste den nye, for det burde vært mer dynamisk og startet tettere på avreise hvis en har mer A å gå på.
[/quote]

Glimrende! Da klarer jeg meg også med eksisterene løsning.
Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

LMOR

Sitat fra: Kanon på søndag 17. juli 2016, klokken 21:32
Har prøvd og finne ut om det er noen forskjell på ny og "gammel" batterioppvarming i delekatalogen som er online, men mine evner og tålmodighet strakk ikke til.
Det er lett å finne ut hvis du har en link, men hvis du mener den tyske som noen la ut link til, så dekker den bare pre-production, som ikke trenger å være lik den vi får. Har ikke sett noen med datoen på delene etter 01.07.16 produksjonen?
Har også lest gjennom den nye bruksanvisningen uten å finne noe nytt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

[/quote]
Det er lett å finne ut hvis du har en link, men hvis du mener den tyske som noen la ut link til, så dekker den bare pre-production, som ikke trenger å være lik den vi får. Har ikke sett noen med datoen på delene etter 01.07.16 produksjonen?
Har også lest gjennom den nye bruksanvisningen uten å finne noe nytt.
[/quote]

Brukt denne:  http://www.realoem.com/bmw/en/select

LMOR

Det var den jeg tenkte på. Det er ingen data for juli produksjonen, kun for noen testbiler frem til april.

Men ellers trenger de ikke bytte noen deler for å varme opp batteriet til 20 grader. Det er mer enn nok tid til å få det til på 1000W i 3 timer, spesielt hvis du varmer hver dag. For å nå 10 grader står det normalt på ca 20 - 50 min, typisk 30min.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Kanon

Da er vel denne det samme?  94ah står det no

TM

Har de endret ladekabelen ? Er det sånn den ser ut nå ?

Hejduk

Når jeg bestilte bil mener jeg selger nevnte at det kommer ny ladekabel med bedre vanntetting av kladd.

Sent fra min D5803 via Tapatalk

Reservert model 3
2017 i3 protonic blue
2012 US Leaf LS rød
2002 Saxo hvit

Ingeniøren

Tror den har fått ny kladd ja - så en gul kabel stikke ut av en nye BMW i3 på jobb rett før ferien, sjekket ikke nærmere da, men fargen var lik denne.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

hemi

ser identisk ut med den vw gir med

02jan

Så den gule kladden på en ny i3(60ah) i vinter.
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Usikker på detta

"Riktig - se på det som en investering. Verdien på boligen har gått opp men en elbil "lader" i garasjen. 15' kan høres mye ut der og da men hva bruker ikke folk på f. esk. bad hvis fargen er feil  ;D "

Helt enig - jeg kjøpte nettopp en flaske whisky til 8k  :P

Ang. tilbudet jeg nevnte tidligere - ladeboks + innstallasjon for 15k -
Måtte finne ut av det og fikk svaret jeg ønsket:

Det er slik at ladeboks koster ca 15.000kr inkludert montering.
De legger da en ny kurs som er tilpasset ladestasjonen, og sjekker at resten av systemet er tilpasset dette strømforbruket.

Tror nok jeg klinker til på denne  jeg  :)

meshintas

Driver og vurderer det samme selv, noen som har noen formening om det går an å montere bmw ladeboks på en kurs på kun10A (fellesgarage, uten mulighet til å lette opp ny kurs, med elanlegg fra 70-tallet..)

TM

Sitat fra: meshintas på mandag 18. juli 2016, klokken 21:31
Driver og vurderer det samme selv, noen som har noen formening om det går an å montere bmw ladeboks på en kurs på kun10A (fellesgarage, uten mulighet til å lette opp ny kurs, med elanlegg fra 70-tallet..)
Jeg tviler på at det er mulig å konfigurere ladeboksen til å trekke bare 10A og jeg ville ikke brukt penger på en slik installasjon. Da ville jeg heller kjøpt en ekstra ladekabel, eventuelt en med CEE kontakt og hatt denne permanent tilkoblet. Volvo selger en kabel som er identisk lik Mennekes / Siemens som leveres i 16A versjon med CEE kontakt (Blå industrikontakt) som kan stilles trinnvis ned til 6A. Med Schiko kontakt går den opp til 13A.

meshintas

Okay, det er nok smartere ja. Få en elektriker til å montere CEE kontakt, eneste som er problemet da er varmegang fra kursen i garasjen min videre til sikringsskap som jeg ikke har kontroll på. Evt får jeg kan jeg montere ladeboks på huset siden jeg har parkeringsplass der og, men da må jo bilen stå ute.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA