Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

TM

Sitat fra: LMOR på mandag 06. juni 2016, klokken 12:56
En interessant ting er at når jeg velger 609 Navigasjon, så velges Alarm automatisk med pris 0.-. Alarm var omtrent det eneste som ikke var med i fully charged. Betyr dette at Alarm da er med i pakken likevel?
Alarm er nok ikke med i pakken. Det er jo mange som ikke ønsker alarm, så selv om det ikke er noe pristillegg, så må man aktivt velge det. Slik er det med DAB også. Det er inkludert i prisen i Norge, men selgeren / kunden må aktivt velge den opsjonen.

klilleng

Alarm koster (har kostet?) ihvertfall ekstra her i Norge.

Protonic Bleu

Sitat fra: LMOR på mandag 06. juni 2016, klokken 12:56
Sitat fra: Protonic Bleu på mandag 06. juni 2016, klokken 09:37
Fant en side der man nå kan bygge den nye i3 etter sine ønsker.

http://www.bmw.lu/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces;jsessionid=49d3d503347ac3c9365ca486dc69.3?country=LU&market=BELU&productType=1&brand=BI&locale=de_LU&name=b7s9k3s8#PAINT
Første som er oppe. Hva er forskjellen på Advanced og ikke?

Eneste jeg fant er fra denne siden:
http://bmwi3.belux-bmw.com

Ser ut som det er inklusive de 3 pakkene: comfort pakke, business navi og led lysene...

john

Sitat fra: klilleng på mandag 06. juni 2016, klokken 13:51
Alarm koster (har kostet?) ihvertfall ekstra her i Norge.

Ja alarm er Kr 3360 ekstra.
Er nesten det eneste man kan legge til på en Fully charged. (askebeger og låsebolter vel de to siste)

meshintas

mangler vel comfort access og såvidt jeg husker

MrBeery

Sitat fra: meshintas på mandag 06. juni 2016, klokken 19:43
mangler vel comfort access og såvidt jeg husker
Det er iallfall med i følge nettsiden:

Fully Charged Edition inkluderer:
•Hurtiglading AC 11 kW 3-fas og DC 50 kW, 19" vinterhjul ZVT, navigasjonssystem professional, gulvmatter i velour, gummimatter, LED frontlykter, koppholder, valgfri lakk
•Comfort Package Advanced: multifunksjonsratt, automatisk avblendbart sidespeil førerside, midtarmlene, oppbevaringspakke, lys- og regnsensor, klimaautomatikk, cruise control med bremsefunksjon
•Technology Package: Connected Drive Package, bluetooth professional, HiFi Harman/Kardon
•Lounge Package: Comfort Access, elektrisk soltak, solbeskyttende ruter
•World Package: Interiørdesign Suite i skinn, Driving Assistant plus, 20" sommerhjul 430

Men i følge prislisten mangler LED hovedlys. Det er vel mer eller mindre bekreftet av folk her inne at det følger med LED hovedlys?

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

meshintas

Ah kult, var sikker på at det (access) ikke var med av en eller annen grunn :p

JorgenM

Jeg lurer ikke å noe, men da jeg vasket bilen innvendig idag oppdaget jeg at det er en sigarett-tenner på undersiden av radioen. Den hadde i alle fall ikke jeg sett før :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

turfsurf

Jaggu. Det hadde jeg ikke oppdaget :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LMOR

Den har jeg brukt, men det var slike ting som burde vært skrevet i tips og triks tråden jeg prøvde å lage, men som ingen bruker  :'(
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MrBeery

Da har jeg testet en Fully Charged siden i ettermiddag. Det ble et enkelt valg for å si det sånn ;D

Nå er det bare fargen som gjenstår, fluid black eller mineral grey...

john

Sitat fra: MrBeery på onsdag 08. juni 2016, klokken 02:04
Da har jeg testet en Fully Charged siden i ettermiddag. Det ble et enkelt valg for å si det sånn ;D

Nå er det bare fargen som gjenstår, fluid black eller mineral grey...
FLuid black er skikkelig mye jobb å holde fin! Grå er mye enklere å eie over tid.
ALT synes på black..

MrBeery

Sitat fra: john på onsdag 08. juni 2016, klokken 12:00
FLuid black er skikkelig mye jobb å holde fin! Grå er mye enklere å eie over tid.
ALT synes på black..
Ja, det virker helt forjævlig. Det blir nok vi går for grå  8)

Det irriterer meg litt at en må velge 20" på Fully Charged siden de har høyere rullemotstand. Det gjør at den ligger over nivået til nåværende 60 Ah-modell i forbruk.

Synes BMW oppgir litt merkelige tall, rart at REx ligger lavere i forbruk. Også litt rart at den oppgis med 20" vinterhjul.

Dette er tallene BMW oppgir:

Forbruk ved blandet kjøring [kWh/100 km]:
60 Ah: 12,9
94 Ah: 12,6 (med 19"), 13,1 (med 20")

60 Ah REx: 13,5
94 Ah REx: 11,3 (med 19"), 11,9 (med 20" vinterhjul)

Haralda

Jeg tenkte som deg, Berry. Men står for Fluid Black, faktisk. Råstilig syn var det når den kruset nedover veien med soltaket oppe da jeg var i Stavanger nå nylig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA