Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Jeg har x antall problemer, i dag igjen med dugg om morgenen. Men 5-10min med defrost, så er det borte. Ville aldri kjøpte en bil uten, selv med disse irriterende vestlandsproblemene. Håper den nye har automatisk defrost. Kamera bør jo kunne se at det et dugg  ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MrBeery

Vi endte opp med en charged med litt ekstra utstyr. Har allerede endret på noen småting (endret til standard vinterfelger og la til comfort access). Nå er jeg i tvil igjen :P Usikker på hvor mye lengre en kan endre konfigurasjonen, men spørsmålet er vel egentlig om en skal gå for fully charged.

meshintas

Er det slik at den funksjonen som gjør at bilen automatisk bremser hvis fotgjengere løper ut foran bilen (i lavere hastighet) er inkludert i ACC? såfall er den der verdt hele prisen for det tilvalget mener jeg

Magster

Ja, og hvis man tar igjen bilen forran for fort også.

MrBeery

Er enig i at driving assistant plus vil endre måten bilen brukes på. Det som taler i mot fully charged for vår del er mer støy/mer rullemotstand på 20", skinninteriør og soltak (ikke direkte negativt men heller ikke nødvendig).

LMOR

Sitat fra: MrBeery på mandag 06. juni 2016, klokken 07:40
Er enig i at driving assistant plus vil endre måten bilen brukes på. Det som taler i mot fully charged for vår del er mer støy/mer rullemotstand på 20", skinninteriør og soltak (ikke direkte negativt men heller ikke nødvendig).
Samme som vi var gjennom. Men tilbudet på fully charged var bare for godt til å si nei til. Prisforskjellen er så lite at det ikke er verd å velge noe annet. Dekkene kan du sikkert bytte bort. Vinterdekkene er de 19", så den ekstra rullemotstanden betyr ikke så mye som sommeren. Da er det god rekkeviddde uansett.
Men soltak har jeg ellers planer om å spare inn både rullemotstand og ekstra vekt ved å bruke AC mindre.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Protonic Bleu

Sitat fra: rth på torsdag 02. juni 2016, klokken 13:25
Sitter her og lurer på om bilen skal oppgraderes eller om en skal beholde den "gamle". I den forbindelse er jo nettet ett hjelpemiddel.  ....  Så lenge en ikke skal ha en BMW i3.

Er det mulig?? Hvor er brosjyrer for ny modell? Hvor er oppdaterte prislister med valgmuligheter? Hvor er "Bygg din bil"? Prøver bmw.com, BMW i3 og Interior. Her har jeg ett roterende symbol som aldri går videre. Når jeg kontakter en forhandler så "Nei, de nettsidene er ikke helt i orden enda". Det tyder på at det ikke bare er jeg som er dårlig til å orientere meg på nette.

Er det noen som har linker hvor en kan finne relevant info.  Hvilke farger finnes på nye modeller, hvilke interiører finnes på nye modeller, hvilke tilleggsopsjoner finnes med hvilke forutsetninger og til hvilken pris. På ny 94Ah modell.

Hei igjen,

Fant en side der man nå kan bygge den nye i3 etter sine ønsker.

http://www.bmw.lu/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces;jsessionid=49d3d503347ac3c9365ca486dc69.3?country=LU&market=BELU&productType=1&brand=BI&locale=de_LU&name=b7s9k3s8#PAINT

Klykken

Tøft.
Maks utstyrt endte jeg på 52.500€, som grovt sett blir 490.000NOK :p
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ApeX

Sitat fra: LMOR på mandag 06. juni 2016, klokken 09:30
Sitat fra: MrBeery på mandag 06. juni 2016, klokken 07:40
Er enig i at driving assistant plus vil endre måten bilen brukes på. Det som taler i mot fully charged for vår del er mer støy/mer rullemotstand på 20", skinninteriør og soltak (ikke direkte negativt men heller ikke nødvendig).
Samme som vi var gjennom. Men tilbudet på fully charged var bare for godt til å si nei til. Prisforskjellen er så lite at det ikke er verd å velge noe annet. Dekkene kan du sikkert bytte bort. Vinterdekkene er de 19", så den ekstra rullemotstanden betyr ikke så mye som sommeren. Da er det god rekkeviddde uansett.
Men soltak har jeg ellers planer om å spare inn både rullemotstand og ekstra vekt ved å bruke AC mindre.

Vi tok den samme vurderingen. Fikk spekket en litt mer nøktern versjon til 301.000 (med 8 % rabatt), og gikk da like gjerne for en Fully Charged til 318.000. Vi syntes skinninteriøret var både behagelig og så bra ut, i tillegg til at vi syntes soltaket var ganske kult.

Vi har fått låne en Fully Charged i3 over helgen, og tok oss en tur fra Bergen til Voss på lørdag. Avstanden hjemmefra var ca 98 km, og til tross for at vi kjørte med 20" hjul, brukte soltaket flittig, hadde på høy musikk, til tider AC og ladet iphonen min hele turen, lå vi på 60 km igjen når vi kom til Voss.  Vi hadde bilen stort sett på Eco Pro, men økonomisk kjøring var ikke i fokus.

Jeg var litt bekymret for hjulstøy med 20", men kan ikke si jeg merket noe forskjell fra 19" som var på den forrige i3en vi prøvekjørte.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

rth

Hvordan får man 8% rabatt? Har jo inntrykk av at dette er nettopriser når en snakker med forhandler.

MrBeery

Sitat fra: ApeX på mandag 06. juni 2016, klokken 11:21
Sitat fra: LMOR på mandag 06. juni 2016, klokken 09:30
Sitat fra: MrBeery på mandag 06. juni 2016, klokken 07:40
Er enig i at driving assistant plus vil endre måten bilen brukes på. Det som taler i mot fully charged for vår del er mer støy/mer rullemotstand på 20", skinninteriør og soltak (ikke direkte negativt men heller ikke nødvendig).
Samme som vi var gjennom. Men tilbudet på fully charged var bare for godt til å si nei til. Prisforskjellen er så lite at det ikke er verd å velge noe annet. Dekkene kan du sikkert bytte bort. Vinterdekkene er de 19", så den ekstra rullemotstanden betyr ikke så mye som sommeren. Da er det god rekkeviddde uansett.
Men soltak har jeg ellers planer om å spare inn både rullemotstand og ekstra vekt ved å bruke AC mindre.

Vi tok den samme vurderingen. Fikk spekket en litt mer nøktern versjon til 301.000 (med 8 % rabatt), og gikk da like gjerne for en Fully Charged til 318.000. Vi syntes skinninteriøret var både behagelig og så bra ut, i tillegg til at vi syntes soltaket var ganske kult.

Vi har fått låne en Fully Charged i3 over helgen, og tok oss en tur fra Bergen til Voss på lørdag. Avstanden hjemmefra var ca 98 km, og til tross for at vi kjørte med 20" hjul, brukte soltaket flittig, hadde på høy musikk, til tider AC og ladet iphonen min hele turen, lå vi på 60 km igjen når vi kom til Voss.  Vi hadde bilen stort sett på Eco Pro, men økonomisk kjøring var ikke i fokus.

Jeg var litt bekymret for hjulstøy med 20", men kan ikke si jeg merket noe forskjell fra 19" som var på den forrige i3en vi prøvekjørte.
Godt å høre! Svaret kommer i morgen. Skal låne en Fully Charged over natta :)

ApeX

Sitat fra: rth på mandag 06. juni 2016, klokken 12:28
Hvordan får man 8% rabatt? Har jo inntrykk av at dette er nettopriser når en snakker med forhandler.

Arbeidsgiver hadde en avtale med forhandler som ga rabatt. Det var ikke noe jeg var klar over når vi dro for å kjøpe bilen, men selger nevnte det og sjekket i systemet. Endte med noen tusenlapper spart og at vi kjøpte en bedre utstyrt bil enn det som i utgangspunktet var planen.
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

LMOR

Med eller uten rabatt så blir prisforskjellen ca den samme. Så vurderingen om en skal gå for fully charged er uavhengig av rabatt.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

MrBeery

Sitat fra: LMOR på mandag 06. juni 2016, klokken 12:34
Med eller uten rabatt så blir prisforskjellen ca den samme. Så vurderingen om en skal gå for fully charged er uavhengig av rabatt.
Skjønner hva du mener, men vi hadde nok ikke vurdert Fully Charged om vi ikke fikk rabatt.

LMOR

Sitat fra: Protonic Bleu på mandag 06. juni 2016, klokken 09:37
Fant en side der man nå kan bygge den nye i3 etter sine ønsker.

http://www.bmw.lu/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces;jsessionid=49d3d503347ac3c9365ca486dc69.3?country=LU&market=BELU&productType=1&brand=BI&locale=de_LU&name=b7s9k3s8#PAINT
Første som er oppe. Hva er forskjellen på Advanced og ikke?

En interessant ting er at når jeg velger 609 Navigasjon, så velges Alarm automatisk med pris 0.-. Alarm var omtrent det eneste som ikke var med i fully charged. Betyr dette at Alarm da er med i pakken likevel?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA