Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

MrBeery

Hehe, ja nettopp. Grevlingen for holde seg i skogen for min del ;D

Klykken

#1726
Sitat fra: Harald Amundsen på fredag 03. juni 2016, klokken 12:04
Skal alle ha "blau" nå? Nå ble jeg i tvil da jeg har bestilt Fluid Black som de sier er vanskelig å holde pen, men er det virklig så ille? Blir vell behandling før hver sesong (sommer/vinter). Noen som har erfaring med Fluid Black?
Sort er generelt en lite tilgivende farge hvor riper (type vaskestriper) vises veldig godt. I tillegg er den vanskelig å holde "sort" pga trafikkfilm og generell skiitt. Blir fort matt og grå, om du skjønner. :)

Men med riktig vedlikehold er det desidert penest med sorte biler (etter min mening)! ;D

EDIT:
Flere sorte biler:
http://www.detailersclub.no/forums/topic/27487-ss-bmw-e39-shadowline-gr%C3%A5-til-svart-av-mikalsen/
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Tidligere hadde jeg kun sorte biler, men som sagt over her, sort lakk viser riper sinnsykt godt, ok er ofte veldig myk. Samme erfaring på VW, Audi, BMW og Tesla.

Generelt er lyse farger gode bedre på å skjule både riper og støv. F.eks  Sølv og Titan, tett fulgt av hvit.

På i3 er jeg en av de som synes at den sorte stripen sett fra siden er litt tøff, og bakfra ser det rart ut uansett.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

TM

Sitat fra: turfsurf på fredag 03. juni 2016, klokken 14:51
Tidligere hadde jeg kun sorte biler, men som sagt over her, sort lakk viser riper sinnsykt godt, og er ofte veldig myk.
Hvordan kan den være myk ?. Det er vel samme klarlakk på den som på en metallic-lakk ? I så fall skulle den vel være like godt beskyttet mot riper, men at skitt og riper synes bedre enn på andre farger er det ingen tvil om.

MrBeery

Vel, en kommer vel uansett ikke unna en bil som har sort panser, tak og bakluke. Da kan vel resten like greit være sort også :P

Klykken

Taket har kun klarlakk, og bakluken er stort sett av glass. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Panseret og spoileren, pluss lasteterskelen riper ihvertfall sykt lett.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

john

Når jeg får min vil jeg vurdere å foliere det som er sort med xpel eller liknende folie.

MrBeery

Nå ble jeg litt oppgitt. Tolket "cruisekontroll med bremsefunksjon" som følger med comfort-pakke som å være adaptiv cruisekontroll.

Er dette virkelig bare en vanlig cruisekontroll? Hvis dette er tilfelle er det helt utrolig at man må opp på toppakke for å få noe så vanlig som en adaptiv cruisekontroll. I tillegg ser den ut til å være langt unna kvaliteten på for eksempel e-Golf som bruker radar. Rett og slett vanvittig dårlig av BMW.

Klykken

Bremsefunksjon tilsier at den holder farten selv i nedoverbakke... Trodde samme da jeg kjøpte min i3. :P
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

MrBeery

Fantastisk misvisende markedsføring. Synes allerede at ekstrautstyret på i3 koster så usaklig mye, og skal man ha ACC så må en i prinsippet kjøpe fully charged (krever vel oppgradert interiør). Med andre ord, rimelig dårlig da ACC er standard på e-Golf.


turfsurf

Dere som klager på utstyrsprisen på i3 kan ikke ha kjøpt BMW, Mercedes eller Audi (eller dyrere VW) før. På siste fossilbilen vår kostet ekstrautstyret like mye som en hel i3...


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

turfsurf

Ellers så er dog VO-ACC som på i3 korrekt observert helt elendig, med noen få unntak (den følger ganske godt når den endelig virker)


Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Beckern

Så dårlig ACC er vil jeg ikke anbefale den med mindre man uansett skal ha oppgradet interiør.  Særlig gjelder dette om bilen står ute om natten.
ACC har da problemer over halvparten av året.

Magster

Mente jeg leste at kravet om oppgradert interiør er borte?

Ellers har jeg ikke hatt problemer med ACC på min i3. Den har koplet ut 6-7 ganger siden jeg kjøpte bilen i Januar, brukes daglig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA