Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

ApeX

Visualizeren er vel det nærmeste man kommer å "bygge" bil. Her kan du se hvordan bilen ser ut i 360 grader med ulike farger, felger og interiør (dog ikke oppdatert med Protonic Blue, og Solar Orange er ikke lenger tilgjengelig mener jeg å ha lest).

http://www.bmw.no/no/all-models/bmw-i/i3/2013/visualizer.html

Ellers så føler jeg at jeg egentlig fikk den informasjonen jeg trengte her:

http://www.bmw.no/no/topics/offers-and-services/Salgskampanjer/bmwi_94Ah_campaigns.html
Tesla Model 3 LR     | Bestilt 20.05.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

TM

Sitat fra: rth på torsdag 02. juni 2016, klokken 13:25
Er det noen som har linker hvor en kan finne relevant info.  Hvilke farger finnes på nye modeller, hvilke interiører finnes på nye modeller, hvilke tilleggsopsjoner finnes med hvilke forutsetninger og til hvilken pris. På ny 94Ah modell.
Nei, de ligger vel litt etter i markedsføring av bilen. Men hva gjør vel det når salget likevel er langt over produksjonskapasitet  ;). Ser iallefall at produksjonsuke har gått fra 29 til 35 på et par uker.,
Eneste nye farge er Protonic Blue.
Ikke noe nytt når det gjelder interiør annet enn at mørk eik er en opsjon.
Ellers er det nytt batteri og støtte for lading på 16A 3-fas -11 kW.
Så i teorien ikke så store endringer, men til sammen utgjør de en stor forskjell   :)

LMOR

+ den viktige 3-fase laderen.
Jeg tror det også er en del småting de ikke har informert om enda, men vi får se. Uansett trenger de tid på å få alle bildene i konfiguratoren til å stemme.
Som sist har de sikkert rushet bilen til markedet før materielle er klart.
Men som TM skriver er det tydeligvis mange som setter pris på det.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

rth

Det hjalp veldig å få link til riktig prisliste.  Jeg klarte bare å navigere meg fram til gammel.

Tror de kunne ha godt av å få inn litt ekspertise på visuell kommunikasjon.  :)

Klykken

Mhm, sleit med det samme forleden. "Bruk konfiguratoren på nettsiden", fikk jeg beskjed om av min kundekontakt. "Men jeg skal jo ha i3, og den finnes ikke i konfiguratoren"  ;D
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Lurer på hvorfor BMW velger å bruke Ah betegnelse på batteristørrelsen.
Forbruk oppgis jo i kW, så å bruke et begrep som Ah er jo bare å forvirre kunder. Jeg trodde 94 Ah var kapasiteten på hver celle ?
Ser forøvrig at spenningen på dette batteriet er 353V (mot 360V for 60 Ah), og ved å bruke online kalkulator mellom 94 Ah / 353 til kWh, så kommer jeg til de oppgitte 33,2 kWh. Hvorfor ikke kalle den i3 -33 kWh.  Kanskje de er redd for konkurrenter som kanskje tilbyr 60 kWh, og da høres 94 Ah finere ut ?  ;)

Magster

Evt redd for å sammenliknes kun på KWh, da folk kan overse at i3 har lavest forbruk i klassen

Protonic Bleu

Sitat fra: rth på torsdag 02. juni 2016, klokken 13:25
Sitter her og lurer på om bilen skal oppgraderes eller om en skal beholde den "gamle". I den forbindelse er jo nettet ett hjelpemiddel.  ....  Så lenge en ikke skal ha en BMW i3.

Er det mulig?? Hvor er brosjyrer for ny modell? Hvor er oppdaterte prislister med valgmuligheter? Hvor er "Bygg din bil"? Prøver bmw.com, BMW i3 og Interior. Her har jeg ett roterende symbol som aldri går videre. Når jeg kontakter en forhandler så "Nei, de nettsidene er ikke helt i orden enda". Det tyder på at det ikke bare er jeg som er dårlig til å orientere meg på nette.

Er det noen som har linker hvor en kan finne relevant info.  Hvilke farger finnes på nye modeller, hvilke interiører finnes på nye modeller, hvilke tilleggsopsjoner finnes med hvilke forutsetninger og til hvilken pris. På ny 94Ah modell.

På den tyske BMW siden kan du bygge din egen bil. Pakkene er nok forskjellige, men ellers passer det ganske greit.
http://www.bmw.de/vc/ncc/xhtml/start/startWithConfigUrl.faces;jsessionid=558cdfca2c96cb2188a091c75cde.2?country=DE&market=DE&productType=1&brand=BI&locale=de_DE&name=q0u0t7c8#MODEL_ENGINE

Hei, forresten :)
Er helt ny her. Bestillte den nye i3 som skal komme i oktober.
Har lest meg gjennom hele tråden. Spennende lesning  :) Takk for det!

TM

@Protonic Blue, Gratulerer !  Ut fra signaturen din tror jeg at du valgte samme farge som meg, bortsett fra at du får Bleu og jeg får Blue  :D

LMOR

Sitat fra: Protonic Bleu på fredag 03. juni 2016, klokken 10:25
På den tyske BMW siden kan du bygge din egen bil.
Det er den gamle modellen, men nå har de oppdatert med 60Ah i navnet, så noe er nok på gang. Kommer sikkert snart med riktige farger, og da ser vi også om det er små andre forskjeller også.

Kommer også snart på de engelske sidene. Der har de fjernet i3 helt fra konfigureringen nå i det siste.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Haralda

Skal alle ha "blau" nå? Nå ble jeg i tvil da jeg har bestilt Fluid Black som de sier er vanskelig å holde pen, men er det virklig så ille? Blir vell behandling før hver sesong (sommer/vinter). Noen som har erfaring med Fluid Black?

TM

Sitat fra: Harald Amundsen på fredag 03. juni 2016, klokken 12:04
Skal alle ha "blau" nå? Nå ble jeg i tvil da jeg har bestilt Fluid Black som de sier er vanskelig å holde pen, men er det virklig så ille? Blir vell behandling før hver sesong (sommer/vinter). Noen som har erfaring med Fluid Black?
Ut i fra hva min forhandler fortalte, så selger de flest grå og sort. Sort er vel den stiligste fargen og gjør at den ser ut som en vanlig bil. At mange på forumet velger blå er nok at de har en grå eller sort fra før, og forandring fryder jo  som kjent  ;)

Protonic Bleu

Skal alle ha "blau" nå?

Har alltid elsket den blåfargen på i8. Siden den nå ble tilgjenglig på nye i3 måtte jeg selvfølgelig ha den  ;D

Dessuten har vi en BMW 520 i imperial blå. Så kan de to kose seg i garasjen :)

MrBeery

Bestilte også Fluid Black, synes det ser desidert best ut da en ikke får "det sorte beltet", noe som gjør den spesielt stygg bakfra :p

Hei forresten! Jeg er også ny på forumet, bestilte en Charged med litt ekstra godsaker. Levering siste uke i August :D

TM

Det "sorte beltet" er det som mange synes gir bilen særpreg. I Copparis hvit får den klassisk "grevling"-look  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA