Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Karbon

Sitat fra: LMOR på torsdag 24. april 2014, klokken 00:14
Sitat fra: Karbon på torsdag 24. april 2014, klokken 00:07
Eco pro

Hvis jeg plutselig har lyst til å kjøre på eco pro en runde, så må jeg velge det hver gang jeg starter bilen.  Har vært greit om innstillingen kunne vært like smart som radioen eller tempen. Eller er det noe som jeg gjør feil?
Nei, du gjør ikke noe feil. Prøv å skru lyden høyt, og se om den står like høyt neste gang du starter. Det er sikkert like mange som er glad for at den alltid starter i Comfort, som ikke er det. Samme med sportsmodus på min andre BMW.

Ja jeg skrur lyden både høyt og lavt, og neste gang jeg starter opp er kanal og lyd som forrige gang.  Så det er som det skal være.  Nå er det vel Comfort som er "sportsmodus" på denne.

LMOR

Sitat fra: Karbon på fredag 25. april 2014, klokken 19:42
Ja jeg skrur lyden både høyt og lavt, og neste gang jeg starter opp er kanal og lyd som forrige gang.  Så det er som det skal være.  Nå er det vel Comfort som er "sportsmodus" på denne.
Hvis du med neste gang, mener i løpet av 10-20 min, så stemmer det, men hvis du mener dagen etter, så skal jeg sjekke, med det er i hvert fall ikke normalt på en BMW. Hvis du hadde lyden på fullt, så blir det en sikkerhetsrisiko hvis musikken kommer med full styrke neste gang du skrur på lyden...

Enig i at Comfort er sportsmodus, men poenget er at Comfort er standardprogrammet, og det er ikke sportsmodus.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

dynaudio

Har nå kjørt vår i3 en måneds tid, og er veldig godt fornøyd. Men jeg savner visning av aktuell utetemperatur. Får lagt opp værmelding på splitt screen, men finner altså ikke aktuell utetemperatur

LMOR

Sitat fra: dynaudio på fredag 25. april 2014, klokken 21:34
Har nå kjørt vår i3 en måneds tid, og er veldig godt fornøyd. Men jeg savner visning av aktuell utetemperatur. Får lagt opp værmelding på splitt screen, men finner altså ikke aktuell utetemperatur
Det er enkelt  ;)
Du trykker inn knappen ytterst på venstre spak til du seg den.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

GelpMan

Hei :)

Byttet over til sommerdekk for et par uker siden. Jeg gjorde dette selv, men la merke til at det ene jekkfeste var borte... dvs det stikker ut noe som ser ut som små plast brakketter på hvert jekk punkt, disse var det 3stk av men det manglet på venstre side bak.

Kjente på de andre "brakkettene" at de kunne beveges på, men klarte ikke løsne de.

Spørsmålet er om de 3 "brakkettene" skal bort?? Eller om det mangler et?

Truls Martin

Sitat fra: GelpMan på lørdag 26. april 2014, klokken 10:45
Hei :)

Byttet over til sommerdekk for et par uker siden. Jeg gjorde dette selv, men la merke til at det ene jekkfeste var borte... dvs det stikker ut noe som ser ut som små plast brakketter på hvert jekk punkt, disse var det 3stk av men det manglet på venstre side bak.

Kjente på de andre "brakkettene" at de kunne beveges på, men klarte ikke løsne de.

Spørsmålet er om de 3 "brakkettene" skal bort?? Eller om det mangler et?

Da vil jeg tro det mangler et. På alle fossilBMW er det i hvertfall en firkantet plastkloss som danner jekkepunktet. Disse er festet med et slags klips opp i kanalen.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

LMOR

Sitat fra: Karbon på fredag 25. april 2014, klokken 19:42
Ja jeg skrur lyden både høyt og lavt, og neste gang jeg starter opp er kanal og lyd som forrige gang.
Har nå testet på full styrke i går kveld. I dag er volumet på under 50%. Akkurat som på alle andre BMW jeg har kjørt med de siste versjonene av iDrive.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Karbon

Sitat fra: LMOR på lørdag 26. april 2014, klokken 14:49
Sitat fra: Karbon på fredag 25. april 2014, klokken 19:42
Ja jeg skrur lyden både høyt og lavt, og neste gang jeg starter opp er kanal og lyd som forrige gang.
Har nå testet på full styrke i går kveld. I dag er volumet på under 50%. Akkurat som på alle andre BMW jeg har kjørt med de siste versjonene av iDrive.

Ikke testet full guffe på volum enda :-)  Men parkerte bilen ved butikken med ubehagleig høyt volum og da jeg kom ut å skulle kjøre fikk jeg eksakt samme ubehagelige volumet som jeg hadde da jeg parkerte.  Samme hvis jeg justerer til nesten ikke hørbart.

Men skitt au...   Det er den forbanna ACC som iriterer meg mest.  Slår seg av inn/ut og inne i tuneller, ved skarp sol, og helt håpløs hvis sola ligger lavt mellom trær o.l. , en og annen møtende bil.  Ellers mange nedbremsinger for skygger av gangbroer osv.  Det ender med en bil i ræva.  Kan dette bli bedre med en bit solfilm forran kameraet tro?

LMOR

#173
Kan være tilfeldighet, at bilen leser disse sidene, eller at den faktisk bruker 1mnd+ på å kalibrere seg... Den siste uken har faktisk ACC fungert bedre, selv med mer sol. På en tur over bro og i tunnel, der den tidligere koblet ut minst 3 ganger, koblet den ikke ut en eneste gang sist tur.

(ellers har du som nevnt tidligere rett i at lydnivået ikke endrer seg under en normal handletur, men dagen etter (og sikkert før det), så reduseres ekstremverdier.)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Karbon

I dag var det ok helt til første tunell, og da fikk jeg beskjed "keep your distance" eller noe sånt.  Det var ikke antydning til sol.  Og bilen forran var det veldig god avstand til.  (Trafic-queue Assistant 5AR,
Driving Assistant Plus 5AT, Dynamisk cruise control 544.)

LMOR

Jeg har mistenkt at den oppfatter 2 av lysene i tunnellen som en mulig bil, og så kobler ut.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Hadde en feeling på at denne greia ville være et irritasjonsmoment. Glad jeg ikke bestilte.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Karbon

Sitat fra: LMOR på mandag 28. april 2014, klokken 20:09
Jeg har mistenkt at den oppfatter 2 av lysene i tunnellen som en mulig bil, og så kobler ut.

Det hørtes faktisk logisk ut.  Kanskje man kan montere caps på kameraet så den ikke ser lyset i taket?? :P

LMOR

Sitat fra: Karbon på mandag 28. april 2014, klokken 20:21
Sitat fra: LMOR på mandag 28. april 2014, klokken 20:09
Jeg har mistenkt at den oppfatter 2 av lysene i tunnellen som en mulig bil, og så kobler ut.
Det hørtes faktisk logisk ut.  Kanskje man kan montere caps på kameraet så den ikke ser lyset i taket?? :P
Tror den allerede har en caps, men når vinkelen mot lysene eller solen blir så lav at den er på høyde med billys, så er det nok ikke så mye mer å gjøre.

Til Klykkens kommentar, så er gleden med å ha ACC betydelig større enn irritasjonen over at den stopper oftere enn en radarbasert løsning.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Terondo

Den fungerer stort sett hele tiden. I noen enkelte rare lys-situasjoner, hvor det er tvil, kobler den ut. Spesielt kjekt er det å ha ACC i lange køer, hvor man blir pent nødt til å ligge, hvor farten er fryktelig ustabil. I de tilfellene blir man tussegal av kengurukjøringen til de forran, men med ACC kan man bare sette på noe god musikk og nyte turen.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA