Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

ENY

Hei,

noen som vet om det kommer hurtiglading i området Namsos, Overhalla, Rørvik?
Dårlig greier fra Steinkjer og nordover...
2016 BMW I3 High Voltage pluss pluss
2011 BMW 320D xDrive Touring- solgt
2006 BMW 320D Touring- solgt
2004 BMW 316I Sedan- solgt

Lidenskap for BMW

Klykken

Du har en hurtiglader fra Fortum ved E6 i Grong. På samme sted som Teslas Supercharger. Ellers var det planlagt en hurtiglader ved kommunehuset i Overhalla, men den ble for dyr visstnok. Skal komme en 32A der, med tiden.

Er en 32A type2 på Skage mellom overhalla og namsos, på baksiden av Spar-butikken.

Ellers Bilsenteret i Namsos en 32A type2 på veggen for lading av sine egne lånebiler, som sikkert kan benyttes ved nød.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. april 2016, klokken 10:25
Du har en hurtiglader fra Fortum ved E6 i Grong. På samme sted som Teslas Supercharger. Ellers var det planlagt en hurtiglader ved kommunehuset i Overhalla, men den ble for dyr visstnok. Skal komme en 32A der, med tiden.

Er en 32A type2 på Skage mellom overhalla og namsos, på baksiden av Spar-butikken.

Ellers Bilsenteret i Namsos en 32A type2 på veggen for lading av sine egne lånebiler, som sikkert kan benyttes ved nød.

Jasså, er det en hurtiglader for I3 på Grong sier du :) Det visste jeg ikke:) Er vel ikke noe problem å kjøre Steinkjer-Grong med ferielast skulle jeg tro.

Lidenskap for BMW

ENY

Sitat fra: ENY på tirsdag 26. april 2016, klokken 14:11
Sitat fra: Klykken på tirsdag 26. april 2016, klokken 10:25

Jasså, er det en hurtiglader for I3 på Grong sier du :) Det visste jeg ikke:) Er vel ikke noe problem å kjøre Steinkjer-Grong med ferielast skulle jeg tro.

Hvorfor står ikke den laderen på hurtiglade kartet?

Lidenskap for BMW

Klykken

Det vet ikke jeg, nei.
https://map.chargedrive.com/ Finner den her i alle fall. Og selvsagt, den er operativ. Var der for noen dager siden, uten å lade riktignok.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Hvordan får jeg aktivert BMW Apps? Må jeg ha 6NR. Har Lastet ned BMW Connected Appen men får ikke "BMW Apps" tilgjengelig i menyen på bilen. Trudde man fikk dette automatisk når man valgte stor skjerm.
Skal ærlig innrømme at det går i rundt oppe i hodet, så jeg tar vel sikkert feil. Hadde vært kjekt å kunne styre for eks. Spotify via Idrive hjulet.
Mulig å etterbestille eventuelt?

Lidenskap for BMW

Klykken

Fungerer kun med iPhone. Og kabel. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

ENY

Sitat fra: Klykken på torsdag 28. april 2016, klokken 07:21

Har begge deler men får fortsatt ikke til :(

Lidenskap for BMW

bromm

Sitat fra: ENY på torsdag 28. april 2016, klokken 09:48
Sitat fra: Klykken på torsdag 28. april 2016, klokken 07:21

Har begge deler men får fortsatt ikke til :([/size]
Du må ha opsjonen 6AK (Connected Drive Services) for bruk av BMW Connected-appen. Det samme gjelder for IFTTT-integrasjon via Widgeten fra BMW Labs. Hvis du ikke har 6AK så er ikke alle håp knust helt, men det kan være veldig vanskelig å få det til via kjøp av slike opsjoner i "app store" for din bil, siden det fortsatt ikke finnes i Norge (shame on you BMW). Derfor anbefaler jeg ALLTID nye kjøpere å ta med 6AK fra fabrikk (2.400kr), fordi slik det er nå så må man registrere bilen på Tysk eller Engelsk CD-konto for å kunne kjøpe 6AK, og det er ganske omfattende og omstendig. Noen har gjort det (søk på 6AK eller Connected her inne), men jeg vet ikke om opsjonen forblir permanent på bilen hvis man går tilbake til Norsk CD-konto...

Klykken

Sliter med å få oppdatering fra bilen i iRemote-appen. Flere?
Trodde først det var WIFIen som køddet seg, men er ingen forskjell om jeg prøver via mobilnettet.

EDIT:Kommer ikke inn på nettsidene heller.
"Error 502: Bad Gateway!" er beskjeden jeg får.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Helelektrisk bilpark <3

Sungrazer

Jepp - samme her. Får ikke kontakt verken på app eller webside.

"Error 502: Bad Gateway!

The proxy server received an invalid response from an upstream server."

Tyder på at de har noe trøbbel med backend systemer, eller at de holder på med en oppgradering. Hørte noen snakke om at de hadde problemer over dammen i går. Jeg fikk kontakt i morges.
2015 BMW i3 - (solgt)
2018 BMW i3 - LCI Imperial Blue Metallic

turfsurf

Sitat fra: bromm på torsdag 28. april 2016, klokken 10:15
Noen har gjort det (søk på 6AK eller Connected her inne), men jeg vet ikke om opsjonen forblir permanent på bilen hvis man går tilbake til Norsk CD-konto...
Jeg hadde problemer når jeg prøvde å flytte bilen tilbake til norsk konto, men det skjedde samtidig som det var andre tilkoblingsproblemer med Connected drive. Jeg fikk etter en del runder snakket med noen tyske ingeniører som fortalte at det følger bilen, så det spiller ingen rolle om man tar bilen inn og ut av konto osv.  Så ikke så mye å være redd for, men min bil står fremdeles på tysk konto... Når det gjelder nytteverdien, så vil jeg si at hvis man ikke har bruk for betalingstjenesten trafikk informasjon, så er 6AK ikke mye verdt. Ifttt er morsomt, men kravet om bil-widget på split screen suger.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

bromm

Sitat fra: turfsurf på fredag 29. april 2016, klokken 20:00
Når det gjelder nytteverdien, så vil jeg si at hvis man ikke har bruk for betalingstjenesten trafikk informasjon, så er 6AK ikke mye verdt. Ifttt er morsomt, men kravet om bil-widget på split screen suger.
Nytteverdien av Connected Drive er vel like subjektivt som folks behov for å være på nett. Dagens ungdom hadde ikke overlevd 2 timer uten, mens de fleste (langt fra alle) pensjonistene prøver alt de kan for å holde seg unna ;)
Selv er jeg vel midt i mellom mht. alder, men ALDRI i verden om jeg ville ha klart meg uten CD i min egen i3, etter at jeg har lært å bruke de fantastiske mulighetene som ligger der. Spesielt Twitter-meldinger er fantastisk for bruk i bil, og med de rette "follows" så får man alt av viktige trafikkmeldinger og nyhetsmeldinger mens man kjører (i sanntid). Alle politidistriktene har sin egen twitter-konto og det samme gjelder Vegvesenet - de er svært flink til å oppdatere følgerne, og jeg kan ikke huske hvor mange ganger jeg har blitt advart om tunnelstengninger, trafikkulykker etc., slik at jeg i god tid kan gjøre omkjøring før jeg selv står der i stampe. Og hvor tror dere jeg først hørte om helikopterulykken i går ? (Tips: jeg kjørte bil, og det var ikke radioen).

De andre appene er også veldig nyttige, selv om de brukes sjeldnere. Life360 er jo fenomenalt når jeg skal hente dattra på en "ny plass", nå som hun stadig utvider horisonten i tenårene (posisjonen hennes lastes automatisk inn som destinasjon i navigasjonen). Glympse er like arti når jeg vil dele posisjonen min til andre. Spotify er jo en selvfølge for de fleste og nettradio er vanvittig arti for de som er fra utlandet (eller hvis man vil høre på norsk radio når man er på ferie i Gøteborg ;) )

Men det er likevel IFTTT-integrasjonen som er aller viktigst for fremtiden - og her vil det skje så mye at man ikke kan tenke seg til mer enn toppen av isfjellet når det kommer til muligheter. At widget må være aktiv spiller ingen rolle for de som har et aktivt liv på nett, for da må man ha den varslingskanalen åpen hele tiden uansett. Twittermeldinger og SMS hagler på hele tiden, og samtidig vil man også bli varslet fra andre viktige kilder som f.eks hjemmealarm, værstasjoner etc. Når denne integrasjonen blir videreutviklet av BMW, spesielt med tanke på de EV-relaterte parameterne for i3, så vil det åpne seg masse muligheter for å styre forvarming, få melding om utløst alarm, skreddersy varslingsløsninger hvis dører/vinduer er åpne osv. Det er kun fantasien som er begrensningen snart - og alt dette koster altså ynkelige 2.400kr ! Det er intet mindre enn fantastisk...

ENY

Sitat fra: bromm på lørdag 30. april 2016, klokken 12:59
Sitat fra: turfsurf på fredag 29. april 2016, klokken 20:00
Når det gjelder nytteverdien, så vil jeg si at hvis man ikke har bruk for betalingstjenesten trafikk informasjon, så er 6AK ikke mye verdt. Ifttt er morsomt, men kravet om bil-widget på split screen suger.
Nytteverdien av Connected Drive er vel like subjektivt som folks behov for å være på nett. Dagens ungdom hadde ikke overlevd 2 timer uten, mens de fleste (langt fra alle) pensjonistene prøver alt de kan for å holde seg unna ;)
Selv er jeg vel midt i mellom mht. alder, men ALDRI i verden om jeg ville ha klart meg uten CD i min egen i3, etter at jeg har lært å bruke de fantastiske mulighetene som ligger der. Spesielt Twitter-meldinger er fantastisk for bruk i bil, og med de rette "follows" så får man alt av viktige trafikkmeldinger og nyhetsmeldinger mens man kjører (i sanntid). Alle politidistriktene har sin egen twitter-konto og det samme gjelder Vegvesenet - de er svært flink til å oppdatere følgerne, og jeg kan ikke huske hvor mange ganger jeg har blitt advart om tunnelstengninger, trafikkulykker etc., slik at jeg i god tid kan gjøre omkjøring før jeg selv står der i stampe. Og hvor tror dere jeg først hørte om helikopterulykken i går ? (Tips: jeg kjørte bil, og det var ikke radioen).

De andre appene er også veldig nyttige, selv om de brukes sjeldnere. Life360 er jo fenomenalt når jeg skal hente dattra på en "ny plass", nå som hun stadig utvider horisonten i tenårene (posisjonen hennes lastes automatisk inn som destinasjon i navigasjonen). Glympse er like arti når jeg vil dele posisjonen min til andre. Spotify er jo en selvfølge for de fleste og nettradio er vanvittig arti for de som er fra utlandet (eller hvis man vil høre på norsk radio når man er på ferie i Gøteborg ;) )

Men det er likevel IFTTT-integrasjonen som er aller viktigst for fremtiden - og her vil det skje så mye at man ikke kan tenke seg til mer enn toppen av isfjellet når det kommer til muligheter. At widget må være aktiv spiller ingen rolle for de som har et aktivt liv på nett, for da må man ha den varslingskanalen åpen hele tiden uansett. Twittermeldinger og SMS hagler på hele tiden, og samtidig vil man også bli varslet fra andre viktige kilder som f.eks hjemmealarm, værstasjoner etc. Når denne integrasjonen blir videreutviklet av BMW, spesielt med tanke på de EV-relaterte parameterne for i3, så vil det åpne seg masse muligheter for å styre forvarming, få melding om utløst alarm, skreddersy varslingsløsninger hvis dører/vinduer er åpne osv. Det er kun fantasien som er begrensningen snart - og alt dette koster altså ynkelige 2.400kr ! Det er intet mindre enn fantastisk...

Så da er det altså for sent for meg å få denne herligheten da :) Ingen quick-fix ser det ut for..

Lidenskap for BMW

turfsurf

Det er bare å registrere bilen på tysk eller uk Connected drive og bestille Connected drive services derifra.

Sent from my iPad using Tapatalk
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA