Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

LMOR

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leitom

2016 - BMW i3 - Arravani Grey
2012 - BMW 320d xdrive - E91 - Safir black

Ara

En funksjon jeg savner, som jeg hadde på en Golf for lenge siden, er demping av musikken når man setter bilen i revers. Veldig greit for å kunne høre ryggesensoren tydeligere.
Regner med at dette ikke finnes på i3, eller er det bare jeg som ikke har klart å finne et menyvalg for det?

Klykken

Musikken dempes automatisk hos meg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Mulig jeg blander sammen BMWene her, men tror du finner en innstilling der du kan sette sensorlyden relativt til musikkvolumet, så blir det enda tydeligere.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

bromm

#1460
Sitat fra: LMOR på torsdag 28. januar 2016, klokken 09:07
Mulig jeg blander sammen BMWene her, men tror du finner en innstilling der du kan sette sensorlyden relativt til musikkvolumet, så blir det enda tydeligere.
Ja, dette finnes i "Instillinger -> Lyd"-menyen. Ryggevarsling kalles PDC. Riktig som det er sagt ovenfor; hvis man spiller høyt på radio/media, så vil lyden dempes automatisk når PDC-systemet oppdager hindringer (og ikke ellers)...

Ara

Jeg fant menyvalget og justerte opp lyden, men det hjalp lite. Musikken ble ikke dempet, selv ikke når sensoren viste rødt.

MortenH

Sitat fra: Olemann på fredag 25. desember 2015, klokken 17:22

Autostop systemet på biler med denne pakken, virker det bare i lavere hastigheter eller er det også aktivt ved kjøring på f.eks. motorvei?

Jeg har opplevd en gang under ACC kjøring på motorvei i ca 90 km/t at bilen reduserte farten brått. Det må ha vært en luke på minst 200 meter fram til bilene som bremset ned. Jeg var overrasket over hvor langt fram bilen kunne lese trafikkbildet.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

bromm

Sitat fra: MortenH på mandag 01. februar 2016, klokken 19:00
Sitat fra: Olemann på fredag 25. desember 2015, klokken 17:22

Autostop systemet på biler med denne pakken, virker det bare i lavere hastigheter eller er det også aktivt ved kjøring på f.eks. motorvei?

Jeg har opplevd en gang under ACC kjøring på motorvei i ca 90 km/t at bilen reduserte farten brått. Det må ha vært en luke på minst 200 meter fram til bilene som bremset ned. Jeg var overrasket over hvor langt fram bilen kunne lese trafikkbildet.
Det kan du nok oppleve ja, systemet er beskrevet til å fungere opp til 40 meter for selve nødbremsefunksjonen, men ACC vil gjerne fungere på en god del lengre avstand enn det (avhengig av visibility som det heter på engelsk).

Se også http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12948.msg436323.html#msg436323, med link til pdf for hele systemet.

moonbuggy

Det er også noe av problemet med ACC, særlig utenfor skikkelig motorvei. Man blir for mye styrt av bilen(e) foran, med oppbremsing og aksellerasjon. Personlig lager jeg nesten alltid større luker, når det er mulig, og bruker den som buffer mot bilen foran. Det gir nesten alltid roligere kjøring enn ACC klarer.

Meldola

#1465
Sitat fra: Meldola på onsdag 27. januar 2016, klokken 13:55
Sitat fra: esselt på onsdag 27. januar 2016, klokken 13:25
Sitat fra: Meldola på onsdag 27. januar 2016, klokken 12:55
Automatisk dimming av speil. Er det riktig at det kun er på venstre og innerspeil mens det til høyre ikke har denne funksjonen?

Alle mine speil dimmer, dette hørtes ikke riktig ut. Du kan ofte se om et speil har muligheten til å dimmes ved at det er en litt annen (lysere) farge på glasset 0,5-1cm fra kanten av speilglasset, vil tro du ser dette på høyre speil til deg også. Hvis det er saken ta kontakt med forhandleren.

Såvidt jeg har oppdaget dimmes de ytre speil uavhengig av det på innsiden.

Da har de klart å montere feil speil på min høyre side. Bare å ringe verkstedet og få ett nytt ett da. Syntes det var  en litt snodig løsning :p

Var innom BMW i dag. Fikk beskjed om at fra Novemberproduksjon var det kun dimming på førersiden. Skal jeg oppleve slik luksus får jeg heller ta meg en tur i Octaviaen:p
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Klykken

Makan. Hørtes nesten ut som en dårlig unnskyldning for å slippe å utbedre en feillevering.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Beckern

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 02. februar 2016, klokken 01:02
Det er også noe av problemet med ACC, særlig utenfor skikkelig motorvei. Man blir for mye styrt av bilen(e) foran, med oppbremsing og aksellerasjon. Personlig lager jeg nesten alltid større luker, når det er mulig, og bruker den som buffer mot bilen foran. Det gir nesten alltid roligere kjøring enn ACC klarer.

Liker ACC best når jeg ligger i kø, enten rykkvis krypfart eller langsomt flytende. Maks 40. Fungerer avslappende der. Man kan ikke stole 100% på ACC så i høyere fart blir det nesten mer slitsomt ved at man sitter og venter på feil slik at man må avbryte.

Kanon

Sitat fra: moonbuggy på tirsdag 02. februar 2016, klokken 01:02
Det er også noe av problemet med ACC, særlig utenfor skikkelig motorvei. Man blir for mye styrt av bilen(e) foran, med oppbremsing og aksellerasjon. Personlig lager jeg nesten alltid større luker, når det er mulig, og bruker den som buffer mot bilen foran. Det gir nesten alltid roligere kjøring enn ACC klarer.

Når jeg når igjen biler med lavere hastighet, justerer jeg ned målhastigheten til ca 1 km/t fortere enn det køen går i. Kjappt gjort med tommelen, det sparer strøm og bilen jager mindre.

Til dere med november update: opplever dere at ACC fungerer bedre?
.

Snapcase

Kjapt spørsmål, jeg bestilte med 6AK ConnectedDrive men klarer ikke å finne noe ut hvordan jeg får TuneIn\Spotify webradio inn i bilen? Funnet stedet i menyen trur jeg, men får beskjed om å sette inn noe USB greier å oppdatere derfra.

Noen som skjønner noe av dette?


Prøvde å finne ut av dette på ConnectedDrive nettsiden, trykket inn VIN nr ett sted og så at det var en oppdatering til bilen "UPD05073.bin" Er det dette tru som gjør at TuneIn kan fås?

Også usikker på om jeg har nyeste software versjon, ser ikke den berømte % noe sted. Ikke klart å finne ut hvor software versjon står.

Får jo såklart ikke sjekket før senere i kveld da bilen ble kidnappet av samoboer i dag tidlig så  jeg kjører en 5 år gammel X1  med manuel gir, ugh.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA