Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Demented_Genius

#1230
min er blå inni når jeg låser opp. men endrer farge når jeg går inn. tror det er der bare når den står til ladding. skal sjekke

Skjer uten lading også. Blått lys når jeg opner med nøkkelen.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Geir Bergmann

Ja ok  :)
Har du oppgradert interiør da?
Jeg har selv opgradert til "loft". Håper bare ikke det kreves skinn. En veit jo aldri  ;D
Eller om det er noe annet utstyr det følger med.
BMW i3 fra 23.12.2015

Demented_Genius

Jeg har Loft. Men mulig det ligger i 5AK LED lyselementer....
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Geir Bergmann

Ja ok :)
Jeg har begge deler, så da satser jeg på at det kommer på min bil også :)
BMW i3 fra 23.12.2015

Ingeniøren

Jeg har oppgradert til Lodge og LED lys. Lyser herlig blått når jeg låser opp og skifter til gult når jeg går inn - trenger ikke lade  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LMOR

Det kommer med oppgradert interiør. Samme med sminkelys osv.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

JorgenM

#1236
Har hatt en god del BMW opp igjennom årene og alle har hatt feste på tanklokk-luken for å henge tanklokket på. Er ikke noe å henge de to lokkene til i3 på såvidt jeg kan se. Skal det ikke være det eller er det min bil som mangler noe?

Nå er det vel ingen fare for riper i lakken, men liker likevel ikke at de bare henger ned :)

REDIGERT #1: fant linken under i en annen tråd så nå skal jeg ut i garasjen og sjekke det festet :)
http://bmwi3.blogspot.no/2014/06/after-2000-miles-part-two-dislikes.html

REDIGERT #2: fant "kroken" nå. Konstaterer vektbesparelse også på det området :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Anterialis

Hvordan skrur jeg av varmeapparatet, altså at kun viftene er påslått på ønsket intensitet? AC/kulde kan jo skrues av med A/C-knappen, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skrur av varmen, temperaturindikatorer går jo bare til 16...?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

TorS

Sitat fra: Anterialis på mandag 26. oktober 2015, klokken 21:44
Hvordan skrur jeg av varmeapparatet, altså at kun viftene er påslått på ønsket intensitet? AC/kulde kan jo skrues av med A/C-knappen, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skrur av varmen, temperaturindikatorer går jo bare til 16...?
ECO PRO + ?
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

Demented_Genius

trykke på - på vifta til den skrur av?
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Anterialis

Ja ECO pro + gjør jobben, men finns et andre løsninger?

Forslaget over betyr at jeg ikke får sirkulert lufta inne noensærlig, jeg ønsker å ha vifta påslått, men uten å bruke energi på oppvarming...
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

ifarta

Venter på BMW i3 i hvit med loft interiør.

bromm

#1242
Sitat fra: Anterialis på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 00:02
SitatHvordan skrur jeg av varmeapparatet, altså at kun viftene er påslått på ønsket intensitet? AC/kulde kan jo skrues av med A/C-knappen, men jeg har ikke funnet ut hvordan jeg skrur av varmen, temperaturindikatorer går jo bare til 16...?
Ja ECO pro + gjør jobben, men finns et andre løsninger?

Forslaget over betyr at jeg ikke får sirkulert lufta inne noensærlig, jeg ønsker å ha vifta påslått, men uten å bruke energi på oppvarming...
Det du spør om er jo da altså "Eco PRO +", hvor det ikke blir brukt energi på varme/kjøling, men hvor sirkulasjon av luft (og defrosting) blir opprettholdt ;) Den eneste andre innstillingen du har er AC-knappen, som vil kunne spare energi når det er varmt, men som trolig fører til det motsatte når det er kaldt, siden det trolig brukes mer energi på "resistiv" oppvarming for avfukting og at varmepumpen trolig blir mindre effektiv.

Dette siste hadde det faktisk vært fint om noen kunne fått kontrollmålt - brukes det mer eller mindre energi når AC er påslått når det er kaldt (altså når kupé må varmes) ?

Edit: jeg sjekket nettopp på siste tur hva rekkeviddeindikatoren sier når AC blir slått av og på. Den ser ikke ut til å røre seg nevneverdig mellom på og av, nå når det er 5-6 grader ute (23 grader satt i bilen). Dette er jo en indikasjon på at det har lite eller ingenting å si for energiforbruket - det er jo f.eks øyeblikkelig et hopp på noen få km, hvis man justerer temperaturen en grad opp eller ned...

Klykken

Nå er det snart vinter og duggsesong igjen. Hva gjør dere for å forhindre at bilens vinduer på innsiden dugges ned mens dere kjører?
Hos meg skjer dette hvis bilen er forvarmet og man benytter ECO Pro viftestyring. Viftehastigheten er satt til nest høyeste og temp innvendig 21C. AC på hele tiden.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TorS

Sitat fra: Klykken på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 10:21
Nå er det snart vinter og duggsesong igjen. Hva gjør dere for å forhindre at bilens vinduer på innsiden dugges ned mens dere kjører?
Hos meg skjer dette hvis bilen er forvarmet og man benytter ECO Pro viftestyring. Viftehastigheten er satt til nest høyeste og temp innvendig 21C. AC på hele tiden.
Zalotrikset har jeg prøvd og det virker veldig bra. (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17315.msg274982.html#msg274982)

Kattesand / Silica har jeg ikke prøvd enda, men skal prøves til vinteren. (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6278.msg65407.html#msg65407)
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA