Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

SWBS

Sitat fra: HA på tirsdag 08. september 2015, klokken 14:47
Holde inne knapp er forsøkt, - med stort hell :) takk!

Enda et spørsmål: er det flere som mangler deksel til "stikkontakt" (det står så i manualen) foran? Det er et slikt deksel både i midtkonsollen og i bagasjerommet, men altså ikke "under dashbordet" i midten helt foran.

er det 12V/siggaretuttaket du sikter til, så ja :)

LMOR

Og det er veldig praktisk, for da har du et sted å sette "dekselet" når du bruker et av de andre uttakene ;)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

HA

Takk for svar!

Jeg lurer på en ting i dag også, jeg.

Jeg har lett litt rundt i menyene for å stille litt lyd, da jeg opplever at anlegget i vår bil ikke er like bra som det som stod i demobilen. Vi bestilte med HK-anlegg nettopp fordi lyden var så bra da vi prøvekjørte, så derfor er det litt skuffende å ikke finne flere lydvalg.

I manualen for min bil står det at jeg skal ha et menyvalg under lyd som heter "equalizer" og et som heter "Logic 7 surround". Disse finner jeg ikke. 

Når jeg går inn i lyd-menyen (under innstillinger, radio eller multimedia) finner jeg kun innstillinger for diskant og bass, balance og fader.

Hvor skal jeg lete...?

bromm

Sitat fra: HA på onsdag 09. september 2015, klokken 13:11
I manualen for min bil står det at jeg skal ha et menyvalg under lyd som heter "equalizer" og et som heter "Logic 7 surround". Disse finner jeg ikke. 
Er du sikker på at du har manualen for i3 - jeg har ikke sett det der nevnt i noen andre manualer for i3, så enten er det en trykkfeil (fra de som trykker opp manualen), eller så har HK-anlegget blitt endret i det siste. Har selv HK, og jeg klarer meg helt greit med bass/diskant/balance/fader. Med ukomprimert lyd i FLAC 24-bit, så er det faktisk best lyd når alle disse står rimelig "flatt" (selv har jeg justert på en liten tanke pluss på bass og diskant).

HA


Sitat fra: bromm på onsdag 09. september 2015, klokken 13:20
Sitat fra: HA på onsdag 09. september 2015, klokken 13:11
I manualen for min bil står det at jeg skal ha et menyvalg under lyd som heter "equalizer" og et som heter "Logic 7 surround". Disse finner jeg ikke. 
Er du sikker på at du har manualen for i3 - jeg har ikke sett det der nevnt i noen andre manualer for i3, så enten er det en trykkfeil (fra de som trykker opp manualen), eller så har HK-anlegget blitt endret i det siste. Har selv HK, og jeg klarer meg helt greit med bass/diskant/balance/fader. Med ukomprimert lyd i FLAC 24-bit, så er det faktisk best lyd når alle disse står rimelig "flatt" (selv har jeg justert på en liten tanke pluss på bass og diskant).

Ja, det er den som er "koblet" til mitt VIN-nummer, og jeg kan søke opp f.eks."equalizer" fra førstesida. Dette gjelder både android og iOs-versjon. 

bromm

Hmmm Pussig... Jeg åpnet nettopp min egen Driver's Guide, og får ingen treff på søkeordene "equalizer" "surround" eller "logic". Mulig det er noe nytt på de siste bilene (min er fra Mars-14), men jeg har aldri sett omtale av dette på noen forum vedrørende i3 fra før. (HK-anlegget har dog Logic 7 Surround som spiller av flerkanals formater og bass/treble er jo en form for equalizer, men det har aldri vært noe menyvalg for dette i i3)
http://www.harmankardon.com/content?ContentID=bmw-i3

HA

 
Sitat fra: bromm på onsdag 09. september 2015, klokken 13:59
Hmmm Pussig... Jeg åpnet nettopp min egen Driver's Guide, og får ingen treff på søkeordene "equalizer" "surround" eller "logic". Mulig det er noe nytt på de siste bilene (min er fra Mars-14), men jeg har aldri sett omtale av dette på noen forum vedrørende i3 fra før. (HK-anlegget har dog Logic 7 Surround som spiller av flerkanals formater og bass/treble er jo en form for equalizer, men det har aldri vært noe menyvalg for dette i i3)
http://www.harmankardon.com/content?ContentID=bmw-i3

Ja, det hjelper jo ikke at jeg får det opp i Driver's Guide hvis det ikke finnes i bilen... ;)
Vel, vel. Får se litt på lydkilder og -format og se om jeg blir mer fornøyd med lyden da. Takk for svar :)


Klykken

noen påstår også at lyden vil bli bedre over tid når anlegget er "spilt inn", ref denne tråden for VW e-Golf: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23323.msg395740.html#msg395740
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

rth

Har det skjedd noe med ladestasjonen i Nes i Ådal.  Den er borte fra kartet når jeg sjekker i kveld. Driver og planlegger tur til hytta, og var egentlig avhenging av ladepuntet der.

TorS

Nes i Ådal er vel en Fortum lader. Da er det map.chargedrive.no som gjelder. Her står vel denne laderen som operativ!?
i3 fra 29.10.2014, Ålesund

rth

Jeg var inne på www.ladestasjoner.no. I dag er den på plass igjen.  :)

Klykken

Kjørte til Steinkjer nå nettopp, og tenkte jeg skulle benytte meg av semihurtigladepunktet på Steinkjer bil, og f.eks betale med sms eller via app. Gjorde ingen forundersøkelser, da jeg regnet med det sa seg selv. Endte med å måtte spørre betjeningen på bilforhandleren om hvordan dette fungerte, og de visste ikke heller. Fikk låne en rfid-brikke de hadde, heldigvis.

Så. Er det noen som har brukt ladeløsninger fra EVPower i trøndelag som kan gi meg en liten innføring på hvordan man gjør dette, uten abonnement?
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Kenny

Hei,

Lading kan betales via goCharge-appen for den nette sum av 149,- om en ikke har avtale.
BMW i3 - Trondheim

emil

Sitat fra: Klykken på lørdag 12. september 2015, klokken 15:37
Er det noen som har brukt ladeløsninger fra EVPower i trøndelag som kan gi meg en liten innføring på hvordan man gjør dette, uten abonnement?

Man gjør det man kan for å holde seg unna EV Power hvis man ikke har abonnementsavtale. Kun ArcticRoads som er dyrere på dropin lading.

Klykken

Akkurat, ja. Får satse på å bruke dieselpurka til turer som dette fremover, da. :(
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA