Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Klykken

Hehe, det er nok ikke målbart, på lik linje med stereoanlegget i bilen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

SWBS

Det var jo faktisk ikke noen dum lyd, TM. Vesentlig bedre en tivolilyden fra de Asiatiske bilene. ;D

skoct

Kan vel starte innlegget med å fortelle at jeg er kjempefornøyd med min nye i3 etter 2 dager. Det er noe jeg ikke finner. Temperaturmåler som viser utetempen... Må man seriøst ha den "internett"-pakken for å se dette?

EinarV

Sitat fra: skoct på torsdag 20. august 2015, klokken 16:58
Kan vel starte innlegget med å fortelle at jeg er kjempefornøyd med min nye i3 etter 2 dager. Det er noe jeg ikke finner. Temperaturmåler som viser utetempen... Må man seriøst ha den "internett"-pakken for å se dette?

Trykk på BC knappen ytterst på blinklyshendelen til du får opp temperaturen i dispayet forran deg...
Styreleder
Rogaland Elbilforening

2017 BMW i3 94Ah
2014 BMW i3 60Ah - solgt

skoct


Anterialis

Sitat fra: SWBS på tirsdag 18. august 2015, klokken 18:52
Det var jo faktisk ikke noen dum lyd, TM. Vesentlig bedre en tivolilyden fra de Asiatiske bilene. ;D

Helt enig. Jeg syns det er håpløst at EU har anbefalt at den elektriske lyden skal ligne på fosilmotorlyd. Hvorfor skal man skille mellom 400 hk og 100 hk i elbiler nå begge uansett befinner seg i et område under 20 kmh (som er anbefalt område når lyd skal være aktiv)?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

Anterialis

Dersom man har 6AK og ønsker mest mulig telefonintegrasjon i bilen, hvordan kobler man iPhone (feks) og bil sammen? Vanlig USB-kabel i midtkonsoll? Ser alt så automatisk? Jeg har aldri forsøkt dette før, sitter nå i utlandet og finner ut av ting jeg kan forsøke når jeg kommer hjem igjen.  =)
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

SWBS

Sitat fra: Anterialis på lørdag 22. august 2015, klokken 11:22
Dersom man har 6AK og ønsker mest mulig telefonintegrasjon i bilen, hvordan kobler man iPhone (feks) og bil sammen? Vanlig USB-kabel i midtkonsoll? Ser alt så automatisk? Jeg har aldri forsøkt dette før, sitter nå i utlandet og finner ut av ting jeg kan forsøke når jeg kommer hjem igjen.  =)

kobler du iPhonen via USB eller dockerd den i armlene så har du tilgang til å styre mer innhold på telefonen fre iDrive enn om du bare bruker blåtann. i docken benytter telefonen også bilen sin antenne. jeg har ikke prøvd USB eller dock på iOS, men på androide opplever jeg at det er lite nyttige funksjoner ved denne løsningen da den ikke støtter eks spotify på androide (sist jeg prøvde hvertfall).

Anterialis

Supert. Ja jeg har egentlig alle finessene jeg ønsker via blåtann, samt. at da kan mobilen forbli i lommen min. Når jeg setter meg inn i bilen, starter automatisk Apple Music å spille fra spillelisten der den slapp sist gang. Med scrollehjulet på rattet kan jeg se sangtekst til neste/forrige sang. Jeg tror ikke jeg kan velge album eller ny artist dog.
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

SWBS

Sitat fra: Anterialis på lørdag 22. august 2015, klokken 16:12
Supert. Ja jeg har egentlig alle finessene jeg ønsker via blåtann, samt. at da kan mobilen forbli i lommen min. Når jeg setter meg inn i bilen, starter automatisk Apple Music å spille fra spillelisten der den slapp sist gang. Med scrollehjulet på rattet kan jeg se sangtekst til neste/forrige sang. Jeg tror ikke jeg kan velge album eller ny artist dog.

Da har du flere muligheter med ios enn android. der kan jeg ikke bruke scroll på ratte, kun bytte til neste el. forige sang via idrive hjul. skulle ønske den var mer kompatibel med androide. noen som har tips?


en helt annen ting, og en av få ting jeg iriterer meg over med i3 er at visualiseringen av bilen via iDrive ikke stemmer med bilens faktiske farge eller utstyr som felger el. takluke. Dette er pirk, men en så gjennomført bil burde ha det på plass når Tesla har det synes nå jeg.

turfsurf

Sitat fra: SWBS på søndag 23. august 2015, klokken 02:30
en helt annen ting, og en av få ting jeg iriterer meg over med i3 er at visualiseringen av bilen via iDrive ikke stemmer med bilens faktiske farge eller utstyr som felger el. takluke. Dette er pirk, men en så gjennomført bil burde ha det på plass når Tesla har det synes nå jeg.
Morsomt, det var det første som slo meg når jeg skulle prøve appen for første gang: "Jammen, det er jo ikke min bil!!!". Rart hva man blir vant med :)
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Anterialis

Interessant! Jeg trodde bilen faktisk representerte bilen min. Nå er bilen min akkurat slik som vist på displayet, så umulig for meg å vite. Hva med fargen da? Felger? Viser alle i3-er bilde av en i3 med fineste farge og flotteste felgene (:P) ?
BMW i3 i 2016.
BMW 330e siden -16.
Venter på BMW X5 45e

TM

Forstår meg ikke på kjørekomputeren i i3 og resultater fra siste tur i appen. I dag kjørte jeg 155 km, med 25 km rest. Appen viser 11,4 i forbruk. Gjennvunnet er 0,3 kw/100 km. Riktignok forsøkte jeg å la bilen seile mest mulig, men 300 W på 15 mil høres veldig lite ut.
En annet ting som undrer meg er at det ikke lagres kjøredata for mer enn den siste turen. Det betyr jo at ved en kort stopp, så mister man data for turen sin. Er det jeg som har misforstått noe, eller har BMW ikke valgt å legge særlig mye ressurser i sine løsninger.


turfsurf

Sitat fra: Anterialis på søndag 23. august 2015, klokken 10:58
Interessant! Jeg trodde bilen faktisk representerte bilen min. Nå er bilen min akkurat slik som vist på displayet, så umulig for meg å vite. Hva med fargen da? Felger? Viser alle i3-er bilde av en i3 med fineste farge og flotteste felgene (:P) ?

Verken farge eller felger matcher. Bilder viser sølv med 20".
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

LMOR

Dette stemmer vel ganske greit. Når du regenererte, så brukte du opp det meste umiddelbart.
Og du lagret altså ca 0,5kwh, nok til å kjøre 4,3 km.
Hadde vært greit hvis bilen lagret unna alle turene, enig i det. Kanskje den gjør det, men vi får ikke tak i dem foreløpig.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA