Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kollektivfelt/bussfelt

Startet av Pappaentilelbjørg, fredag 31. oktober 2008, klokken 10:57

« forrige - neste »

Pappaentilelbjørg

Sist besøk på Enviro viste Sigmund meg en 106 som fikk en batterieksplosjon i sommer.
Kunden var sikker på at IF dekket skaden, men den gang ei. If hadde endret sine betingelser
1mnd. før skaden inntraff og kunden hadde ikke fått med seg endringen (liten skrift ol...).

White label dekker fortsatt både eksplosjon, skade og brann (fri km./full kasko) for skarve 4150,-
på min Berling (forutsetter at jeg har minst 1 bil forsikret fra før).

Hadde aldri i verden hatt IF , tenk å tape ca. 120.000,- på en så trist endring?

Sjekk vilkårene deres!

-Petter
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

cra

Hvem i all verden leser (for ikke å snakke om hvem som forstår) alle disse vilkårene? De må være laget for å forvirre kundene; jeg kan ikke skjønne annet.  >:( Side opp og side ned om at innboforsikring ikke gjelder ved vulkanutbrudd og gudenevethva.... Kunne de ikke gjort det enkelt og laget en liste for når forsikringen faktisk gjelder? De fire linjene burde de aller fleste klare å forstå.

For min del har IF for lengst gjort seg uatraktive på andre fronter, så hoves dem har jeg ingen forsikringer.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Min ene Think ble påkjørt bakfra mens den sto stille og ventet på at det skulle bli klart i et kryss ut på ringveien.
Allikevel forsøkte IF seg på at det var stoppet uten grunn og ville ha skylddeling.

Business er business!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Elmo

Sitat fra: Pappaentilelbjørg på mandag 20. oktober 2008, klokken 13:42
White label dekker fortsatt både eksplosjon, skade og brann

Finnes det sikre eksempler på at de dekker batterieksplosjon ??

Siterer fra de siste vilkårene jeg har fått fra White Label:
KASKO BASIC - PERSONBIL VILKÅR NR. 01020
2. Hvilke skader og utgifter dekningen omfatter
2.1. Vognskade oppstått ved sammenstøt, utforkjøring, velting, hærverk eller annen tilfeldig plutselig, ytre påvirking.
Maskinbrudd, dvs. bruddskade på motorvognen eller deler av denne samt skade som skyldes frost, dekkes ikke.
2.2. Vognskade som følge av brann og eksplosjon.


Jeg håper du har rett (for jeg bruker White Label), men er redd for at 2.2 også bare gjelder ytre påvirket brann/eksplosjon og at de ved batterieksplosjon vil peke på 2.1 hvor de reserverer seg mot maskinbrudd osv.

En annen ting jeg syns er rart, og som jeg tilogmed har spurt dem om ikke burde endres er
2.6.2. Transport av motorvognen med tilhenger.
...
Selskapet dekker ikke assistanse når årsaken er defekt/flatt batteri


Jeg fikk til svar at denne setningen kommer fra fosilbilforsikring.
Greit at vi ikke får transport ved flatt drivbatteri, men ved defekte drivbatterier burde transportforsikringen virkelig gjelde.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

El rayo

Sitat fra: Elmo på mandag 20. oktober 2008, klokken 21:02
Sitat fra: Pappaentilelbjørg på mandag 20. oktober 2008, klokken 13:42
White label dekker fortsatt både eksplosjon, skade og brann

Finnes det sikre eksempler på at de dekker batterieksplosjon ??

Jeg fikk ganske klar beskjed fra White Label for et par år siden at de ikke dekker feil på batteriet, heller ikke redning ved batterihavari (tilsvarer tom tank på fossilbil). Jeg byttet til If etter at White Label økte premien og egenandelen med begrunnelse at det var så mange glasskader på Th!nk. Man får heller aldri mer enn 50% bonus i White Labels elbilforsikring.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Tror de som har fått dekket batterieksplosjon på forsikringen skal være veldig glad for det. Det er nok snakk om "hull" i regelverket at slike skader har blitt dekket.

Det er også underlig at batterier som svikter uten å explodere ikke er dekket, mens de som har fortsatt å kjøre, og dermed selv har forårsaket explosjon skal få dekket dette av alle oss andre som kanskje tar tak i problemet på et tidligere tidspunkt.

Syntes det bra at IF har innsett dette. Det blir omtrent som med motorskade på fossilbil. Det dekkes ikke av normal forsikring.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Griffel

Det er nok ikke slik at en enkelt kan forsikre seg mot motorhavari. I alle fall ikke på annen måte enn med forebyggende vedlikehold, slik at en unngår havariet.

Egentlig er vell en slik batterieksplosjon omtrent det samme som et motorhavari. Jeg ville nok tatt det som en gledelig overraskelse om jeg hadde fått dekket en slik batterieksplosjon på forsikringen.

En annen sak er det om denne eksplosjonen fører til brann i bilen eller andre større følgeskader. Slike følgeskader vil nok normalt bli dekket av en kasko.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Pappaentilelbjørg

Hei alle sammen!
Nå har vi fått en  del synspunkter og ikke minst fått sagt hva som dekkes/ ikke dekkes.
Om White Label dekker batterieksplosjon som kan skyldes feilbruk av bilen,
har jeg større synpati for dette enn hva forsikringsselskap stort sett dekker
av skader for de idioter som hvert år møter vinteren med sommerdekk.
At denne bunten med idioter i det hele tatt for dekket ett øre (skulle heller dekket skadene
selv og i tillegg fått bot).

Nå vet ihvertfall de medlemmer  som leser dette forum hva IF ikke dekker lenger, og
at man derfor kan unngå en kjip ahaopplevelse den dagen man har uhell.
Hatt El-Bjørg (rød Berlingo 4 seter kjøpt hos Enviro) siden høsten '05.
Har passert kjørt over 50.000 km. uten problemer (thank you heaven!)
Kjører i tillegg en Vespa PX 200 (Spansk fra '82) som brenner av 0,6l/mila
og suser forbi alle Keweter/Thinker og Revaer- HOLD HØYRE!
Må innrømme at jeg har kort lunte og hytter alt for ofte med neven.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA