Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hvordan surfer jeg på mobilen min med den innebygde 3g,n i Teslaen?

Startet av Elisabeth, mandag 17. mars 2014, klokken 20:45

« forrige - neste »

Elisabeth

Jeg har sjeldent behov for å lade noen andre plasser enn hjemme, men jeg har prøvd å lade på offentlige ladepunkter her i Bodø uten å få det til! Det er vel bare å plugge inn kontakten er det ikke?. Det er ikke noe bryter jeg må slå på eller noe sånt?. Jeg har prøvd på to forskjellige ladepunkter, men fikk ikke ladet på noen av dem. Det blir ikke lys i kladden. Er det noe jeg gjør galt, eller har jeg bare vært maks uheldig og valgt ladepunkter som rett og slett ikke virker?
Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

jkirkebo

Sitat fra: Elisabeth på søndag 09. mars 2014, klokken 11:29
Jeg har sjeldent behov for å lade noen andre plasser enn hjemme, men jeg har prøvd å lade på offentlige ladepunkter her i Bodø uten å få det til! Det er vel bare å plugge inn kontakten er det ikke?. Det er ikke noe bryter jeg må slå på eller noe sånt?. Jeg har prøvd på to forskjellige ladepunkter, men fikk ikke ladet på noen av dem. Det blir ikke lys i kladden. Er det noe jeg gjør galt, eller har jeg bare vært maks uheldig og valgt ladepunkter som rett og slett ikke virker?

Det er nok feil på punktene i så fall. Det er normalt sikring i ladestolpene/boksene, så sjekk denne først. Er den på, evt. mangler, så meld i fra feilen til eier av ladepunktet.

Vær dog obs på at enkelte stolper krever at lokket lukkes og låses før strømmen slås på. Det gjelder i hovedsak de søylene i rustfritt stål med grønt/blått LED-lys på toppen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elisabeth

Aha!!! Der fikk jeg svaret! Jeg har ikke lukket og låst lokket... Takker :-D
Nissan Leaf Acenta. Registrert 02.01.14. Bodø

fws

Det er også et problem med at "pluggen" på 2013 modeller har en 90 grader vinkels som gjør det svært vanskelig å låse lokket på ladestasjonen (spesielt i Oslo området). Dette er upopulært blant andre elbilister som ikke kan låse laderen til bilen. Derfor anbefaler jeg alle å kjøpe en liten skjøteledning. Som f. eks:
http://www.clasohlson.com/no/Grenkabel-3-veis,-IP44/36-5493
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA