Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S ruster... Hvor lang (aluminiums)korrosjonsgaranti har vi på bilen ?

Startet av teralv, mandag 17. mars 2014, klokken 18:41

« forrige - neste »

teralv

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

bjorn_2390

LOL!  ;D ;D
Og så beina du inn og skrev innlegg klokka 00:01 ?
Det var kjapt levert  :P

Bilen min piper fra tid til annen utvendig, for eksempel når klokka passerer et tidspunkt som har en programmering. Har sett at utenforstående titter forundret på bilen, hvis de tilfeldigvis har passert på pipe-tidspunkt  ;)

Blå Euro-Leaf (2012)

teralv

Lå faktisk i køyen å hørte det, som så mange ganger før. Den piper som om du setter den på lading, og klikking i releer.


Har ingen automatikk av noen slag, så jeg forstår lite av det.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

Thomas Parsli

Du har enten ladetimer, klimakontroll-timer eller periodisk feil på det elektriske anlegget hver natt 00:00.
Jeg tipper en av de første to ;)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

teralv

Tja, jeg trodde ikke jeg hadde timer aktiv, for min tar lading hele døgnet. Men skal sjekke.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

diax

På Mitsubishi Outlander PHEV kan du hver dag kl 14.00 høre en svak pipelyd som varer i 10 minutter. Dette er kjørebatteriet som kobler inn og kjører en "ladeseanse" mot 12V-batteriet. Kan det være noe lignende?
Nå har Outlander WiFi som muligens trekker litt strøm, samt at siden 12V-batteriet ikke skal starte/dra i gang en motor bør det nok ikke være av det største. Muligens derfor denne ladingen en gang i døgnet.

teralv

Lå faktisk timer inne på lading 00:00 - 24:00

Sletta den. Håper den lader likevel.
------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

cra

Sitat fra: teralv på mandag 10. mars 2014, klokken 19:28
Lå faktisk timer inne på lading 00:00 - 24:00

Sletta den. Håper den lader likevel.

Er ikke det det gamle jungeltrikset for å starte lading til 80% i det man setter i kontakta da? :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

MindViruz

Jo.

Da kan du enkelt bruke ditekteladingsknappen eller appen hvis du finner ut at du vil ha 100% :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA