Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av tessy, mandag 17. mars 2014, klokken 08:29

« forrige - neste »

laumb

Sitat fra: Harlex på lørdag 08. mars 2014, klokken 22:11
Sitat fra: laumb på lørdag 08. mars 2014, klokken 21:56
Nå er vi langt off topic - men et så voldsomt forum som dette - der ekstremt mange emner deler informasjon med andre biler/merker vil kategoriinndeling for hver enkelt biltype kun medføre rot.

TOCN.no har forum som kun er spisset for Tesla - og således har denne kategoriinndelingen.
Så å få lett tilgjengelig informasjon på dette forumet er dødfødt? Man må melde seg inn i TOCN? Høres  ikke bra ut...  Kapitulerer du Laumb? ;-)

For ordens skyld støtter jeg elbilforum.no fullt ut og mener at begge må leve hånd i hånd. Elbilforum er en utrolig viktig kilde for informasjon for almennheten. Hovedpoenget var å illustrere hvorfor den ønskede inndelingen ikke fungerer i et samleforum for alle merker. Jeg tror Tesla-delen av dette forumet i antall innlegg pr. dag og antall aktive brukere pr. dag kommer til å ha et overlegent tak på tocn sitt forum i lang tid framover (år, om ikke for alltid?) - men tiden jeg bruker til moderering/rydding øker ekstremt i takt med antallet brukere uten fartstid. :)

Nekter å kapitulere! ;)

Harlex

Sitat fra: laumb på lørdag 08. mars 2014, klokken 22:58
Sitat fra: Harlex på lørdag 08. mars 2014, klokken 22:11
Nå er vi langt off topic - men et så voldsomt forum som dette - der ekstremt mange emner deler informasjon med andre biler/merker vil kategoriinndeling for hver enkelt biltype kun medføre rot.

TOCN.no har forum som kun er spisset for Tesla - og således har denne kategoriinndelingen.
Så å få lett tilgjengelig informasjon på dette forumet er dødfødt? Man må melde seg inn i TOCN? Høres  ikke bra ut...  Kapitulerer du Laumb? ;-)

For ordens skyld støtter jeg elbilforum.no fullt ut og mener at begge må leve hånd i hånd. Elbilforum er en utrolig viktig kilde for informasjon for almennheten. Hovedpoenget var å illustrere hvorfor den ønskede inndelingen ikke fungerer i et samleforum for alle merker. Jeg tror Tesla-delen av dette forumet i antall innlegg pr. dag og antall aktive brukere pr. dag kommer til å ha et overlegent tak på tocn sitt forum i lang tid framover (år, om ikke for alltid?) - men tiden jeg bruker til moderering/rydding øker ekstremt i takt med antallet brukere uten fartstid. :)

Nekter å kapitulere! ;)
+1
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

janmb

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 08. mars 2014, klokken 22:16
Skjønner fortsatt ikke at elbilforeningen tillater denne type reklame for TOCN sitt konkurrerende forum og det av en de har gitt moderator rettigheter.

Unnskyld, men når ble dette en konkurranse i det hele tatt?
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Dr.Ling

Kjempe offtopic, og kanskje flere har tenkt det samme, men jeg fikk en rar sammenligning inn i hodet:

Blir ikke det å jobbe offshore og kjøre Tesla som om en vegetarianer skulle jobbet på slakteri?  :P
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Birger

Sitat fra: janmb på søndag 09. mars 2014, klokken 12:25
Skjønner fortsatt ikke at elbilforeningen tillater denne type reklame for TOCN sitt konkurrerende forum og det av en de har gitt moderator rettigheter.

+1
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

cra

Sitat fra: SK901 på lørdag 08. mars 2014, klokken 13:24
Det er til tider svært vanskelig å finne informasjon på dette forumet. Det mangler struktur - en skikkelig inndeling i ulike sub-forum.

Ganske mye av det som ligger her hadde fint passet inn i et av de andre subforumene, men det er vel slik det blir når mange av Tesla-folka insisterer på å slippe å bevege seg ut av sin egen boble.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kallagtunet

Nei det er jo ikke det og heldigvis så ser det ut som TOCN forumet ikke har fått noe særlig fart. Å dele diskusjoen elbilister over flere forum i ett lite land som vårt er IMHO tull. Det er ikke noe problem å etablere subforum her hvis det er problemet men hunden er nok begravet ett annet sted :-D

eadie

Det er vel heller et behov for å få inn flere moderatorer og et mere proft system i dette forumet. Samt nulltoleranse for alle som spammer sin egen usikkerhet i alle tråder der de ikke hører hjemme. Lag flere sticky tråder på ofte spurte spørsmål og hold disse rene
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

cra

Sticky-tråder bør holdes på et absolutt minimum. Max 5. Alternativet med å ha en sticky som inneholder link til en del nyttige/populære tråder er et godt kompromiss.

Generell info som ikke er ferskvare (og til dels kanskje også litt ferskvare, som f.eks. årets beste dekk etc) oppfordrer jeg itl å legge i elbilwiki. Der kan man finne den informasjonen man er ute etter i et oppslagsverk, uten all aktiviteten i kommentarfeltet.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

petersv

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 09. mars 2014, klokken 16:52

Nei det er jo ikke det og heldigvis så ser det ut som TOCN forumet ikke har fått noe særlig fart. Å dele diskusjoen elbilister over flere forum i ett lite land som vårt er IMHO tull. Det er ikke noe problem å etablere subforum her hvis det er problemet men hunden er nok begravet ett annet sted :-D

Tror du mener IMO  ::)

Kallagtunet

SK901

Selvfølgelig,

det hadde dog ikke vært noen problem (ihvertfall ikke teknisk) med noen kategorier under TMS. Vi snakker tross alt over 80.000 innlegg.

F. eks

- Tesla
-- Tesla Model S
--- Interiør
--- Eksteriør
--- Teknisk
--- DIY
--- Support/Problemer

Emner som lading, som er likt for andre el-biler, kan fint gå i eksisterende kategorier. Jeg skjønner at det finnes alternative forum, men jeg foretrekker å holde meg til et sted hvor folket allerede oppholder seg. Jeg kan dog se på sikt, om ikke noe endres, at flere av oss flytter over.

satheesh.net

Sitat fra: SK901 på mandag 10. mars 2014, klokken 00:27

Selvfølgelig,

det hadde dog ikke vært noen problem (ihvertfall ikke teknisk) med noen kategorier under TMS. Vi snakker tross alt over 80.000 innlegg.

F. eks

- Tesla
-- Tesla Model S
--- Interiør
--- Eksteriør
--- Teknisk
--- DIY
--- Support/Problemer

Emner som lading, som er likt for andre el-biler, kan fint gå i eksisterende kategorier. Jeg skjønner at det finnes alternative forum, men jeg foretrekker å holde meg til et sted hvor folket allerede oppholder seg. Jeg kan dog se på sikt, om ikke noe endres, at flere av oss flytter over.

For det første MÅ jeg beklage overfor trådstarter at vi nå har gått langt over OT.

For det andre tenkte jeg å ikke ytre mine meninger rundt dette; but here goes...

Da jeg ankom dette forumet i slutten av juli i fjor sommer var det rett og slett fordi jeg ble gjort oppmerksom på at Elbilforum allerede hadde et Tesla forum. Det slo meg ikke naturlig å vite dette. Faktisk heller ikke at Elbilforum.no eksisterte i det hele tatt.

Jeg opprettet derfor et liknende forum, dedikert til Tesla-modeller, da dette ikke fantes på norsk (dette var som sagt før jeg ble gjort oppmerksom på dette forumet) - www.teslaforum.no . Fikk et par gode tilbakemeldinger og et par "det var litt overflødig da det allerede eksisterer et forum" kommentarer. Jeg bøyde meg elegant for "allmennheten" og gjorde ikke noe større nummer ut av dette. (Selv om administrator av Elbilforum, Lars C. Krogenæs, selv "reklamerte" og oppfordret "mine medlemmer" til å søke seg til elbilforum.no på mitt eget forum.)

I etterkant forstår jeg jo litt hvorfor (noen) folk var litt imot: tocn.no.

Long story short: Hvis ønsket fortsatt er tilstede kan de som vil holde liv i www.teslaforum.no gjøre dette (jeg oppfordret også noen til moderator roller da jeg ikke har tid til slikt).

Tidligere tråder/diskusjoner rundt dette:
satheesh.net og teslaforum - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8769.0.html
Tesla sammen med resten - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,8721.0.html

Jeg vil igjen beklage overfor trådstarter for både min og andres OT diskusjon.

Teslanewbie

Hvor får man kjøpt type 2 hjemmelader?

Fant denne , noen fler ?

http://salto.no/produkter/emh1-type-2-vegg/
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Sjøhyene

Sitat fra: Dr.Ling på søndag 09. mars 2014, klokken 12:55
Kjempe offtopic, og kanskje flere har tenkt det samme, men jeg fikk en rar sammenligning inn i hodet:

Blir ikke det å jobbe offshore og kjøre Tesla som om en vegetarianer skulle jobbet på slakteri?  :P

litt, med mindre man kun kjøper strøm produsert av fossilt brensel da.

Er det mulig å få en sånn "fossil garanti" av noe strømselskap mon tro?

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA