Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mister bremser på snøføre

Startet av frekri, søndag 16. mars 2014, klokken 22:44

« forrige - neste »

frekri

Var innom 22kW ladepunktet på Skagerak stadion i Skien i dag, men jeg klarte ikke å få dette til å fungere. Det stod en Nissan å ladet på chademo, men jeg antar det ikke skal ha noe å si.

Bilen ga en feilmelding: "CHARGE CABLE FAULT". Jeg ser ladepunktet har et feste hvor kabelen står opp og alle koblinger er utsatt for regn og snø.

Er det noen som har testet dette punktet de siste dagene?
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

sven erik

det er for at  det går kun at en og en bil lader der så hade du venta til leafen hvar ferdig hadde du fått ladet

frekri

Jeg vurderte det, men siden det var mulig å få opp begge på skjermen samtidig så trodde jeg at den greide begge. Får ta meg en tur opp en annen dag og prøve.
Model S85 - grå, luft, pano, lydstudio, tech
Bestilte 10. sep
Bekreftet 11. sep
VIN 6. des.
Building 10. jan
In transit 15. jan
Levert 25. feb 2014

sven erik

ja alle har  trodd det men det er kun en bil  og ps  om du ikke må så er tiden melom kl 16 og ca 20 en kaos  tid p den laderen på verdager  har kommet  skult til sandefjord fler ganger å da har 3 og 4 leafer  stått i kø og de parkerer og går vekk  så noen ganger kjører jeg på vanlig kontak i 3 timer  eller  er frekk  og der om den som står der er ferdig å de andre ikke har kommet  så parkerer jeg med imiven  på fortauet ikke lurt med tesla 

fredag

Sitat fra: frekri på fredag 07. mars 2014, klokken 23:48
Var innom 22kW ladepunktet på Skagerak stadion i Skien i dag, men jeg klarte ikke å få dette til å fungere. Det stod en Nissan å ladet på chademo, men jeg antar det ikke skal ha noe å si.

Bilen ga en feilmelding: "CHARGE CABLE FAULT". Jeg ser ladepunktet har et feste hvor kabelen står opp og alle koblinger er utsatt for regn og snø.

Er det noen som har testet dette punktet de siste dagene?

I motsetning til hva som står på NOBIL / ladestasjoner.no, så går det ikke å lade på Chademo og Type2 samtidig på den ladestasjonen der.

Hvis jeg går fra bilen når den lader der, så er det er snarere regelen enn unntaket at en Leaf kommer og setter igang lading og dermed avbryter ladingen min. Derfor setter jeg nå en post-it lapp på skjermen på ladestasjonen med en beskjed om å vennligst ikke avbryte ladingen min, ca tidspunkt for når jeg er ferdig med å lade og mobilnr for evt spørsmål. Dessuten sjekker jeg status for ladingen på appen.

I vinter har jeg fått en del feilmelding med kabelfeil der, jeg også. Sist gang måtte jeg sitte i bilen mens den ladet der, slik at jeg kunne restarte lading ved å plugge ut kabel og plugge inn igjen. (Mens de lokale rånerne kjørte frem og tilbake og frem og tilbake og nistirret på bilen.)

Jeg er ikke utakknemlig, Skagerak Energi, tvert imot. Men det hadde vært supert hvis Skagerak Energi eller Porsgrunn Kommune eller Downtown kjøpesenter kunne satt opp et par 22kW ladestolper i Porsgrunn. Sånne enkle og rimelige greier, feks slimbox, uten chademo-drit som gjør at ting kræsjer og feiler. Da hadde jeg sluppet å dra til Skien for å lade, og Leafene kunne ha ladestasjonen på Skagerak Arena i fred fra Teslaene.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

OddB

Burde egentlig ikke være lov å integrere 22kW ladere i hurtigladerne, det medfører at den dyre teknologien til hurtigladerne ikke kan utnyttes fullt ut, og man har ikke backup som en separat 22kW ville være...
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

jkirkebo

Sitat fra: OddB på søndag 09. mars 2014, klokken 17:05
Burde egentlig ikke være lov å integrere 22kW ladere i hurtigladerne, det medfører at den dyre teknologien til hurtigladerne ikke kan utnyttes fullt ut, og man har ikke backup som en separat 22kW ville være...

Enig. 43kW AC integrert, greit nok, men det bør stå en dobbel 22kW stolpe ved siden av enhver hurtiglader. Dette bør egentlig inn som et krav fra Transnova for å få støtte etter min mening.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fredag

Jeg fikk ikke ladet på Skagerak Arena igår. Kun feilmelding CHARGE CABLE FAULT.

Advarsel til alle andre: Ikke legg planer som baserer seg på denne ladestasjonen.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

fredag

ABB sier de har fikset problemet nå ved å restarte ladestasjonen, men at det er et problem med lading av Tesla på denne typen ladestasjoner.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

inverter

Jeg har tidligere (før jul) ladet Teslaen min på denne ladestasjonen uten problemer. Men da var det ingen andre som brukte hurtigladeren samtidig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA