Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Din Model S levering.

Startet av sisc1337, søndag 16. mars 2014, klokken 14:42

« forrige - neste »

erot

Sitat fra: lakjebra på fredag 07. mars 2014, klokken 17:45
Ja, kjøpte model S hovedsaklig fordi den er utslippsfri. Er tilhenger av avgiftsfritak ved anskaffelse. Er mer skeptisk til fordelene ved bruken av bilen. Kjennes ikke helt rettferdigt. Dessuten egner det seg til å skape "hatholdninger" blandt øvrige bilister. Det er ingen tjent med.

Ikke bry deg om andres dumhet og misunnelse. Det er jo bare vanlig insentivpolitikk som gir (nesten) alle samme muligheter, men Norge har vært litt mer dristige her, og det har vi råd til. Sterke insentiver for å sparke i gang en positiv utvikling som uansett kommer, og som vil bli justert etter hvert. Hvem kan argumentere mot det? Kjør din Tesla med god samvittighet og smil til alle surpompene ;)

pej

Mest for at andre skulle bli grønne .....av misunnelse  :D
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

OW

Tesla er det første bilmerket som har gjort det enkelt å velge bærekraftig transport. Alle store innovasjoner, som løser et problem, kommer som løsninger som er lette å velge. Model S er en sånn løsning. Alle de andre el-bilene har store rekkevidde-kompromisser som gjør at de ikke fungerer som eneste bil. Det fikser Model S. Om 50 år vil vi tenke tilbake på Model S som den bilen som forandret bilverden.

Alle har forskjellig utgangspunkt for å velge Model S. Det kan være utseende, teknologi, billig i drift, sportslighet, miljø, incentiver, status, kjøreegenskaper +++ felles for alt er at Model S er best på flere områder, ikke alle, men kanskje de som teller mest? Model S blir derfor enkel å velge, og er tilfeldigvis også miljøvennlig, og kanskje det aller mest miljøvennlige alternativet for de som trenger rekkevidde og klarer seg med en bil?

Om verden skal endres fra fossilbiler til el-biler er den helt avhengig av produkter som Model S. Forhåpentligvis kommer det flere konkurrerende  produkter etterhvert, vi trenger alle vi kan få. Det er lett å se at verden trenger litt hjelp for å gå i riktig retning, det skjønner man fort om man leser kommentarene under el-bil artikler. I den sammenheng fortjener Model S og alle andre el-biler alle incentivene de har. Jeg valgte ikke Model S fordi den var miljøvennlig, men jeg er utrolig takknemlig for at det var et enkelt valg, som tilfeldigvis også er miljømessig riktig.

Takk Tesla og Elon Musk, dere lager verdens beste bil, ikke uten feil, men fortsatt verdens beste :-)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Duzzy

Sitat fra: Anew på fredag 07. mars 2014, klokken 16:27
Jeg kjenner meg ikke helt igjen i noen av kategoriene.

Jeg kjøpte TMS fordi jeg kunne få en ny og familievennlig bil med topp ytelse til en fornuftig pris. 100% økonomisk motivert altså. Når det er sagt, så er jeg veldig glad for at avgiftssystemet brukes til å vri forbruket mitt i miljøvennlig retning.
+1
Jessheim
standard P85, Sort, 19", sort nappa,panorama, Alle pakker untatt dobbeltlader.
Levering 28.11.2013

Leif1

Sitat fra: Duzzy på fredag 07. mars 2014, klokken 20:21
Sitat fra: Anew på fredag 07. mars 2014, klokken 16:27
Jeg kjenner meg ikke helt igjen i noen av kategoriene.

Jeg kjøpte TMS fordi jeg kunne få en ny og familievennlig bil med topp ytelse til en fornuftig pris. 100% økonomisk motivert altså. Når det er sagt, så er jeg veldig glad for at avgiftssystemet brukes til å vri forbruket mitt i miljøvennlig retning.
+1

+ 1 til.
Konvertitt fra S til X

frankofobia

100% økonomisk motivert. Hadde det ikke vært bil- og drivstoffavgifter i Norge hadde jeg aldri i livet kjøpt en Model S, da hadde den vært for dyr. Hadde nok kjøpt en Camaro 6.2l SS cabriolet.
Men nå bor vi jo i ett land som lever av olje men samtidig hater, og nesten forbyr, at befolkningen bruker noe av den så da er Tesla Model S den beste bilen det er å oppdrive med tanke på pris og driftskostnader.

JumboTour

Sitat fra: OW på fredag 07. mars 2014, klokken 20:11
Om 50 år vil vi tenke tilbake på Model S som den bilen som forandret verden

Tror de fleste vil innse dette allerede om 10 år.

Det er forøvrig fasinerende å se at Elon Musk bygger opp et solcellekonsept (Solar city) som kan lade batteriene, som han nå dobbler verdens produksjonskapasitet på, samtidig som han designer en av verdens kuleste måte å transportere disse energilagrene på...
Og for å sikre at transporten kan gjøres over lange distanser uten problemer bygger han en Komplett ny infrastruktur i Superladerne.

sisc1337

Sitat fra: JumboTour på fredag 07. mars 2014, klokken 23:10
Sitat fra: OW på fredag 07. mars 2014, klokken 20:11
Om 50 år vil vi tenke tilbake på Model S som den bilen som forandret verden

Tror de fleste vil innse dette allerede om 10 år.

Det er forøvrig fasinerende å se at Elon Musk bygger opp et solcellekonsept (Solar city) som kan lade batteriene, som han nå dobbler verdens produksjonskapasitet på, samtidig som han designer en av verdens kuleste måte å transportere disse energilagrene på...
Og for å sikre at transporten kan gjøres over lange distanser uten problemer bygger han en Komplett ny infrastruktur i Superladerne.

Tviler desverre på at solcelle kommer til å være noe å satse på her i Norge. Håper jeg tar feil, men man trenger vel en viss mengde med sol i løpet av et år for å drive solkraftverk?:)
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Mircado

Solceller er svært effektivt i Norge i den perioden hvor det faktisk er sol... På årsbasis kan det være mer energi å hente fra sol mange steder i Norge enn f.eks Tyskland. Uten å si at sol er ideelt om vinteren :)
--
Think City Zebra

sigurdi

Må og legge til at solcelle panneler fra SolarCity vil være på takene til de fleste ladestasjoner i Europa (minus norge), og superladerene har positiv energi footprint. (Produserer mer en det som blir brukt på bilene)
Så ingen kan si at å kjøre på ferie med en Tesla i Europa slipper ut CO2 pga Europa sin dårlige kraftproduksjon. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA