Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TOCN (Testa Owners Club Norway)

Startet av frskby, lørdag 15. mars 2014, klokken 17:57

« forrige - neste »

Bjørn

Sitat fra: OleJA på søndag 09. mars 2014, klokken 00:53
Sitat fra: Bjørn på søndag 09. mars 2014, klokken 00:48
Hva er oppgaven til en slik driver egentlig..? å gi stabil spenning..?
Hvis de er uten driver, har dem da bare seriekoblet rett antall led til dem oppnår driftspenning på 12-13V ?
http://www.luxdrive.com/products/what-is-a-driver/

Ookei..  :)

Amoss

Sitat fra: gbzdoc på søndag 09. mars 2014, klokken 00:29
Vanskelig for dem å spare en femtiøring pr. led når prisen er snaue 10 øre (eller mindre) i store kvanta. 1 kr koster de gjerne over disk i butikken på hjørnet.

... det ikke jeg forstår er hvorfor folk her er så opptatte av om de har spart - eller ikke spart - noen øre på valg av LED pærer - eller noen få kroner på driveren, men glemmer konstruksjonsfeilen det må være at de må ta ut bakruta for å bytte noen pærer :p  Selv gode LED-pærer kan ryke fra tid til annen. Ser for meg at det blir dyrt å bytte disse når garantien (og serviceavtalen) har gått ut...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Kallagtunet

BMW850

Jepp, det er en vanvittig dårlig konstruksjon. Skulle nesten hatt hengsler og lukepakning når det først er sånn  :o
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Teslanewbie

Mitt inntrykk av bilen med ødelagte LED kan sammenfattes med dette bilde

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Så en sort Tesla i Porsgrunn med 3-4 pærer som var gått på det høytsittende bremselyset bak. Håper ikke dette er noe som mange vil oppleve. Tungvint å demontere bakrute for å bytte LED-pærer og det ser ikkje bra ut :-\

Tuxedo

Her i Tesla-land, hvor annenhver bil er en Model S, så ser jeg stadig vekk biler med opptil halvparten av led'ene i bremselyset ute av funksjon.  Dette må være en konstruksjonsfeil på enkelte biler (eller en produksjonsserie), siden det er så veldig enten-eller.  Skulle ellers tro at man ville se mange biler med en eller to pærer ute av funksjon, men slik er det ikke.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Car-El

Sitat fra: Teslanewbie på søndag 09. mars 2014, klokken 10:38

Ingen problem! fiks det med GAFFATAPE!
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

gbzdoc

Jeg har fått døde leds i baklyset på venstre side. (Altså ikke det høythengende bremselyset.)

Heldigvis lettere å fikse. Er nå 5 led som ikke lyser.

BMW850

Sitat fra: Car-El på tirsdag 24. juni 2014, klokken 21:15
Sitat fra: Teslanewbie på søndag 09. mars 2014, klokken 10:38

Ingen problem! fiks det med GAFFATAPE!

Du kommer stadig med gode tips ser jeg! Hvor tar du det fra?

staleand

Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA