Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TOCN (Testa Owners Club Norway)

Startet av frskby, lørdag 15. mars 2014, klokken 17:57

« forrige - neste »

frskby

Synes dette var fryktelig tidelig etter 3 mnd at 6 av lampene nå er døde. Snakker nå om det høye bremselyset i bakruta.

Andre som har opplevd dette?
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

Epleskreller

Sitat fra: frskby på fredag 07. mars 2014, klokken 09:23
Synes dette var fryktelig tidelig etter 3 mnd at 6 av lampene nå er døde. Snakker nå om det høye bremselyset i bakruta.

Andre som har opplevd dette?
Har kjørt bak noen med noen defekte lys der, ikke sjekket egen bil..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

frskby

Ringte dem nå, og dette var ikke positivt synes jeg... Var ikke snakk om å få en time til dette. Han måtte sette saken videre til Skøyen. Hvis jeg ikke hørte noe innen et par uker måtte jeg purre opp igjen.

Dette er rett og slett elendig synes jeg. Hvor mange måneder må jeg da vente i etterkant før jeg får en time???

Slike ting, og det er ikke den første får meg til å sannsynligvis ikke velge Tesla neste gang jeg skal bytte bil. Hjelper ikke hvor bra bilen enn er om service er fraværende. Dette er for min del en relativt stor del av et bilkjøp.
Tesla Model X 90D 2016-
Tesla Model S P85 2013-2016

janblund

jag har inte haft det felet, men när jag haft trubbel med nåt har jag fått time i Trondheim inom 3 dagar,

när jag hade dugg i baklysene så fikk jag time samma dag

jag syns det var rart att du fikk så dålig behandling :-(
P2879
P85 multirød
levererad 11 november

Thor2014

Sitat fra: Capriso på fredag 07. mars 2014, klokken 17:29
Sitat fra: frskby på fredag 07. mars 2014, klokken 14:45
Ringte dem nå, og dette var ikke positivt synes jeg... Var ikke snakk om å få en time til dette. Han måtte sette saken videre til Skøyen. Hvis jeg ikke hørte noe innen et par uker måtte jeg purre opp igjen.

Dette er rett og slett elendig synes jeg. Hvor mange måneder må jeg da vente i etterkant før jeg får en time???

Slike ting, og det er ikke den første får meg til å sannsynligvis ikke velge Tesla neste gang jeg skal bytte bil. Hjelper ikke hvor bra bilen enn er om service er fraværende. Dette er for min del en relativt stor del av et bilkjøp.

Selg bilen din du, dette her minner om en bortskjemt dritt unge som ikke har fått pupp fra mamma.

Seriøst?

Øyvind.h

Du har dessverre helt rett i dine antakelser. Tesla Skøyen er ikke i nærheten av å kunne henge med på utleverings-tempoet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

janosat

Dette er ikke en enkel feil å reparere da vinduet i bakluken må demonteres for å komme til led lampene i bremselyset.
Trolig derfor de ikke kan ta det på sparket

D.O

Og strengt tatt er dette en bagatell... Det må være helt greit at de prioriterer ting som er viktigere. Klart du ikke skal ha defekter, men litt jordkontakt er greit å ha.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

rene

Jeg er uenig i at dette er en bagatell. Det er flaut å kjøre rundt med så synlige defekter på en high-end bil. Uansett om den er 1 uke, 3 mnd eller 2 år gammel hadde jeg hatt problemer med å ikke fått tildelt tid til å få fikse det engang.

snurrehue

Sitat fra: D.O på fredag 07. mars 2014, klokken 21:50
Og strengt tatt er dette en bagatell... Det må være helt greit at de prioriterer ting som er viktigere. Klart du ikke skal ha defekter, men litt jordkontakt er greit å ha.

Bagatell???
Det har ingen ting å si for selve fremdriften av bilen, og er ikke en kritisk feil. MEN dette er tross alt noe som er svært synlig i trafikken, og noe andre bilister definitivt legger merke til. Dette skal IKKE skje på en splitter ny bil til 700000 kroner, og vil kunne bidra til latterliggjøring av Tesla.

Jeg kjørte selv bak en stakkar Tesla tidligere i uka med delvis mørklagt bremselys. For å si det sånn: det gjorde ikke akkurat dama mer positiv til Teslabestillingen...

Epleskreller

Nå er han allerede blitt kontaktet av Tesla iflg Facebook.. storm i vannglass.
I blant kan man kanskje trekke pusten noen ganger før man skyter fra hofta på forum om dårlig service etc.. Alt sammen koker ned til at kunden fikk en dårlig følelse da han ble bedt om å purre om han ikke hørte noe. Hadde den setningen uteblitt hadde det ikke vært noen sak.
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

larsr

Har selv samme problemet.5 pærer er gått på lyslista på min bil.Påpekte dette da teslaranger gjorde noe modifikasjoner og ettermontering på bilen. De kunne ikke gjøre noe med det der og da. Men jeg ble veldig godt fulgt opp. De ringte meg opp etter kort tid. Som janosat beskriver her i tråden, må de demontere bakruten for å komme til og bytte lys, kanskje tom hele lys listen.Ingen god løsning innrømmet de. Likevel veldig ydmyk og serviceminded. Vi ble enige om å gjennomføre dette når jeg har en Trondheimstur. Og det som da er greit for meg er at de bygd opp erfaringer på å gjøre arbeidet. De har fått inn flere tilsvarende henvendelser.
Tydeligvis ingen god patent av Tesla dette. LED pærer skal holde lenge hvis de er av god kvalitet. Her har Tesla kanskje gjort billig innkjøp hos underleverandør kostbart for seg selv. Ikke ukjent i bilbransjen dette.

sims

Tipper det er led driverene som er gått. Kan faktisk være at transistorene ikke har fått "slått seg på" skikkelig, og at de vil begynne å fungere etter en stund.

Edit:  Et interessant eksperiment kunne være å slå på ledstripen en 10min tid og se hva som skjer.

Teslanewbie

Huff , så nettopp en p85 der 7-8 led ikke fungerte .  Så ikke godt ut .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: larsr på fredag 07. mars 2014, klokken 23:59
Har selv samme problemet.5 pærer er gått på lyslista på min bil.Påpekte dette da teslaranger gjorde noe modifikasjoner og ettermontering på bilen. De kunne ikke gjøre noe med det der og da. Men jeg ble veldig godt fulgt opp. De ringte meg opp etter kort tid. Som janosat beskriver her i tråden, må de demontere bakruten for å komme til og bytte lys, kanskje tom hele lys listen.Ingen god løsning innrømmet de. Likevel veldig ydmyk og serviceminded. Vi ble enige om å gjennomføre dette når jeg har en Trondheimstur. Og det som da er greit for meg er at de bygd opp erfaringer på å gjøre arbeidet. De har fått inn flere tilsvarende henvendelser.
Tydeligvis ingen god patent av Tesla dette. LED pærer skal holde lenge hvis de er av god kvalitet. Her har Tesla kanskje gjort billig innkjøp hos underleverandør kostbart for seg selv. Ikke ukjent i bilbransjen dette.

Hva annet er av samme kvalitet i bilen ....  :o
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA